Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی به منظور ایجاد شور و نشاط هنری در بین خانواده هنر استان و همچنین علاقه مندان به عرصه نمایش قصد دارد با برگزاری جشنواره مجازی آئین‌های سنتی آذربایجانی ایرانی، نوروز را در روزگار خانه نشینی زنده نگاه دارد.

به همین منظور دفتر نمایش‌های آئینی سنتی این انجمن با انتشار فراخوانی شرایط حضور در این پویش همگانی را مشخص کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش محوری این جشنواره به نمایش و قصه گویی در خصوص آئین‌های نوروزی آذربایجان و ایران اختصاص داده شده است که آثار در قالب فیلم‌های ۵ دقیقه‌ای خانگی باید ارسال گردند.

شرکت در این جشنواره مجازی محدودیت جغرافیایی استانی و کشوری را شامل نمی‌شود و آثار ارسالی خارج از استان و کشور نیز داوری خواهند شد.

همچنین اولویت پذیرش با آثاری خواهد بود که به صورت خلاقانه اجرا و ارائه گردد.

تمامی آثار می‌بایست در منزل و ترجیحاً با همکاری اعضای خانواده ضبط و ارسال شود.

حد اکثر زمان فیلم‌های ارسالی ۵ دقیقه باشد و به آثاری که خارج از منزل ضبط شوند ترتیب اثر داده نخواهد شد؛ نام و نام خانوادگی و شماره تماس شرکت کننده نیز باید در ابتدا یا انتهای فیلم درج شود.

در هر بخش، ۲ اثر برگزیده توسط تیم داوری انتخاب خواهد شد و به آثار برگزیده ضمن معرفی جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

آثار باید تا ۱۵ فروردین ماه امسال به پیام رسان «واتس آپ» به شماره ۰۰۹۸۹۳۹۴۵۱۳۰۳۳ ارسال شوند.

کد خبر 4885417

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره آیینی و سنتی نوروز جشنواره قصه گویی ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا بوشهر شیوع کرونا ایلام گرگان ماسک طبی ضدعفونی نوروز شهرکرد حوادث چهارشنبه سوری بارش باران قزوین شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۷۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم اظهار کرد: در این جشنواره تاکید بر غذاهای بومی محلی شهرستان و آش کمای انغوزه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: غذاهای سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آن‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند؛ هدف از برگزاری این جشن‌ها احیا سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد.

وی با بیان این که برپایی جشنواره عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها است، تصریح کرد: جشنواره غذاهای سنتی، موسیقی محلی و همچنین بازدید از مزارع گیاهان دارویی با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

طاهریان‌مقدم افزود: برنامه‌های این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران یادآور شد: آش انغوزه یکی از غذاهای سنتی این شهرستان است که بیشتر در دامنه کوه‌های هزار مسجد در بهار رشد می‌کند.

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود