Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@02:31:27 GMT

برگزاری مراسم یادبود خادمان حج و زیارت در فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۵۹۹۰

برگزاری مراسم یادبود خادمان حج و زیارت در فضای مجازی

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی حج وزیارت،   در پی درگذشت خادمان ضیوف الرحمان و زائران اهل بیت (علیهم السلام) مجلس بزرگداشت و یادبودی به همت بعثه رهبر معظم انقلاب عصر روز پنج شنبه (۷ فروردین ماه) در فضای مجازی برگزار شد.
براساس این گزارش، این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط استاد حامد علیزاده قاری بین المللی آغاز شد و حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پیام تسلیتی با اشاره به حکمت ۲۸۹ نهج البلاغه و فضایل و صفات برجسته انسانی اظهارداشت: برای این عزیزان که در بیش از یک ماه گذشته بدلیل ابتلا به ویروس کرونا ویا مرگ به دیار باقی شتافتند انجام وظیفه و ماموریت بسیاراهمیت داشت و ارزشمند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با یادآوری اینکه دنیا در نظر این افراد کوچک و همواره بدنبال کسب رضایت الهی بودند، افزود: همه این افراد از خوبان و خدمتگزاران حوزه حج و زیارت بودند و سال ها پرتلاش به زائران حرمین شریفین و اعتاب مقدسه خدمت کردند.
سرپرست حجاج ایرانی سپس به نام برخی از درگذشتگان از مجموعه حج وزیارت اشاره کرد و  ویژگی های آنان را برشمرد و با گرامیداشت یاد و خاطره آنان به خانواده متوفیان تسلیت گفت.
این برنامه با ذکر مصیبت مداح اهل بیت عصمت و طهارت، حاج علی فراهانی  و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر صمدی یزدی از سخنرانان بعثه مقام معظم رهبری ادامه یافت.
حجت الاسلام صمدی در سخنرانی خود با اشاره به آیات ۱۵۵ و ۱۵۶ سوره بقره، از امتحان و آزمایش بعنوان یکی از سنت های لا یتغیرالهی نام برد و تصریح کرد: هیچ انسانی از این قاعده مستثنی نیست.
وی گفت: دیندارواقعی کسی است که به خدای متعال با تمام وجود اعتقاد داشته باشد و تسلیم قضا و قدر الهی شود.
سخنران بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه امتحانات الهی متفاوت است، افزود: افرادی که دربرابر مصائب صبور و بردبارباشند کسانی هستند که هدایت شده اند و خدای متعال آنها را به مقامات بالا و والا می رساند و اجربی حساب عطا می کند.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و جهان و درگذشت شماری ازهموطنانمان از جمله خادمان حج و زیارت اضافه کرد: درمقابل قضا و قدر الهی باید ضمن رعایت مسایل بهداشتی و دستورات مسئولان، تسلیم امرخدا باشیم و بدانیم مرگ در تملک انسان نیست و به سراغ انسان می آید.
این گزارش حاکیست در مراسم ختم مجازی ۲۱ تن از خادمان ضیوف الرحمان و زائران اهل بیت (علیهم السلام)   که با حضور اعضای خانواده متوفیان در شبکه اجتماعی برگزار شد، کارگزاران و خادمان حج وزیارت در مناطق ۲۱ گانه بعثه با قرائت فاتحه و صلوات و تلاوت یک حزب از کلام الله مجید در این برنامه معنوی مشارکت و پیام های تسلیت خود را نیز منتشر کردند.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان حج و زیارت فضای مجازی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان حج و زیارت فضای مجازی ویروس کرونا سازمان حج و زیارت فضای مجازی حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۵۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر

یک پیج افغان نوشت: وسعت ایران 187 میلیون هکتار است. یک میلیون هکتار شهرها و روستاها، جاده ها و اماکن. 14 میلیون میلیون هکتار زمین های کشاورزی و بیش از 150 میلیون هکتار منابع طبیعی است. اگر فقط 300هزار هکتار از این منابع آزاد شده و در اختیار 15 میلیون مهاجر قرار گیرد بسیاری از مشکلات زندگی افاغنه حل خواهد شد./ایران تایمز

دیگر خبرها

  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد