Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@22:01:58 GMT

تلاش مدافعان سلامت را با ماندن در خانه ارج نهیم

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۰۶۶۱

تلاش مدافعان سلامت را با ماندن در خانه ارج نهیم

اکنون که برای همگان با وضوح قابل درک است که ویروس بدون مرز کرونا چشم پوشی از هیچ کس در هر شرایطی ندارد عدم رعایت نکات بهداشتی و ایمنی روز به روز افراد بیشتری را به ورطه درگیری و ابتلا با این بیماری انداخته است ، لزوم همراهی و همدلی مردم برای کمک به مدافعان سلامت و قدردانی از زحمات شبانه روزی بیش از پیش ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که در این جبهه مبارزه با ویروس کرونا راحت ترین بخش همکاری با مدافعان سلامت یعنی در ماندن در خانه ، سهم مردم شده و خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا سهم پزشکان و پرستاران و حضور لحظه به لحظه در معرض این ویروس است کمترین کمک و قدردانی از این جان برکفان حضور در منازلمان است که متاسفانه همچنان برخی افراد با بی توجهی به سلامت خود و دیگران باری مضاعف بر دوش زحمتکشان مدافعان سلامت می گذارند.

اگر مردم جامعه لحظه‌ای به خانواده ها و فرزندان این جان برکفان فکر کنند به خوبی درک خواهند کرد که کودکان و فرزندانی چشم به راه حضور سالم پدران و مادران خود در خانه هایشان هستند و ما نباید با خودخواهی و بی توجهی سلامت و آسایش این افراد را به مخاطره اندازیم.

اگرچه این بیماری بسیاری هراس آور و دردسرساز است اما نسخه ساده ای دارد که در نخستین روزها نیز بصورت عمومی به مردم اعلام شد اما رفت و آمدهای غیر ضروری، خریدهای نوروزی، دید و بازدیدها و مسافرت های نوروزی در نهایت روز به روز به آمار مبتلایان و حجم کار کادر های درمانی و دلواپسی و نگرانی جامعه اضافه کرد اما اکنون زمان تغییر رویه و همدلی و همراهی تمام مردم برای ریشه کنی این بیماری فرا رسیده است.

به همین منظور در روزهای گذشته مسوولان لرستان برای ممانعت از مسافرت ها و دید و بازدیدهای پردردسر کرونایی تدابیری را اتخاذ کرده اند و با دادن ضرب الاجل به مسافران نوروزی خواستار ترک هرچه زودتر استان شدند اگرچه در روزهای قبل از سال جدید اعلام کردند که این استان آمادگی پذیرش مسافر ندارد.

از طرفی از برپایی چادرهای مسافران نوروزی در پارک نیز جلوگیری شد و تمامی مراکز اقامتی نیز از پذیرش مسافر در استان منع شدند، عبور و مرور خودروهای با پلاک غیر بومی در سطح شهرهای استان ممنوع شده است.

این در حالی است که مسوولان استان با بازدیدهای مکرر و صدور مجوز برای واحدهای تولیدی سعی در فراهم نمودن تجهیزات بهداشتی مورد نیاز مردم در استان دارند.

خودروهای غیربومی در لرستان توقیف می‌شود

استاندار لرستان گفت: افرادی که از قبل وارد استان شده‌اند تا ظهر جمعه هشتم فروردین ماه باید از لرستان خارج شوند زیرا که در صورت مشاهده بعد از این زمان خودروی آنان در سطح شهر توقیف و جریمه می‌شود.

س‍یدموسی خادمی سفر کردن برخی از مردم را نادیده گرفتن حقوق دیگران دانست و بیان کرد: دولت هر نوع سفر را به شهرها در سطح کشور ممنوع کرده و این مهم در استان نیز اجرا خواهد شد و توصیه می شود مردم در خانه های خود بمانند.

وی اضافه کرد: همچنین ورودی شهرهای استان مسدود شده و خودروهایی که قصد ورود به آنها را دارند برگشت داده خواهد شد، بنابراین هموطنان با رعایت توصیه‌ها خود را دچار مشکل نکنند.

خادمی افزود: به منظور حفظ سلامت مردم تمامی تفرجگاه‌های لرستان مسدود خواهد شد، بنابراین شهروندان برای آیین سیزده بدر امسال برنامه ریزی نداشته باشند و افردی که قصد عبور از شهرهای استان را دارند باید از مسیر کمربندی استفاده کنند.

مردم هشدارهای مربوط به کرونا را جدی بگیرند

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان نیز گفت:‌ مردم هشدارهای مسوولان و کادر درمانی در خصوص کرونا را جدی بگیرند و به دستورالعمل های ابلاغی در این زمینه عمل کنند.

محمود ثمینی اظهار داشت: تاکنون همراهی عده بسیاری از اقشار مختلف جامعه در این زمینه بسیار خوب بوده و آندسته از افرادی که تاکنون موضوع را جدی نگرفته اند باید خود را با سایر مردم در عمل به دستورالعمل ها هماهنگ کنند.

وی اظهار داشت:‌ دستورالعملهای ابلاغی از سوی دولت به شهروندان در زمینه رعایت نکات بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا نیازمند جدیت مردم برای اجرای آنها است .

وی تصریح کرد: تنها افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود به آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع می شود اما خروج افراد غیرساکن از استان برای برگشت به محل سکونت خود بلامانع است .

ثمینی ادامه داد: خودروهای متخلف از این مقررات به مدت یک ماه توقیف و جریمه نقدی ۵۰۰ هزار تومان برای آنها منظور خواهد شدو واحدهای صنفی نیز درصورت تخلف به مدت یک ماه پلمب می شوند .

معاون استاندار لرستان گفت: مدارس و دانشگاه ها، پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، مراکز تفریحی و استخرها که محل تجمع افراد هستند تا پایان طرح تعطیل خواهند بود و همچنین برگزاری هرگونه مراسم  رسمی یا غیررسمی که موجب ازدحام جمعیت شود ممنوع است .

ثمینی ادامه کار فروشگاه های زنجیره ای، داروخانه ها و سوپر مارکت هایی که مایحتاج اولیه مردم را تامین می کنند بلامانع عنوان کرد و افزود: تمامی ادارات دولتی نیز تا ۱۵ فروردین تعطیل می باشد اما دستگاه های خدمات رسان در این ایام به فعالیت خود ادامه خواهند داد . 

وی اضافه کرد: تردد خودروهای حمل بار، کالا و مایحتاج مردم، سوخت و امدادرسانی مشمول ممنوعیت نبوده ولی ضوابط بهداشتی درهواپیما، قطار و اتوبوس‌های بین شهری باید رعایت شود.

مسیر دسترسی به پارک های شهری خرم آباد بسته شد

 شهردار خرم آباد نیز گفت: به دلیل جلوگیری از ازدحام مردم و پیشگیری از شیوع کرونا مسیر دسترسی به پارک و بوستان های شهری خرم آباد بسته شد.

محمد شریفی مقدم  افزود: با هماهنگی و همکاری فرماندهی پلیس راهور استان و شهرستان مسیر های ورودی  زیبا کنار (دسترسی به ساحلی دریاچه کیو) و پارک نسترن در ورودی شهر واقع در میدان دانشجو مسدود شده است.

وی اظهار داشت: دیگر تفرجگاه ها و اماکن تفریحی و گردشگری درون شهر از جمله اسکله قایقرانی و مجموعه تفریحی گردشگری کیو  با نصب نیوجرسی مسدود شده و هرگونه فعالیت دراین مجموعه تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی تاکید کرد: این تصمیم جهت جلوگیری از تردد، اسکان مسافران، تجمع غیر ضروری و مبارزه و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا  اتخاذ شده و هدف اصلی همه مسوولان از این اقدامات حفظ سلامت شهروندان است.

راه اندازی سامانه تعیین سهمیه و توزیع ماسک در لرستان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز گفت: مقدمات راه اندازی یک سامانه برای ثبت مشخصات سرپرستان خانوار و توزیع ماسک از این طریق در استان فراهم شده است.

محسن اسدبیگی افزود:‌ همزمان با این اقدام مجوز فعالیت سه مرکز تولید ماسک توسط دانشگاه علوم پزشکی لرستان صادر شده که پس از راه اندازی سامانه، سهمیه هرخانوار مشخص شده و  از طریق داروخانه های عامل تحویل می شود.

وی اضافه کرد: همچنین سه کارخانه الکل سازی استان از اول اسفند تاکنون حدود ۵۰۰ هزار لیتر تولید داشته اند که ۴۰۰ هزار لیتر از این مقدار فراوری شده است.

وی ادامه داد: به همین منظور مجوز ۱۰ مرکز فرآوری و تولید ژل و انواع ضدعفونی کننده در استان صادر شده و مشغول فعالیت هستند و  در حال حاضر مشکلی در خصوص تامین الکل و ژل ضدعفونی کننده وجود ندارد.

شمار مبتلایان به کرونا در لرستان به ۶۰۵ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تا روز هشتم فروردین ماه شمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان به ۶۰۵ نفر رسیده است.

دکتر محمدرضا نیکبخت بیان کرد: تاکنون یک هزار و ۷۸۱ نمونه از بیماران مشکوک به "کرونا" در استان لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است.

وی اظهار داشت: از این مجموع  تعداد یک هزار و ۶۶۳ نمونه پاسخ داده شده که از این عدد  ۶۰۵ مورد مثبت و یک هزار و ۵۸ نمونه منفی اعلام شده است.

نیکبخت ادامه داد: تا به امروز ۴۳ مورد فوت قطعی بر اثر بیماری کرونا در استان ثبت شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا دارو دانشگاه علوم پزشکی فروشگاه های زنجیره ای گردشگری معاون سیاسی امنیتی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مدافعان سلامت خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۰۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، استان لرستان همواره به دلیل تنوع آب‎ و ‎هوایی بی‌نظیر، آثار تاریخی و باستانی فراوان و جاذبه‌های بی‌نظیر و بکر گردشگری موردتوجه گردشگران بوده و به علت قرار گرفتن در مسیر ارتباطی استان‌های خوزستان و کرمانشاه در فصول گردشگری به ویژه ایام نوروز پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر کشور است.
شهرستان سلسله نیز با قرار گرفتن در شمال استان و به دلیل جوشش بیش از ۴۰۰ چشمه و سراب دارای آب و هوایی دلپذیر و طبیعتی دل‌انگیز و فرح‌بخش است به‌گونه‌ای که زیبایی‌های دل‌فریب و آثار تاریخی بسیار این شهرستان هرسال در ایام گردشگری، گردشگران بسیاری را از اقصی نقاط استان و کشور به این شهرستان که به بهشت لرستان معروف است می‌کشاند و بی‌شک این شهرستان می‎تواند در سایه‌سار توجه بیشتر مسئولان به یکی از شهرستان‎های پربازدید برای گردشگران تبدیل شود.
سراب هنام یکی از جاذبه‌های طبیعی زیبای شهرستان سلسله است که در۱۵ کیلومتری شرق شهر الشتر واقع شده است و به علت قرارگرفتن در کنار خانه تاریخی رحمتی پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر کشور است.
آنچه سبب وجه تمایز این سراب با دیگر سراب‎های منطقه شده، سرچشمه گرفتن آن از دل بنایی تاریخی خانه رحمتی است.
خانه‌ای تاریخی که در سال ۱۳۲۰ و در دوران پهلوی اول توسط شخصی بنام مردان رحمتی ساخته شده و به همین دلیل این بنای تاریخی خانه رحمتی نام گرفته است.
مساحت این بنای ارزشمند در حدود ۳۰۰ متر مربع بوده و گویا توسط دو معمار الشتری با مصالحی از سنگ و چوب ساخته شده، این اثر در سال ۱۳۸۵ از طرف مالک آن به اداره کل میراث فرهنگی استان واگذارشده و با شماره ۱۶۰۷۹ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
شهرداری الشتر نیز  باهدف جذب بیشتر گردشگر اقداماتی در جهت زیباسازی محیط اطراف این سراب کرده است .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • خالی ماندن ظرفیت رشته‌های جراحی قلب و عروق نگران کننده است
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران