Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد محمدی قیداری روز شنبه در گفت و گو  با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه سالمندان جزء گروه های پرخطر محسوب می شوند افزود: برای حفظ سلامتی این گروه، خانواده ها می توانند به صورت تلفنی با آنها ارتباط بگیرند، حتی به خیرین اعلام شده که در شرایط فعلی تنها به صورت غیرحضوری می توانند به این مراکز خدمات ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در زمان حاضر برای مددجویان ساکن در مراکز بهزیستی اقدامات بهداشتی انجام می گیرد به ویژه در مراکز شبانه کودکان، سالمندان روزانه ثبت درجه حرارت انجام می‌شود همچنین برای این مراکز ملاقات‌های عمومی و بازدید لغو شده و کارکنان مراکز نیز همه موارد بهداشتی و محدودیت ورود و خروج را به طور کامل رعایت می‌کنند.

این مسؤول ادامه داد: تا حد امکان از پذیرش افراد جدید در کمپ‌ها و مراکز روزانه خودداری شده، مگر آنکه به‌طور استثنا دستور قضایی وجود داشته باشد که این مهم نیز با رعایت کامل موازین بهداشتی انجام می گیرد.

به گفته محمدی، در تمامی مراکز نگهداری اتاق قرنطینه برای افرادی که خانواده‌ای ندارند نیز نگهداری پیش‌بینی شده و بسته بهداشتی کامل در اختیار آن افراد قرار می‌گیرد.

وی  اظهار داشت: به منظور پیشگیری از شیوع و انتقال ویروس کرونا بررسی و نظارت بر مراکز شبانه روزی توانبخشی، اجتماعی و مرکز سرپناه شبانه روزی (شلتر) توسط بازرسان بهزیستی انجام می شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: این سازمان در ابتدای همه گیری این بیماری دستورالعمل‌های بهداشتی جداگانه‌ای متناسب با هر کدام از مراکز بهزیستی مانند کمپ‌های اعتیاد، مراکز روزانه، مراکز شبانه، سالمندان، مهدهای کودک و شیرخوارگاه‌ها را برای استان‌ها ارسال کرده که موارد اعلامی به تمامی مراکز ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: ویزیت بیماران در منزل و مرخصی کودکان بی سرپرست برای رفتن نزد اقوام نیز لغو شده و به این مهم باید توجه داشت که سالمندان، بیماران اعصاب و روان و معتادان جزء گروه‌های آسیب‌پذیر در بحث ابتلا به ویروس کرونا هستند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان شمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان زنجان به ۴۹۴ نفر رسیده و تاکنون یک هزارو ۴۳۱ بیمار مشکوک به کرونا در این استان شناسایی و از این تعداد ۳۵۴ نفر بستری و ۳۲۱ نفر نیز ترخیص شده اند. تعداد جان باختگان بیماران مثبت کرونایی این استان طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر اعلام شد که در مجموع این آمار به ۴۱ نفر رسیده است.

برچسب‌ها کرونا اداره کل بهزیستی استان زنجان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا بهداشت و سلامت کرونا بهداشت و سلامت استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۳۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی سلوکانه صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران از توقف فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری خبر داد.

وی گفت: این اقدام در راستای اجرای وظیفه حاکمیتی و نظارت بهداشت وفق ضوابط سازمان دامپزشکی کشور ازجمله اجرای ضوابط شیوه نامه نظارت بهداشتی با توجه به بازدید سر زده توسط کارشناسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان تهران انجام شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران با تاکید به تمامی کشتارگاه‌های طیور استان تهران درخصوص رعایت شرایط بهداشتی کشتارگاه و اجرای ضوابط قرنطینه ای بهداشتی مطابق دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های سازمان دامپزشکی کشور، التزام به دستور العملهای بهداشتی و حمایت از تولید بهداشتی بمنظور صیانت از حقوق عامه را ضروری دانست.

بر اساس این گزارش دامپزشکی استان تهران بنا به وظیفه ذاتی خود در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تهدید علیه بهداشت عمومی با واحد های متخلف برخورد قانونی خواهد کرد.

کد خبر 6093874

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان