Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات دانشگاه آزاد برای آموزش مجازی دانشجویان گفت: دانشگاه آزاد بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است و بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانشجو در همه رشته‌ها و همه مقاطع دارد.

حیدری در ادامه گفت: با توجه به اینکه این دانشگاه در تمام کشور شعبه دارد با دانشگاه‌هایی که در یک شهر متمرکز هستند و دانشجوی محدودی دارد، متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دانشگاه آزاد در پاسخ به این سوال که آیا در صورت اضافه شدن مدت زمان ترم تحصیلی دانشگاه آزاد هم تابع این تصمیم خواهد بود گفت: دانشگاه آزاد در این تراز دانشگاهی و این جمعیت دانشجویی و گستردگی در سطح کشور تابع مقررات کل دانشگاه‌های کشور است و در رابطه با تعویق ترم تحصیلی به دلیل شیوع کرونا مستقل تصمیم گیری نخواهد کرد و بر اساس دستور العمل‌های کشوری عمل خواهد کرد.

سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: با توجه به شرایط خاصی که با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور به وجود آمده ستاد ملی مبارزه با کرونا هر تصمیمی که در رابطه با ادامه تعطیلی دانشگاه‌ها و یا طولانی شدن ترم تحصیلی بگیرد تابع آن هستیم.

سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد سامانه آموزش مجازی را راه اندازی کرده و زیر ساخت‌های نرم افزاری این اقدام را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: مطالعه صحیح و برنامه ریزی دقیق شرط قبولی در کنکور

حیدری گفت: دانشگاه آزاد در زمینه آموزش مجازی تجربه خوبی دارد  چرا که یک واحد آموزش مجازی دارد و زیر ساخت‌ها در حال گسترش در سطح کشوری است.

حیدری گفت: تلاش بر این است که با گسترش این زیر ساخت‌ها از ۱۴ و ۱۵ فروردین هر آنچه که دانشجو در کلاس آموزش می‌دیده است در سطح مجازی نیز آموزش ببیند.

او در ادامه تاکید کرد: مسئولیت هر درس با خود استاد است و هر واحد یک ستاد تشکیل شده تا بر روند آموزش مجازی نظارت وجود داشته باشد.

حیدری گفت: برای افزایش طول دوره تحصیلی منتظر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و هر تصمیمی که گرفته شود تابع آن خواهیم بود.

حیدری در پاسخ به این سوال که آیا زیر ساخت برگزاری آزمون مجازی در دانشگاه آزاد وجود دارد؟ گفت: هم اکنون بحث آموزش مجازی شروع شده و باید مسئولین  برای برگزاری آزمون مجازی دانشگاه‌ها نیز فکری بکنند.

حیدری گفت: در واحد الکترونیک دانشگاه آزاد آزمون‌ها نیز الکترونیکی و مجازی برگزار می‌شود البته برگزاری آزمون مجازی برای واحد‌های عملی امکان پذیر نیست و فقط برای آزمون‌های نظری امکان پذیر است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه آزاد آموزش مجازی سخنگوی دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد آموزش مجازی دانشگاه ها ترم تحصیلی حیدری گفت زیر ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۰۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، جمالی آرند سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده که پیش از این قرار بود از ۲۸ فروردین آغاز شود، از چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند. مدارس ضمن اطلاع رسانی به دانش‌آموزان به شرح جدول تقویم زمانی زیر نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بر فرض قبولی دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری اقدام کنند. در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228381 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • اولین نشست مجازی مدیر عامل در سال ۱۴۰۳ با کارکنان صندوق
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری