Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@10:29:35 GMT

کشته شدن ۹۲ نظامی در حمله بوکوحرام در چاد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۱۵۵۰

کشته شدن ۹۲ نظامی در حمله بوکوحرام در چاد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، ادریس دبی اینتو، بدون اشاره به شمار زخمی‌ها، اعلام کرد که آنان در درگیری با تروریست‌ها در منطقه "دریاچه چاد" واقع در غرب این کشور کشته شده‌اند.

منابع امنیتی کشور چاد اعلام کردند که این ذرگیری که روز دوشنبه رخ داده است و اخبار آن ساعاتی پیش مطبوعاتی شد، بسیار شدید بوده و نظامیان چاد را غافلگیر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش منابع محلی چاد، این درگیری‌ها چند ساعت طول کشید تا این که نیروهای ارتش چاد نجات یافتند.

منابع امنیتی چاد اظهار کردند که به محض ورود تروریست‌ها به شهرگ "بُما" به مردم غیرنظامی .حمله کردند.

برخی منابع بدون ذکر جزئیات، تنها اعلام کردند که در حمله بوکوحرام، چندین غیر نظامی نیز کشته و زخمی شدند.

بوکوحرام پیش تر با شبکه القاعده ارتباط داشت اما در مارس (اسفند) ۲۰۱۵ با ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش بیعت کرد و نام خود را به ولایت غرب آفریقا تغییر داد.

این گروهک تروریستی فعالیت خود را در کشورهای حوزه دلتای نیجر از جمله نیجریه، نیجر و کامرون و همچنین چاد گسترش داده و با حملات انتحاری با استفاده از زنان و کودکان، هزاران شهروند این کشورها را به خاک و خون کشیده است.

عملیات تروریستی بوکوحرام تاکنون باعث کشته شدن ۲۰ هزار نفر و آواره شدن میلیون‌ها نفر در قاره آفریقا شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس نوروز 99 کرونا در ایتالیا کرونا در آمریکا جهش تولید سیده عزت خاموشی چادر بوکوحرام حمله نظامیان کروناویروس نوروز 99 کرونا در ایتالیا کرونا در آمریکا جهش تولید سیده عزت خاموشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۱۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی رسماً به کشته شدن دو نظامی دیگر خود در نبردهای روز گذشته در مرکز نوار غزه اعتراف کرد.

پایگاه خبری فلسطین الیوم به نقل از رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرد که دو نظامی کشته شده گروهبان «عیدو اویو» ۲۸ ساله از نیروهای یگان پشتیبانی زرهی و گروهبان ذخیره «کلکادین مهیری» ۳۷ ساله از نیروهای تیپ کرملی هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون به کشته شدن ۶۰۸ نظامی خود از آغاز جنگ در غزه و ۲۶۳ نظامی از آغاز حمله زمینی به این باریکه اعتراف کرده است.

کد خبر 6092598

دیگر خبرها

  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم
  • زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در غزه
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • کشته شدن ۴ نظامی صهیونیست در جنوب غزه
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند