Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، حسین سلمانی درباره اقدامات صندوق پژوهش و فناوری تجهیزات پزشکی در راستای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: پس از ورود ویروس کرونا به ایران با تشکیل جلساتی، نیازهای فناورانه مقابله با این ویروس را احصا کردیم که عمده آنها مربوط به دستکش، ماسک، ژل‌های ضدعفونی کننده و کیت‌های تشخیص ویروس کرونا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمتر از اینها دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها بود نظیر دستگاه ونتیلاتور (Ventilator) و دستگاه‌های موردنیاز در اتاق‌های عمل سی‌سی‌یو و آی‌سی‌یو که نیاز بود در کشور تولید و در اختیار بیمارستان‌ها قرار داده شود.

وی افزود: وقتی ویروس کرونا وارد کشور شد ما با کمبودهایی مواجه بودیم نه به این خاطر که آماده مقابله با این ویروس نبودیم بلکه میزان مصرف لوازم مصرفی مقابله با کرونا نظیر دستکش و ماسک چندین برابر شد، کما اینکه این رویه در اکثر کشورهای دنیا نیز مصداق پیدا کرده است و آنها نیز با کمبود مواجه شده‌اند اما با فراخوانی که صندوق نوآوری و شکوفایی در تهیه این اقلام و تجهیزات اعلام کرد مقداری از این کمبودها جبران شد.

سلمانی با اشاره به دعوت صندوق نوآوری و شکوفایی از صندوق پژوهش و فناوری تجهیزات پزشکی برای مشارکت در بحث تولید اقلام و تجهیزات پزشکی مرتبط با ویروس کرونا، گفت: در این زمینه صندوق نوآوری بودجه‌ای را به ما تخصیص داد که در تامین سرمایه اولیه خرید تجهیزات پزشکی بسیار کارساز بود. ما نیز با اعلام فراخوانی به شرکت‌های دانش بنیان فعال در این حوزه و نیز اتحادیه‌های کیت‌سازان و شرکت‌های تجهیزات پزشکی، از آنها برای تهیه این اقلام دعوت کردیم.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری تجهیزات پزشکی تصریح کرد: ما پس از احصای نیازها و تجمیع سرمایه مورد نیاز، آن را به صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کردیم که خوشبختانه صندوق نوآوری بدون کاهش حتی مبلغی، کل بودجه موردنیاز را در اختیار صندوق پژوهش و فناوری تجهیزات پزشکی قرار داد و همکاران من نیز در صندوق با تلاش‌هایی که تا پاسی از شب داشتند توانستند این بودجه را به شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های تجهیزات پزشکی فعال در زمینه مقابله با کرونا تخصیص دهند.

وی در پایان ضمن تقدیر از همکاری‌های صندوق نوآوری و شکوفایی و اداره کل تجهیزات پزشکی در تامین مالی این صندوق، گفت: همچنین باید از همکاران در صندوق پژوهش و فناوری تجهیزات پزشکی تشکر ویژه‌ای کنم که با تلاش شبانه‌روزی خود سعی می‌کنند تا جایی که امکان دارد زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا را به حداقل برسانند و بیمارستان‌ها با کمترین مشکل در زمینه تجهیزات پزشکی مواجه باشند و برای شهروندان نیز لوازم و تجهیزات پزشکی مصرفی نیز به مقدار کافی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

169 / 336 تجهیزات پزشکی ویروس کرونا پژوهش و فناوری نیازهای فناورانه ژل ضدعفونی کننده ماسک کیت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی ویروس کرونا پژوهش و فناوری نیازهای فناورانه ژل ضدعفونی کننده ماسک کیت صندوق نوآوری و شکوفایی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۴۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور

مدیرکل توانمندسازی و بهبود سرمایه‌های انسانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت از کمبود بیش از ۳۰ هزار کمک‌پرستار در کشور خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عباس عباس‌زاده در دومین روز از هشتاد و دومین اجلاس مدیران پرستاری کشور در مشهد مقدس اظهار کرد: رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی با شاخص‌هایی ارزیابی می‌شوند که شاخص‌های حوزه پرستاری سه مورد است که اگر ارتقا یابد رتبه دانشگاه افزایش می‌یابد. این سه شاخص شامل نسبت پرستار به تخت، آموزش و پیگیری و نسبت کمک پرستار به تخت است. 

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم خدمات بیمارستانی ارتقا یابد باید خدمات کمک پرستاری را ارتقا دهیم، گفت: به ازای هر 4 نفر یا 3 نفر پرستار باید یک کمک پرستار در بخش داشته باشیم. با توجه به جمعیت 230 هزار نفری پرستاران بنابراین 47 هزار تا 57 هزار نفر پرستار نیاز داریم اما الان در حالت خوشبینانه 30 هزار نفر کمک‌پرستار کم داریم که نتیجه مستقیم آن فرسودگی شغلی پرستاران و کاهش کیفیت خدمات است.

مدیرکل توانمندسازی و بهبود سرمایه‌های انسانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت از درخواست برای جذب کمک‌پرستار در دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و افزود: درخواست کرده‌ایم که دانشگاه‌ها افراد واجد شرایط کمک‌پرستاری را شناسایی و معرفی کنند؛ همه مؤسساتی که در مرکز ملی آموزش مهارتی ثبت شده و مجوز دارند می‌توانند کمک‌پرستاری را آموزش دهند. این کمک‌پرستارها طی یک‌سال می‌توانند به سیستم درمان وارد شوند.

فعالیت 230000 پرستار در ایران/ 75 درصد پرستاران زن هستند

وی خاطرنشان کرد: بخشی از ارزش‌یابی دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌ها در معاونت پرستاری وزارت بهداشت انجام می‌پذیرد و دانشگاه‌هایی که بیشترین اعتراضات و بهترین عملکرد را داشته‌اند تحت رصد قرار می‌گیرند.

وی خطاب به مدیران پرستاری بیان کرد: برای ساماندهی وضعیت کمک‌پرستاری در نظام سلامت، گواهی‌های آموزشی کمک‌پرستارها را استعلام کنید تا زمینه تقلب در صدور مدارک کمک پرستاری ایجاد نشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بارش‌های اخیر بخشی از کمبود بارش در بخش کشاورزی را جبران کرد
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • نجات اقتصاد کشور در سایه نوآوری رقم می‌خورد
  • بازتعریف نقش جهاد دانشگاهی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور
  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور
  • عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم
  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟