Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود اعلام  کرد زنجیره ساخت دستگاه‏‌های تولید ماسک در کشور تکمیل شده است و تولید انبوه دستگاه‌های تولید فیلتر‌های نانویی صورت می‌گیرد.

ستاری در اینستاگرام نوشت:

خوشبختانه زنجیره ساخت دستگاه‏های تولید ماسک در انواع مختلف در داخل کشور به همت شرکت‏های دانش ‏بنیان تکمیل گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساخت دستگاه‏های تولید فیلتر‌های نانویی چند سالی بود در کشور به تولید انبوه رسیده بود و اکنون روزانه ۴۰۰ هزار فیلتر نانویی برای ماسک‏های بیمارستانی N۹۵ تولید می‏کنیم (شرکت فناوران نانو مقیاس) و به زودی این ظرفیت چند برابر میگردد.

ایران جز معدود تولیدکنندگان دستگاه‏های تولید اینگونه فیلتر‌ها می‏باشد و دلیل آن فناوری و دانش بالای نانوتکنولوژی در ایران است. خوشبختانه در این مدت کم تنها در عرض زمانی حدود ۱۰ روز، ساخت اولین دستگاه‏های تولید ماسک در انواع مختلف توسط ۲ شرکت دانش‏ بنیان داخلی (بهیارصنعت سپاهان ورادیس صنعت ارتاویل) نیز به پایان رسید و این شرکت‏ها در حال تولید انبوه دستگاه‏های تولید ماسک در داخل کشور هستند و آمادگی صادرات این دستگاه‏ها را نیز به خارج از کشور پس تامین نیاز داخلی دارند. وقتی اکوسیستم شرکت‏های خصوصی توانمند دانش ‏بنیان در داخل کشور وجود داشته باشد، این شرکت‌ها در مدت زمان کوتاهی می‏توانند مشکلات کشور را در هر زمینه‏ای مرتفع کنند و با این اتفاق به هر میزان لازم داشته باشیم می‏توانیم دستگاه‏ها و مواد اولیه تولید ماسک را تولید کنیم. اگرچه برای تولید و نصب این دستگاه‏ها مدت زمانی طول خواهد کشید، ولی به زودی مشکلات کشور در زمینه تامین ماسک به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماسک کرونا در ایران تولید ماسک دستگاه های تولید ساخت دستگاه دستگاه ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۶۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری فناکمال حمنی، که در راس یک هیئت تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود ولی قسمت تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالای فناوری ، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی‌ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری‌ها با ایران جزم کرد. به گفته او، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان امادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

 

وی ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاورد‌های ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی امید. تاکنون فناوری ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این فناوی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

وی اضافه کرد: به گفته مسئولین هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است و این امر نشاندهنده قدرت ایرانی است.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در ۱۴۰۴
  • راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴
  • «طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش» جایگزین ۱۷ طرح پتروشیمی شدند
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • سرمایه‌گذاری پتروشمی‌ها در بالادست صنعت برای حل مشکل خوراک
  • لزوم شتاب بخشی به تکمیل زنجیره ارزش/ نباید به خارج وابسته باشیم
  • زنجیره تولید پتروشیمی‌ها باید تکمیل شود
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان