Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:44:01 GMT

تئاتر پیام صلح در دوران رنج و بیماری است

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۶۹۸۴

تئاتر پیام صلح در دوران رنج و بیماری است

جعفر مروارید روز جمعه در پیام اینستاگرامی روز جهانی تئاتر را تبریک گفت و افزود: تقارن روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی با بهار طبیعت را به فال نیک می‌گیرم و آن را به هنرمندان هنرهای نمایشی و جامعه هنری، تبریک عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: سالی که پشت سر گذاشتیم، سالِ پُر تجربه‌ای بود. نمی‌گویم "سالِ سخت" یا "سالِ دشوار"، چرا که معتقدم هیچ سختی و صعبی نیست که تجربه‌ای بزرگ را به ارمغان نیاورد و هر تجربه‌ای که از شکست‌ها و دشواری‌ها و مرارت‌ها حاصل شود، بی‌گمان تجربه‌ گران‌سنگ و ارزشمندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این روزهایی که ذهنِ همه‌ ما درگیرِ مفاهیمی چون ویروس، بیماری یا واژه‌گانی در این زمینه است، اگر بخواهیم از دریچه‌ چشمِ زندگی به رویدادهای اطراف‌ بنگریم، می‌بینیم اتفاقاتِ تازه‌ای را تجربه می‌کنیم که هرگز پیش‌تر از آن، فرصت یا رخصتِ تجربه‌اش را نداشتیم.

مروارید افزود: چه زمانی فرصت داشتیم تا در باره‌ مقولاتی چون ارتباط، اجتماع، تماس، حقِ شهروندی، حق سلامتی و نظایرِ آن بیاندیشیم و این همه به فکرِ تندرستی و صحتِ خود و دیگران باشیم؟ ما چه زمانی قدرِ ارتباط با اعضای خانواده‌ خویش را این همه می‌دانستیم و واپسین بار که از شنیدنِ صدای عزیزانِ خود سرشار از شادمانی شدیم، چه وقت بود؟

وی ادامه داد: کرونا، ویروس نامهربانی‌ها و دوری‌ها و جدایی‌هاست ولی تجربه‌ بزرگی که برای ما آورد، دانستنِ ارزشِ همین مهربانی‌ها و نزدیکی‌ها و پیوستگی‌هایی بود که هرگز قدرش را نمی‌دانستیم و نمایش، بهترین بستر برای بیان این خصلت‌های انسانی است.

وی گفت: هنر نمایش، با اینکه هنر عمومی است و در قالب اجتماعی اجرا می‌شود اما درون مایه آن، سرشار از حکمت های انفسی و مبتنی بر عالم درونی و باغ زیبای درون است. در این دوران، آنچه بیش از هر زمان نیازمند آن هستیم، آرامش درون است که محتوا و درون مایه هنر نمایشی، می‌تواند آن را غنا بخشد.

مروارید افزود: هنر نمایش به دلیل ارتباط مستقیم با مخاطب، در زمره انسانی ترین هنرهای جهان است و با بهره بردن و ترکیب هنرهای گوناگون، قدرت تأثیرگذاری بی نظیر دارد.

وی ادامه داد: فردا ایام مورد نظر خواهد آمد و روزهای فصل به روزگارِ وصل خواهد انجامید و بیماری جای خود را به تندرستی خواهد داد و سرما، مغلوبِ گرما خواهد شد، اما این روزها را باید چون تجربه‌ای گران‌سنگ در ذهن اندوخت و فردا، ذره‌ذره و ثانیه به ثانیه‌ زندگی‌ را قدر دانست.

برچسب‌ها ویروس کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازیگر تئاتر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازیگر تئاتر ویروس کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازیگر تئاتر تجربه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۶۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، اولین نشست تخصصی نمایشگاه «بر فراز دشت» با موضوع «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» با حضور مسیحا ربیعی، پژوهشگر و عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران و کیوریتور نمایشگاه، شهریار زرشناس پژوهشگر و عضو هیات‌علمی دانشگاه سوره، سمیه رمضان ماهی پژوهشگر و عضو هیات علمی دانشگاه سوره و امیر دستمردی هنرمند تجسمی و مدرس دانشگاه و دبیر جلسه، روز شنبه ۸ اردیبهشت‌ از ساعت ۱۴ در کتابخانه موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

در نمایشگاه «بر فراز دشت»، ۷۲ اثر از ۱۸ هنرمند ایرانی و ۶ هنرمند خارجی از مجموعه گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش‌درآمده است. این نمایشگاه با رویکردهای طبیعت‌گرایانه، بخش بزرگی از تاریخ هنرهای بصری جهان را به خود اختصاص داده و تا ۱۶ اردیبهشت همه‌روزه به جز دوشنبه‌ها و تعطیلات رسمی برای بازدید عموم علاقه‌مندان برقرار است.

حضور در این نشست برای همه علاقه‌مندان آزاد است.

کد خبر 6086711

دیگر خبرها

  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا (+عکس)
  • فراموشی و آلزایمر روی صحنه تئاتر
  • افتتاح نمایشگاه هنرهای دستی دانش آموزان در فریمان
  • نصرت‌الله میرزایی درگذشت
  • لزوم زنده نگه‌ داشتن هنرهای بومی قزوین با آموزش آن به نسل جوان
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت دوران میانسالی
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد