Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@22:29:37 GMT

در خانه ماندن تنهاراه مهار کرونا

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۱۲۱۲

در خانه ماندن تنهاراه مهار کرونا

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، بیکی فرماندار نهبندان در پنجمین ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان گفت : برای رسیدن به شرایط بهداشتی بهتر نیازمند مشارکت اجتماعی مردم در شرایط کنونی هستیم و مردم باید برای شکست کرونا با کادر درمانی همراه و همدل بوده، در خانه‌های خود بمانند

او افزود : سیر سعودی شیوع بیماری کرونا در استان خراسان جنوبی نشان دهنده، سرایت بالای کرونا ویروس است لذا باید موارد بهداشتی رعایت و ارتباطات اجتماعی کمتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه طبق آمار موجود قریب به ۲۰۰ کشور دنیا درگیر کرونا هستند، گفت: ۴۲۲ هزار نفر در دنیا مبتلا به کرونا ویروس و ۱۸ هزار نفر فوتی داشته ایم که بیشترین آمار فوتی متعلق به کشور ایتالیا است.

بیکی ادامه داد: مجموعه‌های بهداشتی و درمانی کشور‌های توسعه یافته، شرایط بهتری به لحاظ موارد بهداشتی دارند، ولی رسیدگی به بیماران مبتلا در سطح پایین تری قرار دارد، این در صورتی است که آمار بهبود یافتگان در کشور ایران با وجود برخی کمبود‌ها نسبت به سایر کشور‌های دنیا در وضعیت بهتری است.

او گفت: برخی مطالبات در شهرستان شکل گرفته و در فضای مجازی منتشر می‌شود که در حیطه اختیارات ستاد مقابله با کرونای شهرستان نیست و باید در ستاد ملی مصوب شود، ولی آنچه امروز در خصوص قرنطینه و غربالگری در مبادی ورودی و محدودیت‌ها موجود است، تابع ستاد ملی مقابله با کرونا است و هیچ شهرستان و استانی نمی‌تواند اقدامی خاصی و غیر از این مصوبات داشته باشند

بیکی مطرح کرد: این که مردم مسافرت نروند و به توصیه‌های بهداشتی عمل کنند باید در فرهنگ مردم نهادینه شود، مردم باید به شرایط درک و آگاهی لازم برسند تا در زمان بحران که در خطر هستیم؛ به توصیه‌ها و پیشنهادات بهداشتی خود جوش عمل کنند.

فرماندار نهبندان افزود: خود مراقبتی و خود کنترلی را باید پذیرفت و نباید همواره اجباری در کار باشد، بلکه باید فرهنگ رعایت موارد بهداشتی در شخص نهادینه شود.

بیکی تاکید کرد: ماندن در خانه وظیفه شخصی مردم نسبت به کل جامعه است و این وظیفه اجتماعی نسبت به آحاد جامعه هم صدق می‌کند، مردم باید مراعات دیگران را مورد توجه خود قرار دهند.

او با بیان اینکه برخی اصناف طبق اعلامیه ها، باید تعطیل باشند، گفت:، ولی برخی از این صنوف هنوز باز هستند لذا این صنوف غیر ضرور باید نقش اجتماعی خود را بپذیرند.

فرماندار نهبندان بیان کرد: در خصوص نقاهتگاه افراد مبتلا به کرونا ویروس باید بررسی مجدد در خصوص مکان، تجهیزات و سیستم گرمایشی لازم انجام شود تا بیماران مبتلا در اسرع وقت به این مکان منتقل تحت مراقبت قرار بگیرند.

بیکی با بیان اینکه ضد عفونی معابر و اماکن پرتردد شهرستان نهبندان مستمر انجام می‌شود، گفت: ۳ هزار ماسک استاندارد در سطح داروخانه‌های شهرستان توزیع شده است تا بخشی از دغدغه‌های مردم در خصوص کمبود اقلام بهداشتی مرتفع شود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس فرمانداری فرماندار نهبندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۱۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین

        به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان جوین این طرح ها را شامل زیست پزشک مرکز خدمات جامع سلامت شهرک رازی و خانه سلامت روستای منجشیرین جوین اعلام کرد که با هزینه بیش از ۲۰ میلیارد ریال اجرا شده است.   دکتر محمدرضا صدر در مراسم افتتاح این طرح ها افزود:‌ این ۲ طرح بهداشتی با مشارکت ۱۰۰ درصدی خیران سلامت منطقه اجرا شد که دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز در اجرای آنها مشارکتی فعال داشت.   شهر نقاب، مرکز شهرستان جوین در ۳۰۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.   دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیش از هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در قالب ۶ بیمارستان، ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، همچنین ۱۹۵ خانه بهداشت به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

دیگر خبرها

  • تلاش برای مهار وکنترل آب‌ها در سیستان و بلوچستان
  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • سد شکسته شده در خراسان جنوبی نداریم/ سلامت سد‌ها در برابر سیل
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین