Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان- در حالی که قریب به اتفاق مردم کشور در راستای حفظ سلامتی در خانه خود را قرنطینه کردند و خیابان های شهر خالی از شهروندان، مسافران و خودرو هاست اما در کمال ناباوری آمار پلیس راهور اصفهان حکایت از افزایش آمار فوتی های ناشی از سوانح رانندگی در همین خیابان های خلوت دارد!

قدس آنلاین-گروه استان ها: کرونا که این روزها خیابان ها را خلوت کرده و ترس ابتلا به آن اجازه تردد به شهروندان را نمی دهد لذا میدان را برای عده ای هنجار شکن و جوانان بی مبالات باز گذاشته است تا شب ها با هجوم به خیابان ها و به قول معروف دور دور کردن نه تنها جان خود بلکه سایر شهروندان را به خطر بیندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش ۵۰ درصدی تصادفات

با وجود اینکه خلوتی خیابان ها این موضوع را به ذهن متبادر می سازد که آمار تصادفات با کاهش چشمگیری باید روبرو باشد اما در کمال ناباوری از رئیس پلیس راهور استان اصفهان می شنویم که تصادف‌های منجر به فوت در شهرهای استان از ۲۸ اسفند ماه پارسال تا ششم فروردین ماه امسال در کلانشهر اصفهان ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته  است.

سرهنگ محمدرضا محمدی دور دور کردن های شبانه را در این زمینه موثر می داند و می گوید: برخی رانندگان خودروها در ساعت پایانی شب یا بامداد با دور دور کردن اقدام به هنجار شکنی، ایجاد مزاحمت برای مردم و تخطی از سرعت مجاز در خیابان ها می کنند که همین امر علاوه بر برهم زدن آرامش مردم، به حادثه و تصادف هایی منجر شده است.

وی با اشاره به این موضوع که برای جلوگیری از این رفتارهای هنجارشکن، طرح برخورد با دور دور کردن خودروها در خیابان های کلانشهر اصفهان از جمله مرداویج، شیخ صدوق، توحید و محله های خانه اصفهان و ملک‌شهر از سه شنبه شب تشدید شده است می افزاید: این اقدام در راستای کنترل تصادف ها و همچنین کاهش ترددها برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا با قوت ادامه خواهد یافت که از مطالبه های مردم نیز است.

سلامت شهروندان خط قرمز پلیس

در همین رابطه فرمانده انتظامی اصفهان نیز با بیان اینکه سلامت شهروندان خط قرمز  پلیس اظهار کرد:  مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از جمله طرح زوج و فرد، ممنوعیت توقف خودرو در حاشیه زاینده رود و پارک ها، اجرای طرح دور دور در سطح شهر و ممنوعیت فعالیت برخی اصناف غیر ضروری  با هدف کاهش ترددها، قطع زنجیره کرونا و حفظ سلامت شهروندان است.

سردار مهدی معصوم بیگی با اشاره به ممنوعیت اجاره خانه و اماکن  تفریحی به مسافران نوروزی، اظهارداشت: ۸۱ خط تلفنی که از طریق آن واحد مسکونی اصفهان اجاره داده می شد با دستور قضایی مسدود شده است.

معصوم بیگی تصریح کرد: نیروی انتظامی با همکاری سازمان صمت و اتاق اصناف تا ششم فروردین ماه ۲ هزار و ۸۰۰ بازدید داشتند که از فعالیت ۲۶۰  واحد غیر ضروری در اصفهان  پلمب شد ، ۴۰۰ صنف اخطار دریافت کردند و  ۳۵۰ مغازه متعهد به تعطیلی شدند.

فرمانده انتظامی اصفهان با اشاره به اجرای طرح زوج و فرد در راستای مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، گفت: از ۲۸ اسفند سال ۹۸ تا ششم فروردین بیش از ۴۰ هزار خودرو در شهر اصفهان اعمال قانون شده است.

وی ادامه داد: در همین رابطه از سه فروردین طرح ممنوعیت پارک خودرو در حاشیه زاینده رود و پارکها اجرا شد که بالغ بر  سه هزار و ۷۰۰ خودرو اعمال قانون و  ۴۰ خودرو  به توقفگاه منتقل شد.

وی با اشاره به اجرای طرح دور دور برخی خودروها در خیابان های جنوب شهر اصفهان و ابراز گلایه شهروندان، گفت: این کار علاوه بر تبعات ناپسند اجتماعی در  شرایط فعلی باعث تردد و نادیده گرفته شدن مصوبات ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا بود که در همین خصوص طرحی از پنجم فروردین آغاز شد که تا کنون ۲۱ خودرو به توقفگاه منتقل و ۵۰ خودرو اعمال قانون شدند.
 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اصفهان سوانح رانندگی ویروس کرونا بیماری کرونا دور دور کردن شهر اصفهان خیابان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۳۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد

محمد علیشاهی گفت: در حادثه نخست بر اثر تصادف ۲ دستگاه خودروی سواری پژو پارس و سمند در بلوار «مجد» مشهد که صبح امروز رخ داد، ۶ نفر مصدوم شدند.

وی ادامه داد: برای امدادرسانی به مصدومان این حادثه سه دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام و تمامی مصدومان به بیمارستان امدادی شهید کامیاب مشهد منتقل شدند.

مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حادثه دیگر تصادف ۲ دستگاه خودروی سواری آردی با سمند ساعت ۱۱ و ۲۲ دقیقه امروز در محور سرخس به «چاهک» رخ داد که این حادثه پنج مصدوم در پی داشت.

وی بیان کرد: برای امدادرسانی به مصدومان یک دستگاه آمبولانس اورژانس و یک دستگاه آمبولانس هلال احمر به محل حادثه اعزام و تمامی مصدومان توسط اورژانس به بیمارستان امدادی شهید کامیاب مشهد منتقل شدند.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تغییر جدید در خط ۴۷ اتوبوسرانی اصفهان
  • طرح ممنوعیت ورود موتورسیکلت به بازار اصفهان اجرا شد
  • ۸۲ نفر در سوانح رانندگی مشهد مصدوم شدند
  • ۸۲ مصدوم در سوانح رانندگی یک روز مشهد
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • کاهش آمار جرایم مختلف در بوکان
  • چرا در تهران قدیم خودرو‌ها وسط خیابان پارک می‌کردند؟