Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، سیدمحمدمجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی هفتم فروردین روز ملی هنرهای نمایشی را «نیک‌روزی به تجلیل هنرمندان صحنه که پیوسته جویای دانایی و منادی معرفت بوده‌اند» نامید.

وی همچنین در خصوص مراسمی که در سال‌های پیش برای گرامیداشت این روز برگزار می‌شد نوشت: «آیین شادباش این روز به روزگار دیگری بماند که به نوشداروی دانش، شکست میهمان ناخوانده‌ این روزها را جشن بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

متن پیام معاون هنری وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:

«هوالجمیل

بهار، زوال بلاست، خُرم‌اوقاتی که متولد بردباری و امیدواری‌ست. پادافره پروردگاری است که رنج خلق خویش را برنمی‌تابد. جهان ناخوش‌احوال این روزها به بلایی مبتلاست که ناگزیریم از دور، دستی بر آتش دوستی داشته باشیم و در خلوت خویش، دست دعا به بهبود اوضاع جهان برآریم که ستایش خداوند در شادی و اندوه، هنر آدمی است.

فروردین، فرودگاه فرشتگانی است که دل در گرو پیروزی اهورا دارند و اسباب شادمانی است که تقویم تئاتر این کهن‌هنر انسان در اوان فروردین به امید چیرگی حقیقیت گشوده می‌شود. هفتم فروردین روز ملی هنرهای نمایشی است. نیک‌روزی به تجلیل هنرمندان صحنه که پیوسته جویای دانایی و منادی معرفت بوده‌اند. آیین شادباش این روز به روزگار دیگری بماند که به نوشداروی دانش، شکست میهمان ناخوانده‌ این روزها را جشن بگیریم و زنگ ملال را به مرهم تئاتر از آیینه‌ دل بزداییم.

چراغ باغ هنر روشن بماند و به میمنت این روز نوروزی، حال‌واحوال اصحاب ناب نمایش خوش و خُرم باد. آمین.»

هفتم فروردین‌ مطابق با ۲۷ مارس، روز جهانی تئاتر، از سال ۹۶ به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی به ثبت رسید و تا پیش از سال ۹۹ جشن‌هایی به مناسبت این روز در سراسر کشور برگزار می‌شد.

کد خبر 4885869 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تئاتر ایران روز ملی هنرهای نمایشی روز جهانی تئاتر ویروس کرونا تئاتر ایران برنامه تلویزیونی فیلم سینمایی موسیقی ایرانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه رادیویی شبکه نسیم موسیقی پاپ سریال ایرانی رادیو نوروز فیلم بازی در نوروز 99 فیلم تئاتر روز ملی هنرهای نمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۴۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس برای روز جهانی کارگر پیام داد

فرماندهی انتظامی کشور در پیامی روز جهانی کار و کارگر را به تمام زحمت کشان عرصه کار و تولید تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی در پیامی فرا رسیدن روز جهانی کار و کارگر را تبریک گفت. در متن این پیام آمده است:‌ « تولید از مهم‌ترین ارکان اقتصاد یک کشور است که بخش اعظم آن بر عهده قشر محترم و زحمتکش کارگر است. اهمیت تولید و کارگر از همان جا پیداست که مقام معظم رهبری هر سال بر تولید تأکید داشته و رویکردی جدید برای آن تعریف می‌کنند. کارگران عامل آبادانی، پویایی و پیشرفت یک جامعه هستند و تکریم آنان و ارج نهادن بر زحماتشان امری واجب است.»

در ادامه این پیام آمده است: « فرماندهی انتظامی کشور ضمن گرامیداشت و تبریک روز جهانی کار و کارگر به تمام زحمت کشان عرصه تولید و خدمت؛ صحت و سلامت برای آنان آرزومند است و تلاش دارد با امن سازی محیط کار و تولید در کنار قشر عظیم کارگر برای رونق تولید و خودکفایی ایفای نقش کند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معاون رسانه ای وزیر ارشاد با مهر از کاستی های حوزه طنز می گوید
  • پلیس برای روز جهانی کارگر پیام داد
  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • عکس‌| پیام تبریک بیرانوند برای قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران
  • پیام تبریک وزیر ورزش پس از قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری