Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالیکه استاندار مرکزی از بسته بودن و تعطیلی پارک‌ها و تفرج‌گاه‌های استان خبر داده بود اما گزارشات میدانی از بازبودن و تداوم دوردورها در تفرج‌گاه‌های اراک خبر می‌دهند. ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، روز گذشته بود که استاندار مرکزی از مصوبه پدافندزیستی استان مرکزی درباره تعطیلی پارک‌ها و تفرج‌گاه‌های استان مرکزی خبر داد و این مصوبه را لازم‌الاجرا نامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیرو این تصمیم صورت گرفته، تصاویری از بسته شدن دره گردوی اراک که در روزهای قبل مملو از جمعیت بود منتشر شد که نویدبخش قاطعیت در اجرای مصوبه در استان مرکزی بود.

اما گزارش میدانی خبرنگار تسنیم در اراک موید مباحث دیگری است که برخلاف مصوبه همچنان حجمی از تردد در تفرج‌گاه‌های شهر اراک جاری و ساری است و مردم یز با عدم همکاری و رعایت در این مکان‌ها حضور دارند.

پارک شهید باهنر اراک که به عنوان یک پارک جنگلی در این شهر شناخته می‌شود یکی از همین تفرج‌گاه‌ها است که حضور مردم در قالب دوستانه و خانوادگی با حضور انبوه جمعیتی همچنان ادامه دارد.

در این بین نه تنها در بین جمعیت درحال تردد در این پارک مردم شهر اراک و استان مرکزی با خودروهای پلاک 47 و 57 متعلق به استان مرکزی وجود دارد بلکه خودروهای پلاک غیربومی از استان‌های تهران، البرز، اصفهان و فارس نیز دیده می‌شود.

تعطیلی بوستان‌ها و پارک‌های قم در روز طبیعت / همه خدمات بوستان‌ها تعطیل می‌شودخودروهای توقف‌کننده در کنار تفرجگاه‌ها و بوستان‌های قم یک ماه توقیف می‌شوندتعطیلی پارک‌ها و تفرجگاه‌های استان مرکزی؛ اقامت در هتل‌ها و مراکز اقامتی استان مرکزی به صفر رسید

براساس گزارش خبرنگار تسنیم از روستای حسین آباد بغدادی که از مراکز اصلی تفرج‌گاهی سفره‌خانه‌ها به شمار می‌رود نیز شاهد حضور جمعیت بوده و البته برخی از این مراکز با بسته نگه داشتن درب ورودی تنها به مشتریان خاص سرویس دهی می‌کنند موضوعی که از پارک چندین خودرو در مقابل درب ورودی این مراکز می‌توان فهمید.

البته در کنار مسیر نیز متاسفانه خانواده‌ها با حضور در این بخش درحال گذراندن ایام تعطیلات نوروزی هستند که همین حضور عامل تشدید شیوع بیماری کرونا نیز خواهد بود.

مشاهدات میدانی خبرنگار تسنیم از محدوده پامچال شهرصنعتی اراک نیز که به عنوان یک پاتوق برای دوردور کردن جوانان است در این مدت موید حضور پرتراکم وحتی بیشتر از قبل در زمان عصرگاهی و شامگاهی است.

البته تردد عابران پیاده و ساکنان این محدوده بر تراکم جمعیتی در این بخش افزوده و همچنان شاهد تردد پرتراکم در این بخش شهری اراک هستیم که البته اغلب نیز جوانان تشکیل دهنده جمعیت حاضر هستند.

به گزارش تسنیم، با این حال می‌طلبد باتوجه به وجود مصوبه رسمی قرارگاه پدافندزیستی استان مرکزی که استاندار مرکزی به عنوان رئیس شورای تامین آنها را لازم الاجرا نامیده، مسئولان اجرایی باقدرت و قاطعیت بیشتری اجرایی کنند که حال باید دید در این مسیر چه اقدامات اجرایی را شاهد خواهیم بود؟

گزارش از مهرداد محمدی

انتهای پیام/711/ش

R7980/P/S6,73/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا تفرج گاه استان مرکزی تفرج گاه ها پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۶۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد در مواجهه با سیل

جواد محجوبی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: در بارندگی روز گذشته در استان سستی و ناهمواری جاده‌های غالباً خاکی و صعب العبور و همچنین تاریکی و دید بسیار کم شبانه، مانع از نقش آفرینی و تلاش جهاد گونه در موقعیت‌های پرخطر سیلابی استان نشد. 

وی افزود: علی رغم وجود تهدید‌های جانبی در بارش‌های رگباری کم نظیر اخیر، شب گذشته عوامل فنی و گروه‌های گشت و بازرسی شرکت آب منطقه‌ای یزد در بند‌های خاکی و مسیل‌های در معرض آسیب حاضر شدند و با رصد پیوسته خطرات احتمالی، تمهیدات لازم را پیش بینی کردند. 

گفتنی است مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت علاوه بر حضور شبانه در مکان‌های مذکور، امکانات و ماشین آلات در اختیار را برای حضور میدانی و عملیات عمرانی موردنیاز بسیج کردند. رصد لحظه‌ای آمار بارندگی براساس مدل‌های مختلف علمی و دبی ورودی رودخانه‌ها و بند‌ها و ارسال هشدار‌های لازم به مسئولین ذیربط نیز از مهمترین اقدامات این شرکت در حوادث اخیر محسوب می‌شود. 

شایان ذکر است در بارندگی اخیر، دبی اندازه گیری شده در رودخانه تفت به ۹۲ مترمکعب در ثانیه با دوره بازگشت بیش از ۱۰۰ سال رسید. این حجم از رواناب می‌تواند به خوبی گویای تلاش‌های تاثیرگذار عوامل میدانی کلیه دستگاه‌های ذیربط در مدیریت و کنترل خسارات ناشی از آن باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • خبر خروج السنوار از تونل‌های غزه صحت دارد
  • درگذشت پیشکسوت فوتبال وسط زمین بازی/ کام استقلالی‌ها تلخ شد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • برگزاری بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس بدون حضور بانوان+عکس
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد در مواجهه با سیل
  • تداوم وزش باد شدید تا اواخر وقت امروز در ایلام
  • ورزشگاه امام خمینی اراک در حال بازسازی/ حضور هواداران لغو می شود؟
  • (ویدیو) اسرائیل گزارش میدانی بی‌بی‌سی را بازبینی و سانسور کرد