Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو، با اشاره به تلاش تیم‌های عملیاتی آب و برق در ۵ استان حادثه‌ دیده از سیلاب، گفت: بیش از ۸۰ درصد خدمات آب و برق مناطق سیل‌زده به شرایط عادی بازگشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت نیرو (پاون)، «میثم جعفرزاده» با بیان اینکه در ۲۴ ساعت ابتدایی سیل، بیش از ۸۰ درصد خدمات آب و برق مناطق سیل‌زده به شرایط عادی بازگشته است، افزود: در سیلاب رخ داده بر اثر بارش‌های اخیر تعداد پنج استان هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و بوشهر درگیر حادثه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در استان هرمزگان ابتدا ۱۲۵ روستا بی‌برق شد که تاکنون مشکل ۱۱۵ روستا برطرف شده و ۱۰ روستا باقی مانده است. در حوزه آب شرب این استان تعداد ۲۴ روستا دچار مشکل شد که اکنون مشکل ۱۷ روستا برطرف شده و تلاش برای حل مشکل هفت روستای باقی مانده ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو اظهار کرد: در استان کرمان نیز بر اثر وقوع سیلاب تعداد ۱۳۵ روستا دچار قطع برق شد، که تا این لحظه مشکل برق ۱۰۰ روستا برطرف شده و تلاش گروه‌های عملیاتی تا برطرف شدن کامل این مشکل ادامه خواهد داشت.


جعفرزاده اضافه کرد: در حوزه آب شرب استان کرمان نیز ۱۶۳ روستا دچار قطعی آب شده بود که مشکل ۹۰ روستا حل شده و ۷۳ روستا باقی مانده است.

وی افزود: در حوزه برق استان سیستان و بلوچستان هم ۲۰ روستا دچار قطع برق شده بود که مشکل ۱۱ روستا برطرف شده و تلاش برای برق‌دار شدن ۹ روستا ادامه دارد. در حوزه آب این استان نیز ۳۴ روستا دچار مشکل شد که آب شرب ۱۸ روستا وصل شده و ۱۶ روستا باقی مانده است.

مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو ادامه داد: در حوزه برق استان فارس ۳۰ روستا بر اثر بارش‌های شدید با مشکل مواجه شدند که خوشبختانه اکنون همه روستاهای این استان به حالت عادی بازگشته‌اند.

در حوزه آب شرب استان فارس نیز ۱۷ روستا دچار مشکل شده بود که با تلاش گروه‌های عملیاتی، مشکل ۱۲ روستا برطرف شده و ۵ روستا باقی مانده است.

وی در رابطه با وضعیت آب و برق استان بوشهر نیز گفت: حوزه برق این استان در شرایط عادی است و تنها دو روستای این استان دارای مشکل آب است که در تلاش هستیم تا ۲۴ ساعت آینده این مشکل نیز برطرف شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل برق رسانی برق سیل روستا باقی مانده روستا برطرف شده شرایط عادی روستا دچار وزارت نیرو حوزه آب آب و برق آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۴۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعضیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد خانچی باحضور در اتاق پایداری وضعیت و کنترل توزیع برق اهواز درخصوص رفع قطعی برق در این شهر گفت: تقریبا ۳۰ نقطه از شهرستان دچار برق رفتگی و اختلال در برق رسانی شد که این امر موجب بالارفتن زمان ماند آب در این مناطق گردید.

وی افزود: برق مناطق شهرستان اهواز کمتر از ۲ ساعت به حالت عادی بازگشته و دفع آب سطحی نیز در حال انجام است.

خانچی ادامه داد: سقوط ترانس، شکستگی پایه‌ها و همچنین واژگونی درختان به دلیل سرعت و شدت بالای باد از عوامل قطعی برق بوده که با همت و تلاش کارکنان عملیات توزیع برق در کمترین زمان ممکن اشکالات برطرف و برق مناطق وصل شد.

بارش‌های سیل‌آسا، موجب بروز خاموشی‌های پراکنده در شهر‌های دزفول، شوش، شوشتر، اندیمشک و چند شهر دیگر در مناطق شمالی استان خوزستان شد.

تخلیه آبگرفتگی معابر خوزستان در کمتر از ۲۴ ساعت

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده در پی بارندگی‌های اخیر، اضافه کرد: آبگرفتگی اغلب نقاط استان خوزستان در کمتر از ۲۴ ساعت تخلیه شده است.

وی در ادامه گفت: دیروز شاهد بارندگی بالایی در خوزستان بودیم، بطوریکه بعد از ظهر در کمتر از ۱۵ دقیقه بارش بالای ۳۰ میلیمتر با وزش باد شدید در اهواز ثبت شد.

خانچی افزود: بارش شدید باران همراه با وزش باد موجب سقوط درخت، قطع و سقوط پایه برق شد که در روند عملکرد تاثیر گذاشت و ایستگاه پمپاژ لحظاتی دچار مشکل شد البته دیزل ژنراتور تعبیه شده بود.

وی ادامه داد: گروه‌های عملیاتی و نیرو‌های برق، آبفا و شهرداری در شرایط بارندگی و باد حضور یافتند و اکنون شرایط تحت کنترل است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان می‌گوید: آب اغلب نقاط استان تا این لحظه فروکش کرده است، امیدواریم با همت همه مجموعه‌ها تا فردا صبح بخش عمده آب در سطح شهر اهواز تخلیه و تا ظهر مناطقی که سرازیر سایر مناطق است نیز تخلیه شوند.

وی از زحمات افرادی که در حالت آماده‌باش بودند و سرعت واکنش را بالا برد قدردانی کرد و گفت: این حجم از بارندگی در سال‌های قبل کمتر از یک هفته فروکش می‌کرد که الان زمان تخلیه به کمتر از ۲۴ ساعت در بیشتر نقاط استان رسید.

خانچی گفت: نیرو‌های برق تلاش زیادی در طی این عملیات داشتند و برق را پایدار کردند که از زحمات آنها قدردانی می‌شود، همچنین از شهرداری؛ فرمانداری، مدیریت بحران و دستگاه‌هایی که به عنوان معین فعالیت کردند نیز تشکر می‌شود.

بر اساس این گزارش بارش باران از روز سه شنبه در استان خوزستان آغاز شده و همچنان بر شدت این بارش‌ها افزوده می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۷۲۱آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • رقم عجیب مصرف برق کولر‌ها در دوره گرم سال
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • مسدود شدن راه پنج روستا در دیشموک بر اثر بارش‌ باران
  • بازگشت سیلاب به «بهانگر» در داورزن و تخریب پل ارتباطی روستا
  • ادامه تلاش ها برای رفع مشکل آب و برق مناطق سیل زده گچساران
  • وضعیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد
  • وعضیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد
  • تلاش برای رفع آبگرفتگی ها در خوزستان / سامانه بارشی دیگر در راه است
  • بیمه ها تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند