Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، اسحاق جهانگیری در جلسه ویدئوکنفرانسی با استاندار قم که با حضور معاونین، فرماندار، شهردار، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: از مراجع عظام تقلید که با راهنمایی‌ها و فتاوای خود زمینه را برای بسیاری از تصمیمات کلیدی که بخش بهداشت و درمان کشور برای کنترل ویروس کرونا و جلوگیری از اجتماعات باید می‌گرفت فراهم کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون اول رئیس‌جمهور یکی از دغدغه‌های اصلی کشور برای مقابله با ویروس کرونا را اجتماعات دانست و گفت: این ویروس یک پدیده نوظهور، ناشناخته و عالم‌گیر است که سرعت انتقال آن بسیار بالاست به همین دلیل باید زنجیره انتقال ویروس قطع می‌شد و راه انتقال آن از بین می‌رفت.

وی تأکید کرد: علمای کشور نشان دادند که سلامت مردم برایشان بسیار مهم بوده و با راهنمایی‌ها و فتاوای خود راهگشایی کردند و بحمدالله استفاده مطلوب انجام گرفت.

جهانگیری ضمن قدردانی از کادر پزشکی و درمانی استان قم که در خط مقدم درمان هستند، ابراز کرد: استان قم نخستین استانی بود که در آن ویروس کرونا شناسایی شد و این در حالی بود که آمادگی نداشتیم و اولین استانی بود که با این ویروس درگیر شد.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: از مدیریت استان، استاندار محترم، نیروهای مسلح، سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی ایران، دستگاه‌های مختلف اجرایی، نیروی انتظامی و شهرداری قم تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی با اظهار اینکه "یکی از نمونه‌های کامل همراهی و همدلی بعد از جنگ تحمیلی را در جنگ و مقابله با ویروس کرونا مشاهده کردیم"، تصریح کرد: همه و همه پای‌کار آمدند و به‌فضل الهی تا الآن دستاوردهای خوبی به‌دست آمده که باید از آن مراقبت و مواظبت کنیم.

جهانگیری مشارکت و همراهی مردم در مبارزه با کرونا را تعیین‌کننده دانست و ابراز کرد: بخش وسیعی از مردم به راهبرد وزارت بهداشت پاسخ مثبت داده در خانه ماندند، اما بخشی از مردم تصور می‌کنند که دیدوبازدید جزو ضروریات است درحالی‌که این‌گونه نبوده و باید قرنطینه خانگی را جدی گرفت.

معاون اول رئیس‌جمهور اذعان کرد: ازنظر ما کل ادارات تقریباً تعطیل است، در اسفند تصمیم گرفتیم که کل دانشگاه‌ها و آموزش‌وپرورش تعطیل شود، تعطیلی این بخش‌ها به‌معنای تعطیلی 50 درصد کارمندان دولت است، بخشی از دولت من‌جمله وزارت بهداشت اصرار هست که با تمام ظرفیت پای‌کار بیاید که حدود 500 هزار نفر از کارمندان دولت را شامل می‌شود. به مابقی نیز گفته‌شده در حد ضرورت  و حداکثر یک‌سوم نیرو کار کنند.

وی افزود: سیاست جدید دولت که از امشب یا فردا آن را وزیر کشور اعلام می‌کند وارد یک دوره سختگیری جدید خواهیم شد، این سختگیری جدید به‌معنای آن است که قبلاً یک سری سخت‌گیری‌هایی اعمال شده و در ادامه این سخت‌گیری‌ها از امشب یا فردا شب نیز سیاست‌هایی اعلام خواهد شد که این سیاست‌ها  محدودیت‌های بایدونبایدی ایجاد می‌کند.

جهانگیری با بیان اینکه این سختگیری‌ها روی مسافرت‌ها و جابه‌جایی‌ها اعمال می‌شود، تأکید کرد: برای کنترل مسافرت‌ها، از امشب یا فرداشب وزیر کشور این محدودیت‌ها را اعلام خواهد کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور موضوع سلامت مردم را مسئله اصلی دولت و کشور دانست و با تأکید بر اجرای این طرح اظهار داشت: موفقیت این طرح به این بستگی دارد که همه دستگاه‌هایی که تابه‌حال پای‌کار بودند به کمک بیایند و بر اساس سیاست‌هایی که وزرای کشور و بهداشت و درمان اعلام می‌شود عمل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه "هیچ پزشک و پرستاری را بدون وسایل حفاظت شخصی نباید به خطر بیندازیم"، اضافه کرد: میزان واردات از خارج برای ماسک‌های n95 با سرعت در حال انجام است، برای نخستین بار است که از برای واردکردن یک کالا از زمان ثبت سفارش تا ترخیص از گمرک 48 ساعت طول می‌کشد.

جهانگیری ابزار امیدواری کرد با توجه به وجود ظرفیت‌های فرهنگی، نخبگانی و وجود مراجع عظام تقلید در استان قم، نخستین استانی باشد که در مبارزه با ویروس کرونا به پیروزی دست یابد و آن را ریشه‌کن کند.

معاون اول رئیس‌جمهور در پایان تأکید کرد: ازنظر تأمین کالا هیچ مشکلی در کشور نداریم، تدابیر لازم پیش‌بینی‌شده و همه انبارها پر است، امیدواریم بتوانیم با تولیدات و تأمین بیشتر به هر میزانی که نیاز است نیازهای کشور را تأمین کنیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور ویروس کرونا مبارزه با کرونا معاون اول رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۱۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچلوتی: می‌خواهیم شبی باور نکردنی خلق کنیم

سرمربی رئال مادرید وضعیت تیمش را برای بازی فردا با بایرن مونیخ در دور برگشت از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا تشریح کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کارلو آنچلوتی که شاگردانش فردا شب (چهارشنبه) در دور برگشت از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا پذیرای بایرن مونیخ خواهند بود، با حضور در کنفرانس خبری پیش از این دیدار گفت: ما فردا باید بهترین بازی‌مان را به نمایش بگذاریم. ما این شانس را داریم که در فینالی دیگر بازی کنیم. می‌دانیم که بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی دشوار هستند اما انگیزه بالایی داریم. رئال مادرید و بایرن مونیخ خیلی شبیه هم هستند. احترام زیادی برای بایرن قائل هستیم و آنها در بازی رفت (به تساوی 2-2 انجامید) بهتر از ما بودند.

سرمربی ایتالیایی رئال مادرید درباره اینکه در بازی فردا قصد دارد از کدام دروازه‌بانش در ترکیب اصلی استفاده کند، اظهار داشت: فردا لونین بازی خواهد کرد. کورتوا در وضعیت خوبی است اما او به زمان نیاز دارد تا به فرم ایده‌آل خود بازگردد.

وی در خصوص دهمین سالگرد کسب دسمیا، دهمین قهرمانی رئال در لیگ قهرمانان اروپا که با مربیگری خود او به دست آمد، یادآور شد: هنوز بخشی از آن تیم 2014 در تیم فعلی هستند. مودریچ، ناچو، کارواخال، کروس و لوکاس واسکز که همگی رهبران تیم فعلی بوده و بازیکنان جوان در حال یادگیری از آنها هستند.

کارلتو در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: به خودمان باور داریم، چون ما رئال مادرید هستیم. هر اتفاقی ممکن است در بازی فردا رخ دهد اما این اعتماد به نفس را داریم که شاهد یک شب باور نکردنی دیگر باشیم.

رومنیگه: جان سالم بردن از برنابئو دشوار اما شدنی است

آنچلوتی که بین سال‌های 2016 تا 2017 هدایت بایرن را برعهده داشت، در این خصوص تأکید کرد: رابطه من و بایرن مونیخ همچنان شگفت‌انگیز است اما گاهی اوقات که باشگاه از شما حمایت نمی‌کند، بهتر است که راه‌ها از هم جدا شوند.

وی درباره اتفاق بازی رفت که جود بلینگام سعی داشت تمرکز هری کین مهاجم انگلیسی بایرن را در صحنه پنالتی زدنش بر هم بزند، گفت: جود و هری در تیم ملی انگلیس هم‌تیمی هستند و من فکر می‌کنم رابطه آنها خوب است.  

سرمربی رئال مادرید در پایان درباره دو هافبک کهنه‌کار خود اظهار داشت: کروس و مودریچ مدتی است چندان کنار هم بازی نکرده‌اند اما می‌توانند این کار را انجام دهند و این کار را خواهند کرد. لوکا و تونی هنوز اینجا هستند و ما از داشتن آنها خیلی خوشحالیم. ما به رئال مادریدِ بدون آنها فکر نمی‌کنیم، چون هنوز اینجا هستند.

تیم‌های رئال مادرید و بایرن مونیخ از ساعت 22:30 فردا (چهارشنبه - به وقت تهران) در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به مصاف هم می‌روند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پوتین در مراسم تحلیف: روسیه از گفتگو با کشور‌های غربی امتناع نمی‌کند
  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • آنچلوتی: می‌خواهیم شبی باور نکردنی خلق کنیم
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • ترزیچ: رویای دورتموند تکرار قهرمانی سال 1997 است
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند
  • سامانه بارشی جدید از فردا وارد کشور می شود
  • وضع آب و هوا ؛ از فردا سامانه بارشی به کشور وارد می شود