Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@19:17:59 GMT

آمریکا بالاترین آمار ابتلا به کرونا در جهان را ثبت کرد

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۱۶۴۹

آمریکا بالاترین آمار ابتلا به کرونا در جهان را ثبت کرد

دانشگاه جانز هاپکینز بامداد جمعه در تارنمای خود شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا را دست کم 82 هزار و 404 نفر ثبت کرد که این رقم بالاتر از آمار مبتلایان در چین و ایتالیا است.

اکنون آمریکا از لحاظ تعداد مبتلایان به این ویروس، اولین کشور جهان به شمار می‌رود که مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در آن یک هزار و 136 نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تارنمای آکسیوس در گزارشی نوشت که آمریکا با جمعیتی بیش از 325 میلیون نفر، از ابتدا شیوع کووید19 را دست کم گرفته و با کندی به مقابله با آن برخواست که نتیجه آن تشدید پیامدهای اقتصادی و چند برابر شدن تلفات این بیماری میان مردم این کشور است.

به نوشته آکسیوس، کوتاهی دولت آمریکا در مقابله با شیوع کرونا با تعلل در تست تشخیص ابتلا به این ویروس آغاز شد که به گسترش مبتلایان مخفی انجامید. پس از آن بیمارستان‌های آمریکا با رشد تقاضای تجهیزات پزشکی مواجه شدند.

دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا سپس برای صدور فرمان در خانه ماندن برای مردم این کشور تعلل کرد و اقدامات جزیره‌ای که ناشی از این تعلل بود، باعث شد قطب‌های اقتصادی تعطیل شده و اقتصاد سقوط کند، اما در عین حال اماکن را باز نگه داشت تا ویروس کرونا به سرعت شیوع یابد.

آکسیوس در ادامه آورده است که ترامپ در نشست خبری خود در روز پنجشنبه، درباره درستی آمارهای ارایه شده از سوی چین درباره کرونا ابراز تردید کرد و مدعی شد آمریکا در تسریع فرایند تست گیری از چین پیشی گرفته است.

گسترش ناگهانی موارد ابتلای به کووید19 در آمریکا در حالی است که ترامپ دقیقا یک ماه پیش در 25 فوریه با کوچک جلوه دادن این موضوع گفت که در ایالات متحده 15 مورد ابتلا ثبت شده که در عرض چند روز به صفر نزدیک می‌شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا آمریکا ایتالیا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا دونالد ترامپ آمریکا آمریکا آمریکا ویروس کرونا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۱۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بهترین دوست اسرائیل!

گلن بِک، شخصیت رسانه‌ای معروف محافظه‌کاران آمریکا در واکنش به تجمع‌های اعتراضی این روز‌های دانشجویان گفت: ممکن است که میلیون‌ها دانشجو به اسرائیل اعتراض کنند، ولی اگر ترامپ برنده انتخابات ۲۰۲۴ شود، اسرائیل دوباره یک دوست وفادار در کاخ سفید دارد.

به گزارش روزنامه فرهیختگان، وی افزود: کلیف سیمز، معاون سابق اطلاعات ملی آمریکا (مشاور امنیتی فعلی ترامپ) به من گفت که ترامپ چقدر مصمم بود تا سفارت آمریکا در اسرائیل را به اورشلیم (بیت المقدس) منتقل کند.

کلیف نقل می‌کرد که ترامپ به او گفته «من وعده دادم که این کار را می‌کنم و واقعاً هم این کار را انجام دادیم.»

دیگر خبرها

  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • هشدار برای شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گاو شیری
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!