Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@01:05:15 GMT

تماس‌های ۴۰۳۰ را پاسخ دهید

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۱۶۵۱

تماس‌های ۴۰۳۰ را پاسخ دهید

به گزارش خبرنگار مهر، سید وحید احمدی طباطبایی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیش از ۵۶ درصد جمعیت دانشگاه علوم پزشکی کرمان مورد غربالگری قرار گرفته اند، گفت: جمعیت غربالگری شده به این صورت است که همکاران ما در مراکز جامع سلامت، مراقبان سلامت یا بهورزها تماس تلفنی با مردم گرفته و از آنها در مورد علائم اصلی بیماری کرونا سوال می‌پرسند اما در اینجا نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که وقتی همکاران ما با مردم تماس می‌گیرند، شماره ۴۰۳۰ به روی گوشی‌ها نمایش داده می‌شود که متأسفانه تعداد قابل توجهی از مردم پاسخگو نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این مطلب که مردم تصور می‌کنند شماره ۴۰۳۰ تبلیغاتی است لذا استقبال کم می‌شود و آمار غربالگری پایین می‌آید، بیان داشت: از اصحاب رسانه تقاضا داریم که این نکته را مورد تآکید قرار دهند که مردم پاسخگوی تلفن ۴۰۳۰ باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به موارد پیگیری توسط سایت سلامت کرمان اظهار کرد: سامانه salamat.gov.ir بهترین سایت خود ارزیابی هست لذا تقاضا دارم که رسانه‌ها این موضوع را به اطلاع مردم برسانند.

طباطبایی اضافه کرد: وارد کردن شماره تلفن همراه در سایت برای ارسال جواب ارزیابی به فرد است و وارد کردن کد ملی باعث می‌شود که بدانیم این فرد تحت پوشش کدام خانه بهداشت است و یک پیامک روی گوشی بهورز ارسال می‌شود.

وی با بیان این مطلب که دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان در زمینه فعالیت مراکز ۱۶ ساعته در کشور پیشتاز بوده و مورد استقبال مردم قرار گرفته است، افزود: درحال حاضر ۱۳ مرکز ۱۶ ساعته منتخب در استان کرمان داریم که بیش از دو هزار و ۶۰۰ بیمار به این مراکزمراجعه کرده اند همچنین ما علاوه براین، مراکز ۲۴ ساعته هم در سطح استان داریم.

طباطبایی اظهار داشت: پیگیری افرادی که با فرد بیمار بستری در بیمارستان ارتباط داشته اند از دیگر برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی است که تقاضا داریم اصحاب رسانه از مردم درخواست کنند که پاسخگوی سوالات همکاران ما باشند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اصحاب رسانه پیامک دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان شماره تلفن بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۱۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال

قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در مراکز درمانی دولتی کرمانشاه رایگان شد.

وی افزود: در این طرح همه خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به استثنای داروی سرپایی) و استفاده از مجموعه ابزار تولید داخل غربالگری نوزادان در مراجعه به مراکز دولتی دانشگاهی کرمانشاه رایگان خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: سازمان‌های بیمه گر مکلف شده‌اند که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال