Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه امروز نهادهای غیردولتی در حل مشکلات مردم در زمان وقوع بحران های مختلف نقش جدی ایفا می‌کنند گفت: حل مشکل کرونا هم در گرو برنامه ریزی و به کارگیری نهادهای مردمی است.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهرتهران به همراه فریدون حیدری شهردار منطقه 5 با حضور در مسجد امام حسن عسگری (ع) از قرارگاه مردمی مبارزه با ویروس کرونا بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در حاشیه این بازدید با اشاره به مقوله "مسئولیت اجتماعی شهروندی" به عنوان یکی از موضوعات مدرن در جوامع دنیا گفت: امروز نهادهای غیردولتی در حل مشکلات مردم در زمان وقوع بحران های مختلف نقش جدی دارند. 

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهرتهران افزود: زمانی که کشور با بحران کرونا روبرو شده است، شاهد تبدیل مساجد و بسیج محلات به پایگاه هایی برای جذب مشارکت های مردمی هستیم. 

عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: این موضوع نشان می دهد که ظرفیت جذب مشارکت های مردمی برای حل مشکل کرونا همچون سایر بلایای طبیعی را داریم و اگر به شکل مدیریت شده این امکان را در جهت حل مشکلات ناشی از وقوع بحران کرونا ایجاد کنیم می توانیم خدمات لازم را با سرعت بیشتری ارائه دهیم.

وی افزود: خیلی از کشورهای دنیا مبالغ کلانی را هزینه می کنند تا گروههای غیردولتی و سازمان های مردم نهاد را در حوادث اینچنینی فعال کنند و این در حالی است که خوشبختانه با فرهنگ غنی ایرانی، آموزه های دین مبین اسلام و همبستگی مردمی، این پتانسیل در کشور وجود دارد و کافی است مسئولین با یک برنامه ریزی دقیق امکان کمک رسانی بیشتر به مردم را در قالب نهادهای اینچنینی فراهم کنند.

رئیس کمیته بودجعه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به نقش آفرینی مدیریت شهری در حوزه مدیریت بحران کرونا گفت: مدیریت شهری و شهرداری تهران از اولین مجموعه هایی هستند که از همان ساعات ابتدایی تشخیص ویروس کرونا در کشور وارد عمل شدند و با فوریت جلسات خود را در این حوزه تشکیل دادند.

فراهانی ادامه داد: طی این جلسات کلیه نیروهای شهرداری تهران در مبارزه با ویروس کرونا بسیج شدند و در ابتدا مجموعه های تحت اختیار شهرداری اقدامات مختلف در حوزه مبارزه با کرونا را سازمان دهی و اجرا کردند.

وی ضمن تقدیر از تلاش های شهرداری در حوزه مدیریت بحران کرونا گفت: هم اکنون ضدعفونی اماکن از طریق سازمان آتش نشانی و مناطق و نواحی شهرداری تهران به صورت جدی در حال اجرا است.

رئیس کمیته بودجعه و نظارت مالی شورای شهر تهران تصریح کرد: انجام اقدامات ویژه برای محل های پرخطر همچون ایجاد کلینیک تشخیص و غربالگری بیماران کرونایی در میدان صادقیه در منطقه5 و همچنین اقدامات پیشگیرانه در شرکت شهروند و سازمان میادین و میوه و تره بار نشان می دهد که بخش های مختلف شهرداری در این حوزه فعال هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اسلام شهر تهران شهرداری تهران کرونا نظارت مالی شورای شهر بحران کرونا رئیس کمیته شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۶۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران از استان‌های محروم کشور است

سپهر خلجی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره دیدار اخیر رئیس جمهور با بخشی از مردم تهران، اظهار کرد: استان تهران یکی از استان‌های محروم است به رغم اینکه تهران پایتخت است و این تصور وجود دارد که دارای امکانات است، اما به واقع یکی از استان‌های محروم کشور همین استان تهران است.

وی‌افزود: یکی از محرومیت‌های بزرگ در استان تهران موضوع آموزش و پرورش و مدارس قدیمی است. باید در نگاه متوازن که دولت دارد، استان تهران مورد توجه قرار گیرد. با این نگاه برنامه‌ریزی صورت گرفت که در کنار سفر‌های استانی رئیسی جمهور، باید به استان تهران هم توجه شود، ولی، چون تهران بزرگ است باید منطقه به منطقه این سفر انجام شود و برای نیازمندی‌هایی که مردم مناطق مختلف دارند، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی
  • تکلیف استاندار کردستان به دستگاههای اجرایی برای پرداخت مطالبات شهرداری
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • احترام به HSE رویکرد احترام به کارکنان و شهروندان است/هدف برنامه ۱۴۱۰ مباحث زیست‌محیطی است
  • شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است
  • تهران از استان‌های محروم کشور است
  • متقاضیان خودرو‌های خارجی بخوانند؛ زمان دقیق عرضه خودرو‌های برقی
  • سبد متنوع پروژه های مشارکتی در شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها