Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@17:18:25 GMT

مهر و خنج متحمل بیشترین خسارت ناشی از سیل فصلی

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۸۳۵۱

مهر و خنج متحمل بیشترین خسارت ناشی از سیل فصلی

رحیم آزادی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته در استان شاهد بارش‌های مناسبی در اقصی نقاط استان بودیم که بیشترین بارش در سطح استان بالغ بر ۵۲ میلی متر به ثبت رسید البته برخی از مناطق به علت بارش‌های رگباری که داشتند شاهد بودیم که محصولات کشاورزی این مناطق نیز شاهد آسیب دیدگی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ستاد بحران استانداری فارس اضافه کرد: خسارت‌های احتمالی در حال برآورد است و اما بر اساس پیش بینی‌های اولیه دو شهرستان خنج و مهر دارای بیشترین خسارت‌های تحمیلی پس از بارش‌های اخیر هستند.

وی در خصوص تلفات جانی ناشی از سیل نیز تصریح کرد: در شهرستان لارستان یک نفر به همراه خودروی شخصی دچار حادثه و مفقود شده است این در حالی است که پیش‌تر هشدارهای لازم در خصوص سیلاب فصلی از طریق رسانه‌های عمومی در اختیار افراد منطقه قرار گرفته بود.

رحیم آزادی ادامه داد: چهار کوهنورد نیز که قبل از بارندگی اقدام به کوه نوردی کرده بودند نیز مفقود شده بودند که پس از ریزش سیلاب فصلی در دشت پیرامونی شهرستان جسد سه نفر از این کوهنوردان توسط تیم‌های امداد و نجات یافته شده و تنها یک نفر از این افراد تاکنون یافت نشده‌اند و جست‌وجوی تیم‌های امدادی برای یافتن کوهنورد چهارم همچنان ادامه داد.

او در خصوص برآورد احتمالی خسارات سیل تاکید کرد: با توجه به سیل فصلی که در مناطق جنوبی استان پس از بارش‌های اخیر روی داده است اکثر شهرستان‌های جنوبی از این سیل متحمل خسارت‌هایی شده‌اند و شهرستان‌هایی نظیر داراب و لامرد نیز جز این شهرستان‌ها بوده‌اند با این حال برآوردها در حال انجام است و هنوز بررسی کارشناسان امر به جمع بندی نرسیده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آسیب دیدگی امداد و نجات سیل محصولات کشاورزی فصلی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۸۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش دما و بارش باران در راه مشهد

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی گفت: بیشترین میزان بارش برای روز پنج‌شنبه پیش‌بینی شده است و در این روز ایجاد روان‌آب و سیلابی‌شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی هواشناسی استان، مرتضی اثمری اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی طی امروز با تقویت و گسترش سامانه بارشی در سطح استان به تناوب تا روز جمعه ضمن افزایش سرعت باد شاهد رگبار باران و رعدوبرق خواهیم بود. همچنین در مناطق مستعد، بارش تگرگ و در برخی ساعات تشکیل مه و کاهش دید خواهیم داشت.

وی افزود: بیشترین میزان بارش برای روز پنج‌شنبه پیش‌بینی شده است و در این روز ایجاد روان‌آب و سیلابی‌شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست. از امروز تا روزهای پایانی هفته در پاره‌ای از نقاط بادخیز، وزش باد به‌صورت لحظه‌ای شدید و احتمال بروز خسارت وجود دارد.

اثمری تأکید کرد: روز پنج‌شنبه، دمای هوا بین ١٠ تا ١٢ درجه و دمای شبانه بین ۴ تا ۶ درجه کاهش خواهد داشت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین ١٨ و ٣١ درجه ثبت شده است، ادامه داد: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ٣١ درجه و در سردترین ساعات به ١٧ درجه خواهد رسید.

طی شبانه‌روز گذشته، ریوش با دمای ١٢ درجه و سرخس با دمای ٣٨ درجه به‌ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند و بیشترین میزان بارندگی از ریوش به میزان یک میلی‌متر گزارش شده است.

کد خبر 751539

دیگر خبرها

  • کاهش دما و بارش باران در راه مشهد
  • صدور هشدار سطح نارنجی در اردبیل
  • خسارات سیلاب های فصلی جنوب کرمان باطرح های آبخیزداری کاهش یافت
  • بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد
  • بارندگی در خوزستان ادامه دارد
  • بیش از ۱.۷ میلیارد مترمکعب آورد سدهای استان کرمانشاه
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی بارش‌های سیلابی به حوزه عشایری ایلام
  • بیشترین بارش‌ها با ۵۳ میلیمتر در لیرابی
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی