Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@14:45:53 GMT

کارت تردد برای شاغلان صادر می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۷۱۱۲

به گزارش ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به نحوه اجرایی شدن طرح محدودیت تردد در مبادی خروجی استان تهران اظهار داشت: این طرح در ۱۴ مبادی خروجی استان تهران در حال اجرا بوده و طبق بررسی‌ها، امروز هیچ‌گونه خودروی غیربومی وارد تهران نشده و هیچ خودروی تهرانی نیز از استان خارج نشده است.

وی با بیان اینکه بدون هیچ‌گونه رانت و فشاری، طرح محدودیت ورود و خروج خودروهای غیربومی به استان تهران در حال اجراست، افزود: طرح محدودیت تردد تا دو هفته ادامه دارد و تغییرات احتمالی اطلاع رسانی می‌شود، ضمن اینکه استانداری تهران آمادگی لازم را برای اجرای دو هفته‌ای این طرح دارد و امید است هموطنان با مشارکت و همراهی کمک کنند تا طرح به خوبی اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار تهران در مورد وضعیت شاغلینی که محل کار و محل سکونتشان متفاوت است نیز عنوان کرد: برای این قبیل افراد سازوکاری در نظر گرفته شده تا کارمندان و کارگرانی که در استان‌های تهران، البرز و یا سمنان سکونت دارند و یا شاغل هستند با دریافت کارتی مشخص بتوانند تردد داشته باشند.

محسنی بندپی ادامه داد: تعدادی از کارگران و کارمندان در استان تهران ساکن هستند ولی محل کارشان در دیگر استان‌هاست و یا بالعکس، که چنین مواردی احصا می‌شود تا کارتی از سوی پلیس در اختیارشان قرار بگیرد و بتوانند تردد داشته باشند؛ در این راستا از چهارشنبه هفته گذشته نامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی ارسال شده تا کارمندان و کارگران خود با چنین وضعیتی را معرفی کنند.

وی همچنین در مورد سامانه سفربرگ شهرداری تهران تصریح کرد: شهرداری اعلام آمادگی کرده تا با سامانه‌ سفر برگ زمینه تسهیل شرایط برای تردد کاری و ضروری بین شهرستان‌های استان تهران را فراهم کند تا افراد در این سامانه ثبت‌نام و نسبت به دریافت سفر برگ اقدام کنند.

استاندار تهران سپس عنوان کرد: در روز سیزدهم فروردین ماه همچون دیگر روزها، مردم نمی‌توانند در بوستان‌ها، مراکز خرید و یا دیگر بخش‌ها تجمعی داشته باشند، ولی ممنوعیت تردد از درب منازل نداریم  تا زمینه جلوگیری از شیوع کرونا فراهم شود.

اجرای طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها از بامداد روز جمعه هشتم فرودین ماه آغاز شد و تا پانزدهم فروردین ادامه دارد. در زمان اجرای این طرح تنها افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر هستند؛ نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه نامه خودرو  صورت می‌پذیرد.

پارک ها، بوستان ها، تفرجگاه ها، مراکز تفریحی، استخرها، اصناف غیرضرور که محل تجمع افراد هستند، تعطیل خواهند بود و برگزاری هرگونه مراسم که موجب تجمع افراد شود (اعم از رسمی و غیررسمی) ممنوع است.

توقیف یک ماهه خودروهای افراد متخلف، اخذ جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و پلمب واحدهای صنفی متخلف به مدت یک ماه، جریمه‌های پیش بینی شهد برای ناقضان این طرح است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استاندار تهران استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۷۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ترافیکی شهر تهران در شنبه هشتم اردیبهشت ماه

سرهنگ اسماعیل احسان پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودرو‌ها در ساعات ابتدایی صبح روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیر‌های غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین، اما روان در سطح پایتخت بودیم. 

وی ادامه داد: انتهای بار ترافیکی در بزرگراه آزادراه تهران کرج در هر دو مسیر بدون مشکل و روان، شهید سلیمانی - صیاد، بابایی – نیروی زمینی، زین الدین– صدف، علامه – شقایق، امام علی (ع) – جانبازان، شهید سلیمانی – ستاری، بزرگراه لشگری - شیشه مینا و رسالت قبل از پل سید خندان هم و بدون ترافیک می‌باشد. 

رییس مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص ترافیک در محور‌های غربی پایتخت افزود: انتهای بار ترافیک در بزرگراه‌های شیخ فضل الله – یادگار و در حال حرکت، آبشناسان – سردار جنگل، همت – جنت آباد، چمران - نهج البلاغ، یادگار امام (ره) تا مقطع صالحی تا شیخ فضل الله از جلال آل احمد، محمد علی جناح بعد از پل شیخ فضل الله می‌باشد. 

سرهنگ احسان پور بیان داشت: خیابان آزادی در مسیرغرب به شرق از شهیدان و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت می‌باشد. 

وی بیان داشت: هم اکنون محدوده آزادراه در محدوده غربی می‌تواند مسیر خوبی بدلیل خلوتی این محل برای تردد رانندگان باشد. 

سرهنگ احسان پور گفت: در اکثر معابری که گذرگاه عابر پیاده وجود دارد و تردد عابرین پیاده را شاهد هستیم توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ طرح گذرگاه عابر پیاده بمنظور افزایش ایمنی این افراد اجرا می‌شود که از رانندگان می‌خواهیم به همین منظور در تردد‌های خود دقت بیشتری داشته باشند و حق تقدم عبور عابرین پیاده را رعایت نمایند تا عابرین پیاده بدون کمترین مشکل از مقاطع و گذرگاه‌ها عبور نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • تعلیق تمام مسابقات «لیگ 2 تهران» به دلیل ضرب و شتم داور
  • عواقب کتک زدن داور در تهران؛ یک لیگ تعلیق شد
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران در شنبه هشتم اردیبهشت ماه
  • ترافیک سنگین در محور‌های شمال شرق پایتخت