Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@01:03:39 GMT

جزییات موفقیت درمان کرونا در آبادان

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۰۴۹۸

جزییات موفقیت درمان کرونا در آبادان

به گزارش جماران؛ معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم پزشکی آبادان از موفقیت تیم تحقیقاتی عفونی این دانشکده در درمان کرونا و توقف مرگ ناشی از این بیماری خبر داد.

دکتر سارا مبارک با تایید تاثیر موفقیت‌آمیز داروی ضدویروسی روی بیماران بدحال مبتلا به کووید ۱۹ توسط گروه عفونی دانشکده علوم پزشکی آبادان، گفت: بررسی تاثیر یک داروی ضدویروسی بر بیماران بدحال مبتلا به کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان توسط گروه عفونی دانشکده علوم پزشکی آبادان حاکی از موفقیت در درمان این بیماران و کاهش طول بستری در بیمارستان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول گروه تحقیقاتی عفونی دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، استان خوزستان و محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان؛ تیم تحقیقاتی این دانشکده تصمیم گرفت از داروهایی استفاده کند که با کمک آنها علائم بالینی بیمار سریع‌تر بهبود پیدا کند، تنگی نفس فرد مبتلا به کرونا به سرعت رو به بهبودی برود و در نهایت روزهای بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و بیمارستان نیز کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به این که مباحث ذکرشده مبنای فکری یک گروه تحقیقاتی در دانشکده علوم پزشکی آبادان شد، اضافه کرد: بعد از بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان، تیم تحقیقاتی ما تصمیم گرفت یک رژیم را علاوه بر رژیم استاندارد کشوری، بعد از اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت و البته کد ملی اخلاق در پژوهش، بر بیماران اجرایی کند.

مبارک خاطرنشان کرد: نتایج اولیه رژیم یادشده در روزهای اول بسیار مسرت‌بخش بود و در مقایسه با رژیم پروتکل کشوری از نظر مرگ و میر و روزهای بستری و همچنین تنفس عادی نتایج بسیار خیره‌کننده‌ای را به دست آوردیم.

وی تصریح کرد: در مقایسه دو گروه، که یک گروه رژیم استاندارد کشوری را گرفته بودند و گروه دوم رژیم پیشنهادی گروه دانشکده علوم پزشکی آبادان را دریافت کرده بودند، میزان مرگ و میر گروه دوم به صفر رسید، میزان روزهای بستری این گروه کاهش پیدا کرد و اتفاق بسیار مهم این بود که افرادی که در بخش مراقبت‌های ویژه بودند و تنفس مصنوعی دریافت می‌کردند بعد از چهار روز به تنفس عادی برگشتند و شرایط ترخیص از بیمارستان را به دست آوردند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه به مدت یک ماه این دارو روی ۶۰ بیمار از بیماران بستری مبتلا به کرونا نتایج خیره‌کننده‌ای داشته است، افزود: امیدوار هستیم با راهگشا بودن این رژیم برای درمان و ورود آن به پروتکل‌های کشوری برای کاهش روزهای بستری در بیمارستان و در نهایت پایین آمدن میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا، گام بسیار بزرگی برداشته باشیم.

وی ادامه داد: دوره دو هفته‌ای را برای پیگیری بیماران بعد از دریافت این رژیم انتخاب کردیم که خوشبختانه در این دوره، بیماران بهبود پیدا کردند و بعد از دریافت تنفس طبیعی از بیمارستان ترخیص شدند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا کرونا داروی کرونا درمان کرونا کرونا آبادان بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دانشکده علوم پزشکی آبادان روزهای بستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۰۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ حزب لیبرال دموکرات انگلیس در گزارشی اعلام کرد بیمارانی که دچار سکته قلبی در انگلیس می‌شوند باید بیش از ۲۴ ساعت معطل بمانند تا آمبولانس اورژانس سر برسد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، براساس گزارشی که حزب لیبرال دموکرات‌ها امروز منتشر کرد، پارسال در انگلیس، اهداف خدمات آمبولانس، در همه سازمان‌های بهداشت و درمان این کشور، محقق نشد. براساس این گزارش، هدف وزارت بهداشت و درمان انگلیس این است که در موارد حاد، از جمله سکته‌های مغزی یا قلبی، آمبولانس‌ها در مدت ۱۸ دقیقه سر بالین بیمار برسند که تقریب در همه مناطق، پارسال چنین نشد.
در گزارش حزب لیبرال دموکرات‌های انگلیس آمده است مثلا در دو مورد در مناطق وارینگتون (Warrington) و استافوردشایر (Staffordshire) افرادی که خونریزی داشتند، بیش از ۲۵ ساعت منتظر آمبولانس ماندند.
ایندیپندنت نوشت جولیان هارتلی (Julian Hartley)، میدر عامل تامین خدمات در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس می‌گوید با توجه به کمبود نیروی انسانی، کاهش امکانات، همراه با افزایش درخواست ها، دولت انگلیس باید فورا بودجه بهداشت و درمان را افزایش دهد. وی افزوده در حالی که تقاضا برای خدمات بهداشتی و درمانی هیچ گاه تا این اندازه فراوان نبوده است، مدیران بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها تلاش می‌کنند تا تاخیر‌ها را کم کنند.
به نوشته روزنامه ایندیپندنت، ماه گذشته یک شرکت خصوصی که اخیرا در منطقه شرق انگلیس فعالیت می‌کند، برای اعزام آمبولانس، از هر بیمار ۹۹ پوند می‌گیرد. این روزنامه نوشت پارسال ۳۴ هزار بیمار در درون آمبولانس‌ها در بیرون از بیمارستان‌های انگلیس منتظر ماندند تا در اورژانس بیمارستان‌ها پذیرش شوند و آسیب دیدند.
بر اساس گزارش ماه پیش سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس، هفت میلیون بیمار در این کشور در فهرست انتظار آغاز درمان در بیمارستان‌های دولتی انگلیس اند.

دیگر خبرها

  • سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد  + عکس
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد/ عکس
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • همایش تبیین دستاورد‌های عرصه سلامت و تجلیل از فعالان بخش سلامت در شهرستان خوی
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت