Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجید شیرانی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به شیوع بیماری نو پدید کووید ۱۹ اظهار داشت: معمولاً در هر اپیدمی عفونی چندین مرحله برای کنترل بیماری صورت می‌گیرد.

وی افزود: در مرحله اول جداسازی بیمار، در مرحله دوم قرنطینه و جداسازی افراد مشکوک و در تماس با فرد بیمار صورت می‌گیرد که به نوعی هر دو مرحله به تیم‌های بهداشتی و درمانی اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در مرحله بعد که فاصله گذاری اجتماعی است، نقش همکاری و مشارکت جمعی و ممنوعیت شدید ترددها بسیار حائز اهمیت است.

دکتر شیرانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از گسترش بیماری افزود: خوشبختانه با همکاری خوب مردم، استان تا حد زیادی در پیشگیری از گسترش افقی بیماری موفق عمل کرده است.

وی برای پیشگیری ازبروز موج جدید بیماری فاصله گذاری اجتماعی و رعایت محدودیت تردد را لازم دانست.

وی در ادامه از هم استانیان خواست برای حفظ سلامت و جان افراد در معرض خطر، دارای بیماری‌های زمینه‌ای و مسن‌تر ها از رفت و آمد با آنها خودداری کنند.

دکتر شیرانی بیان کرد: افراد جوان‌تر اگر چه خودشان با علائم خفیف و حداقل عوارض بیماری را پشت سر می‌گذارند اما می‌توانند به عنوان ناقل بیماری برای سایر افراد خطر آفرین باشند.

وی در خصوص پیش بینی میزان و مدت زمان درگیری با بیماری افزود: اگر چه ویروس نوپدید بوده و رفتار شناخته شده‌ای ندارد اما برای بررسی این مسئله ضمن توجه به رفتار بیولوژیکی آن، رفتار مردم و عملکرد سیستم بهداشت و درمان و حاکمیتی نیز حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در اوج شیوع بیماری قرار گرفته و در صورت داشتن عملکرد خوب و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بعد از دو تا سه هفته دیگر شاهد شیب نزولی شیوع بیماری خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه با اشاره به تلاش خستگی ناپذیر و شبانه روزی کادر بهداشتی و درمانی، اداری و مدیریتی استان در پیشگیری و کنترل بیماری و درمان بیماران افزود: کادر درمانی علاوه بر افزایش شیفت کاری در شرایط پر استرس و نگران کننده فعالیت می‌کنند ضمن اینکه علاوه بر نگرانی از ابتلاء خودشان، احتمال انتقال بیماری به اعضای خانوادهایشان به واسطه آنها وجود دارد و این امر خود نگرانی‌های این مدافعان سلامت را مضاعف کرده است.

دکتر شیرانی گفت: در چنین شرایطی که کادر درمانی و پرستاران و نیروهای خدوم بهداشتی و درمانی در شرایط سخت کاری و روحی و روانی دشوار، علی رغم نداشتن درمان اختصاصی برای بیماری، برای حفظ سلامت و جان بیماران در تلاش هستند دور از انتظار نیست مردم هم با رعایت بهداشت فردی، توجه به توصیه‌های بهداشتی به قطع زنجیره انتقال، پیشگیری و کنترل کرونا و بازگشت شرایط عادی به جامعه کمک کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استرس بهداشت و درمان چهارمحال و بختیاری دانشگاه علوم پزشکی استان درمان بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۱۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: تا اواسط هفته آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش بینی شده است.
قطره از ورود سامانه بارشی از اواخر هفته به استان خبر داد.

دیگر خبرها

  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • امدادرسانی به ۶ مصدوم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد