Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید علی ضمیر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی برای قطع زنجیره ویروس کرونا توسط معاونت خدمات شهری شهرداری همدان به اجرا در آمده که از آن جمله ضد عفونی معابر شهری، اماکن عمومی، بوستان‌هاست که تا بهبود شرایط این اقدامات ادامه دارد.

علی ضمیر افزود: در پی شیوع ویروس کرونا و در راستای جلوگیری از انتشار آن، همدان در سطح کشور از معدود شهرهایی هست که روزانه در ۳ نوبت عملیات گندزدایی و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: حدود یک میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر محلول پاشی برای ضدعفونی و گندزدایی شهر همدان از ۱۰ اسفند ماه تاکنون انجام شده که این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان از همکاری ستاد مردمی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا استان همدان که در امر گندزدایی و ضدعفونی سطح شهر در کنار شهرداری اقدام به امر خدمت‌رسانی در راستای حفظ سلامت شهروندان و مبارزه با ویروس کرونا را انجام داده‌اند، تشکر کرد.

علی ضمیر ادامه داد: در راستای جلوگیری از تردد غیر ضروری مردم و به منظور جلوگیری از شیوع و نیز قطع زنجیره ویروس کرونا، پیک موتوری رایگان در بازارچه‌های محلی و ایستگاههای عرضه میوه و تره بار شهرداری راه اندازی شده و مردم می‌توانند با توجه به محل سکونت خود، بایکی از فروشگاه‌های نزدیک خود تماس گرفته و از این امکان بهره مند شوند.

وی در مورد کم توجهی برخی از شهروندان و تردد عادی آنها هم در خیابان‌های شهر گفت: شهرداری برای حفظ سلامت شهروندان، تلاش می‌کند تا از شیوع ویروس کرونا در سطح شهر جلوگیری شود و از شهروندان تقاضا داریم برای حفظ سلامت خود و خانواده‌هایشان از ترددهای غیر ضروری بپرهیزند چون تأثیر گذاری اقدامات ما و سایر نهادهایی که در خط مبارزه با کرونا هستند، زمانی مشخص می‌شود که مردم نیز با ما همکاری کنند و در خانه بمانند.

تعطیلی بوستان‌ها و پارک‌های همدان

معاون خدمات شهری شهرداری همدان همچنین اظهار داشت: در پی شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از هر تجمع و دورهمی خانواده‌ها در پارک‌ها در تعطیلات نوروزی و روز طبیعت، تمامی بوستان‌های این شهر تا اطلاع ثانوی تعطیل است و از ورود شهروندان ممانعت می‌شود.

علی ضمیر با بیان اینکه بنرهای اطلاع‌رسانی به‌منظور جلوگیری از تجمع مردم مقابل بوستان‌ها نصب‌شده است، ادامه داد: به منظور حفظ سلامت شهروندان از ورود به داخل تمامی بوستان‌های شهر نظیر بوستان‌های شهروند، مردم، ارم، کودک، گنجنامه، شیرسنگی، زنبق، خانواده، شاهد، مدنی، بوستان نماز، باغ ایرانی، میدان باباطاهر و ممانعت به عمل می‌آید.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان همدان خانواده خدمت رسانی طبیعت میوه و تره بار بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بوستان ها حفظ سلامت علی ضمیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۲۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲

مدیر منطقه ۲ شهرداری قم گفت: با توجه به فقر فضای سبز در منطقه ۲ شهرداری قم، در بودجه منطقه ردیفی برای تملک فضای سبز پیش‌بینی شده است.

سید رضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۳ برای اولین سال بحث ردیف تملک فضای سبز در خود منطقه پیش بینی شده است، اظهار کرد: مبلغی حدود ۱۰ میلیارد تومان برای تملک در یکی از محلات متراکم منطقه پیش بینی شده است.

وی افزود: تا پایان سال تلاش می‌کنیم تا در این منطقه که بافت متراکم و کمبود فضای سبز دارد، تملکاتی برای احداث بوستان شهری انجام دهیم.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با اشاره به راه‌اندازی بوستان خانواده و مجموعه فرهنگی متناسب با آن در بلوار بنی فضل، خاطرنشان کرد: یکی از بوستان‌های جنگلی این منطقه در سال ۱۴۰۳ با تجهیز شدن به مبلمان شهری، در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت که برای این منظور نیز هفت میلیارد تومان پیش بینی شده است.

حسینی اضافه کرد: علاوه بر این در زمینه تکمیل فاز ۵ بوستان صداقت در دستور کار است، توسعه فضای سبز بوستان امام رضا (ع)، بهسازی بوستان ولایت و بوستان صبا و بوستان گل‌ها و فدک هم اقداماتی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه بوستان‌های جنگلی بزرگی مانند بوستان جوان، معصومیه و رضوی در این منطقه وجود دارند، گفت: در بحث بوستان شهری به دلیل نبود زمین‌های ملی در سطح منطقه مشکل داریم، از همه اینها مهم‌تر نبود فضای لازم در مناطقی مثل خیابان مالک اشتر، خیابان ستاری و اطراف نبوت به سمت میدان توحید است.

مدیر منطقه ۲ شهرداری قم گفت: منطقه دو بلوک‌های بزرگ شهری با جمعیت چند ده هزار نفری دارد که فضای سبزی در آن‌ها وجود ندارد و زمینی برای تملک و ساخت در آن نیست.

کد خبر 751145

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • تماس ۱۵۰۰ شهروند سنندجی با سامانه ۱۳۷ شهرداری
  • قانون‌مداری و اخلاق‌مداری ۲ رویکرد مهم در ارایه خدمت به مردم است
  • انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله/ «توضیحات ارائه شده شهرداری مبهم بود»
  • آب چاه بخوریم یا آب معدنی؟ / ضدعفونی آب لوله کشی با اشعه ماورای بنفش
  • وعده چمران برای عدم قطع درختان پارک لاله
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • توصیه های هواشناسی کشاورزی
  • از حصار کشی در پارک لاله تا وعده چمران مبنی بر عدم قطع درختان
  • ارتقاء ایمنی اهالی رشت با آموزش در پارک‌ها و بوستان‌ها