Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق جهانگیری عصر چهارشنبه در جلسه‌ای که از طریق ویدئو کنفرانس با استاندار و مسئولان بهداشت و درمان استان قم انجام شد ضمن تبریک سال جدید و اعیاد خجسته ماه شعبان اظهار داشت: قرار بود روز سه شنبه سفری به استان قم داشته باشم تا تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم اما دست اندرکاران وزارت بهداشت این سفر را به مصلحت ندانستند و این توفیق از ما سلب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از مراجع بزرگوار تقلید که با رهنمودها و نظرات ارشادی خود زمینه و بسترهای لازم را برای اتخاذ برخی تصمیمات مهم و کلیدی فراهم کردند گفت: از تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و علمای روشن بین و حوزه‌های علمیه قم به خاطر همراهی برای کاهش اجتماعات و گردهمایی‌ها قدردانی می‌کنیم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی در خصوص گسترش بیماری کرونا اجتماعات مردمی بود چرا که این ویروس نوظهور از سرعت شیوع بسیار بالایی برخوردار است و مهمترین راه مقابله با آن کاهش اجتماعات و قطع زنجیره انتشار ویروس است.

وی ادامه داد: علما و مراجع بزرگوار کشور نشان دادند که سلامت مردم کشور برای آنها بسیار مهم است و با تدبیر و عقلانیت در این زمینه راهگشایی کردند.

تقدیر از کادر درمانی و پرسنل بهداشت و درمان قم

جهانگیری از کادر درمانی و پرسنل بهداشت و درمان استان قم نیز قدردانی کرد و افزود: این عزیزان در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا هستند و به خصوص در استان قم که اولین استان در ابتلاء به کرونا بود، کادر درمانی از جان خود مایه گذاشتند و زحمات فراوانی را متحمل شدند.

وی ابتلای رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به ویروس کرونا را نشان از حضور مدیران بهداشت و درمان استان با تمام ظرفیت در صحنه مقابله با ویروس کرونا دانست و افزود: بر اساس گزارش‌ها، رئیس بیمارستان فرقانی قم در روزهای نخست که امکانات به اندازه کافی نبود، با ماسک معمولی بر بالین بیماران مبتلا به کرونا حاضر می‌شد و اعلام کرده بود چون ماسک ان ۹۵ برای همه پرسنل بیمارستان وجود ندارد من نیز از ماسک معمولی استفاده می‌کنم.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: ایثار و از خود گذشتگی کادر درمانی و خدمات پرسنل بهداشت و درمان کشور در تاریخ ایران ماندگار خواهد شد.

وی از استاندار، مدیران استان، نیروهای مسلح، شهرداری و دستگاه‌های مختلف استان قم نیز به خاطر تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته قدردانی کرد و گفت: بعد از دوران دفاع مقدس بالاترین میزان همدلی، هماهنگی و همراهی میان تمامی دستگاه‌ها و بخش‌ها را در مبارزه با پدیده کرونا مشاهده کردیم چرا که تمام نهادهای حاکمیتی، نیروهای مسلح، نهادهای مدنی، شهروندان، دولت، علما و مراجع، صدا و سیما و دستگاه‌های اجرایی همه پای کار آمدند و دستاوردهای بسیار خوبی نیز حاصل شد.

جهانگیری با اشاره به اینکه بخش وسیعی از مردم کشور به توصیه‌ها دستورالعمل‌ها مبنی بر ماندن در خانه پاسخ مثبت دادند اما عده اندکی توجه کافی نکردند و وقتی که اعلام می‌شود باید از ترددهای غیرضروری پرهیز شود، تصور می‌کنند که دید و بازدیدها ضروری هستند.

وی افزود: در شرایطی که هیچ سفر و اجتماعی باارزش تر از سفر به مشهد مقدس و حضور در حرم امام رضا (ع) نیست، اما وقتی که حرم‌ها و اماکن مقدس در کشور بسته می‌شوند این یعنی امروز زمان دید و بازدید نیست بلکه زمان در خانه ماندن است.

برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات دولت برای کاهش ترددها

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برنامه ریزی ها و اقدامات دولت برای کاهش ترددها گفت: دولت از دهم اسفندماه دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش را که تقریباً حدود ۵۰ درصد کادر دولت هستند، تعطیل کرد. برای سایر دستگاه‌های اجرایی نیز اعلام شده که می‌توانند دورکاری کنند و حضور سایر افراد حداکثر یک سوم باشد.

وی ادامه داد: البته از بخش دیگری از کارکنان دستگاه‌های اجرایی نظیر بخش بهداشت و درمان و کارکنان دستگاه‌هایی که با تأمین نیازهای ضروری مردم سر و کار دارند نیز خواسته شده که با تمام ظرفیت پای کار باشند و به خدمت رسانی به مردم ادامه دهند.

جهانگیری همچنین از سیاست جدید دولت برای اعمال محدودیت و سخت گیری های بیشتر خبر داد و گفت: این تصمیم در راستای کنترل مسافرت‌ها و کاهش رفت و آمدها در قالب مجموعه‌ای از سیاست‌ها و باید و نبایدها از سوی وزیر کشور اعلام خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مردم هر چقدر که در زمینه کاهش تردد و پرهیز از حضور در اجتماع همکاری بیشتری داشته باشند، زمان ماندگاری ویروس در کشور کوتاه خواهد شد، اظهار داشت: به دلیل آنکه سلامت مردم مهمترین اولویت دولت است، تمرکز اصلی برای کاهش سرایت و شیوع ویروس کرونا معطوف شده و تبعات اقتصادی و اجتماعی در اولویت بعدی مدنظر است.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: در مرحله بعدی با توجه به آثار و تبعات اقتصادی ویروس کرونا بر اقتصاد، کسب و کارها و معیشت مردم، همه استانداران و مدیران کشور باید برای این موضوع وقت بگذارند و ستاد اقتصادی دولت نیز راهکارهای روشن و برنامه ریزی های دقیقی را برای جبران این آسیب‌ها اجرا خواهد کرد.

جهانگیری با اشاره به افزایش میزان تولید اقلام بهداشتی در کشور و نیز واردات این گونه اقلام که به صورت مستمر در حال اجرا است اظهار امیدوار کرد: در روزهای آینده شاهد رفع کمبودها و نیازهای اقلام بهداشتی و درمانی باشیم.

ساماندهی روند بازگشت زائرین اتباع خارجی از قم

در این جلسه که نمایندگان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان نیز حضور داشتند، استاندار قم از طریق ویدئو کنفرانس گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا ارائه کرد و گفت: از ۳۰ بهمن که دو مورد مبتلا به کرونا در این استان مشاهده شد، بلافاصله جلسات ستاد بحران استان تشکیل و این جلسات در طول این مدت هر روز برگزار شده است.

بهرام سرمست با بیان اینکه در استان قم علاوه بر ظرفیت‌های استانی، ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد و مجمع خیرین سلامت نیز پای کار آمده‌اند، افزود: خوشبختانه سیر صعودی ابتلاء به کرونا کنترل شده و شاهد کاهش میزان بستری نسبت به روزهای گذشته هستیم.

وی با اشاره به تعطیلی اماکن مذهبی، بازار و کسب و کارهای غیرضروری خاطرنشان کرد: روند بازگشت زائرین اتباع خارجی از استان قم به کشورهایشان ساماندهی شده و به تدریج در حال انجام است.

استاندار قم افزود: تلاش کرده‌ایم که تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و در همین راستا تعدادی از بیمارستان‌های نیمه کاره تکمیل و زیرساخت‌های لازم فراهم شده است.

در این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، رئیس بیمارستان شهید بهشتی قم و رئیس بیمارستان فرقانی قم نیز هر کدام گزارشی از تعداد بیمارهای بستری، تعداد افراد بهبود یافته و ترخیص شده و تعداد جانباختگان ارائه کردند و به تشریح نیازها و دغدغه‌های موجود برای مدیریت و کنترل هر چه بهتر بیماری پرداختند.

کد خبر 4886234

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی قم قم بهرام سرمست اسحاق جهانگیری ویروس کرونا معاون اول رئیس جمهور ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا بوشهر شیوع کرونا ایلام گرگان ماسک طبی شهرکرد ضدعفونی نوروز بارش باران حوادث چهارشنبه سوری سیلاب قزوین معاون اول رئیس جمهور بهداشت و درمان ویروس کرونا کادر درمانی دستگاه ها برای کاهش استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۰۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود

شهرام دبیری در نشست مشترک با علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، گفت: در برخی شهر‌ها تعداد خودرو‌ها نسبت به ظرفیت آن بسیار بیشتر است و باید توسعه حمل و نقل عمومی جدی گرفته شود و کیفت نیز ارتقاء یابد و لازم است دولت در این زمینه یارانه توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی را افزایش دهد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، شهرام دبیری، رئیس شورای عالی استان‌ها امروز در نشست مشترک با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، گفت: برگزاری این جلسه گام بلندی در جهت ارتقای تعاملات شورا‌ها و سازمان محیط زیست است.

وی افزود: دنیا در حال توسعه است که اگر جوانب محیط زیستی در توسعه لحاظ نشود، ممکن است خطراتی برای انسان و نسل آینده داشته باشد. از این رو، توسعه پایدار باید مد نظر باشد. ضمن تلاش برای رفع نیاز‌های جامعه، مراقب باشیم محیط زیست به خطر نیفتد و ضرری به نسل‌های آینده نرسد.

رئیس شورای عالی استان‌ها بیان کرد: امروزه تعریف باسواد نسبت به چند سال گذشته تغییر کرده است، زمانی فردی خواندن و نوشتن بلد بود باسواد بود، اما امروزه اینطور نیست. چند سال پیش در تعریف سواد ١٢ مهارت تعریف شده بود که یکی از مهمترین آن‌ها محیط‌زیست است چند سال بعد پا را فراتر گذاشتند و بحث عملیاتی شدن به تعریف باسواد اضافه شد یعنی هر کسی باید از آموخته‌های خود استفاده کرده تا تغییری ایجاد کند حالا آیا سیستم آموزشی ما با این تعریف همخوانی دارد؟

دبیری تأکید کرد: مجموعه شورا‌های کشور و شورای عالی استان‌ها با بیش از ۱۲۶ هزار عضو، ظرفیت بالایی برای تعامل با سازمان محیط زیست دارد. شوراها، نارسایی‌های جامعه را شناسایی می‌کنند و در ارتباط مستقیم با مردم هستند.

وی اضافه کرد: باید تغییرات اساسی اتفاق بیفتد به ویژه در زمینه محیط زیست، باید مسایل محیط زیستی از کودکی آموزش داده شود، چون در سن بزرگسالی تاثیری ندارد. فرهنگ سازی باید در رفتار نمود پیدا کند تا تاثیرگذار باشد. آموزش و پرورش، شورا‌ها و سازمان محیط زیست می‌توانند قدم‌های خوبی برای آموزش، فرهنگ سازی و ترویج حفظ حراست از محیط زیست بردارند.

رئیس شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: کار‌ها و اقدامات باید به گونه‌ای باشد که مردم آن را لمس کنند، مثلاً در زمینه مصرف کیسه‌های پلاستیکی باید فرهنگ سازی و کار‌های اجرایی صورت گیرد، در بسیاری از کشور‌ها مردم باید برای کیسه‌های پلاستیکی پول بدهند، چون هدفشان کاهش مصرف پلاستیک است در کشور ما هم باید همین گونه باشد.

دبیری خاطرنشان کرد: ایران در زمینه انرژی‌های پاک ظرفیت خوبی دارد و می‌توان با برنامه‌ریزی از خورشید و باد و دریا برای تولید انرژی پاک استفاده کرد.

وی در مورد صنایع آلاینده، بیان کرد: گاهی یک صنعت آلاینده دیر شناسایی می‌شود که در این مدت خسارات زیادی به محیط زیست آن منطقه وارد می‌شود، شهرداری‌ها باید از عوارض آلایندگی برای بهبود وضعیت استفاده کنند.

دبیری درباره تعداد خودرو‌ها و آلایندگی آن‌ها نیز، گفت: در برخی شهر‌ها تعداد خودرو‌ها نسبت به ظرفیت آن بسیار بیشتر است. در این شهر‌ها باید توسعه حمل و نقل عمومی جدی گرفته شود و کیفیت نیز باید ارتقاء یابد و لازم است دولت در این زمینه یارانه توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی را افزایش دهد.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: شورا طبق قانون می‌تواند لایحه و طرح به مجلس ارائه دهد، بنابراین در این زمینه هم می‌توانیم به سازمان حفاظت محیط‌زیست کمک کنیم و از این ظرفیت در راستای مسائل محیط زیستی استفاده کنیم، همچنین می‌توانیم از شرکت‌های دانش‌بنیان کمک بگیریم.

وی درباره اهمیت ملموس بودن اقدامات گفت: دریاچه ارومیه یکی از مطالبات مردم است که می‌خواهند بدانند چه اقداماتی در آنجا انجام شده است بنابراین مسئولان سازمان محیط‌زیست باید در این زمینه اطلاع رسانی کنند تا مردم در جریان امور قرار گیرند.

دبیری در پایان اظهارداشت: امیدواریم نتایج این نشست در آینده نزدیک بررسی و اثربخشی آن مشخص شود.

دیگر خبرها

  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • تغییر تصمیمات جبهه مقاومت و ضرورت بازنگری دربرخی تحلیل های رسمی
  • آزادی فردی و اجتماعی باید مطابق شریعت باشد
  • زباله سوزهای مدرن چطور کار می کنند؟ | تجربیات کشورهای مدرن در زمینه مقابله با پسماندهای به درد نخور
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • اخذ تصمیمات مهم برای تسریع در اجرایی پروژه فیبر نوری استان بوشهر
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته