Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-04@03:04:05 GMT

ارز وارداتی برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۳۸۳۹

ارز وارداتی برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی

رییس بانک مرکزی با انتشار پستی در اینستاگرامش از تلاش بانک مرکزی در جهت تامین منابع ارزی مورد نیاز برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی خبر داد.

 

به گزارش پول نیوز، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی با انتشار پستی در صفحه شخصی اینستاگرامش درباره تلاش بانک مرکزی برای تامین منابع ارزی در شرایط مواجه کشورمان با تحریم‌های ظالمانه آمریکا و روزهای شیوع ویروس کرونا خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی در یادداشت مجازی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«این روز‌ها زندگی اقتصادی مردم تحت فشار تحریم‌های ظالمانه و همه جانبه و شیوع ویروس کرونا نیازمند پشتیبانی و تلاش جدی و فوری مسئولان است بانک مرکزی در ادامه رویکرد فعال و تلاش‌های خود با همراهی و پشتیبانی وزیر محترم امور خارجه تمام توان و همت خودش را صرف تامین منابع ارزی مورد نیاز کشورمان از محل منابع متعلق به ایران برای تدارک دارو تجهیزات پزشکی و انسان دوستانه کرده و به تلاش‌های خود ادامه خواهد داد. تلاش برای دسترسی به تامین مالی سریع از صندوق بین‌المللی پول به عنوان حق قانونی و قطعی ایران و پیگیری آزادسازی منابع ارزی بانک مرکزی ایران که به ناحق و با اعمال فشار دولت آمریکا مسدود شده است همگی در این راستا است به حمدلله پیگیری‌ها در هر دو مورد تاکنون روند مثبتی داشته است در مورد تبلیغات برای وارونه نشان دادن تلاش‌های ایران برای استفاده از حقوق و منابع محدود خودش برای تامین نیاز‌های دارویی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مردم و این ادعا که ایران در تلاش برای دسترسی به پول نقد است و دارو و تجهیزات پزشکی باید توضیح بدهم که تلاش‌ها صرفاً در جهت برداشتن محدودیت‌ها‌ی انتقال منابع ارزی بانک مرکزی برای تداوم تأمین دارو و تجهیزات برای مقابله با این بیماری عالمگیر است همه می‌دانند که شرایط خطیر کنونی ایجاد می‌کند کشور‌ها در مبارزه جهانی با این معضل در تامین نیاز‌های ضروری و انسان دوستانه خود با محدودیت مواجه نباشند مطمئن بانک مرکزی تمامی تلاش خود را در جهت گشایش‌های بیشتر در رفع مشکلات و تأمین نیاز‌های مردم انجام خواهد داد همانطور که قبل از شروع کرونا مسیر رو به بهبود در رشد اقتصادی و تورم را بدون استفاده از منابع مسدود شده شکل داده است.»

در ادامه تصویری از از یادداشت اینستاگرامی رئیس کل بانک مرکزی را مشاهده می‌کنید:

 

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: عبدالناصر همتی بانک مرکزی پست اینستاگرام تحریم ویروس کرونا تجهیزات پزشکی دارو و تجهیزات بانک مرکزی منابع ارزی تلاش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۳۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است

مرتضی شاه‌میرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا مبنی بر تاثیر دانش بنیان‌ها در تکمیل حلقه‌های زنجیره تولید پتروشیمی‌ها گفت: در سال جهش تولید با مشارکت مردم یکی از برنامه‌هایی برای صنعت پتروشیمی‌ها تنظیم شد، جهش تولید در بخش کالا و تجهیزات بود.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر افزایش تولید محصولات پتروشیمی از طریق افزایش عملکرد تولیدی در قالب و سقف ظرفیت نصب شده فعلی از برنامه‌های تعیین شده برای پتروشیمی بود. در این زمینه طیفی از برنامه‌ها آماده شد که از مهمترین آنها حرکت دانش بنیان‌ها برای جهش تولید قطعات و کالا‌ها و تجهیزات است.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: ما این موضوع را با هلدینگ‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی مطرح کردیم؛ در هماهنگی با مجتمع‌های تولید مقرر شده است که قطعات یدکی مورد نیاز و همچنین خدمات تعمیراتی و کالا‌های مورد نیاز را از منابع داخلی تامین و تجهیز و به کارگیری کنند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: سرزیر این نیاز مجموعه‌های پتروشیمی حین تولید به سوی شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری و سازندگان داخلی خواهد آمد. این موضوع جزو راهبرد‌های اصلی صنعت پتروشیمی در سال جاری است و با تمام سرمایه گذاران خود اتمام حجت کرده ایم و قطعیت این موضوع در جلسه‌ای که ۱۹ فروردین با حضور همه اعضا پتروشیمی‌ها و هلدینگ‌ها تشکیل شد به اطلاع همکاران رسید.

استفاده از توان دانش بنیان مهمترین جلوه بومی سازی و جهش تولید با مشارکت مردم

شاه‌میرزایی تاکید کرد: موضوع استفاده از امکانات داخلی و توان دانش بنیان‌ها برای تامین نیاز صنایع پتروشیمی از مهم‌ترین جلوه‌های بومی سازی و استفاده از ظرفیت داخل است؛ به همین سبب در طرح‌ها و ابرپروژه‌ها نیز جهت گیری به سوی تولید و استفاده از کالای دانش بنیان و داخلی بود.

وی گفت: در هماهنگی با مجتمع‌های تولید مقرر شده است که قطعات یدکی مورد نیاز و همچنین خدمات تعمیراتی و کالا‌های مورد نیاز را از منابع داخلی تامین کنند. به همین جهت تولیدکنندگان داخلی معطوف شدند تا بتوانیم بسته کامل تولید تجهیزات و اکسترودر‌ها را در داخل کشور داشته باشیم و که این انقلابی در بحث تولیدات دانش بنیانی خواهد بود.

معاون وزیر نفت ادامه داد: به ویژه در خصوص در مبحث ماشین آلات دوار که معمولا از خارج تامین میشد به تمام واحدها تاکید شد که تا جایی که آسیب به تولید وارد نشود، بایستی تجهیزات و ماشین آلاتی مانند کمپسور‌ها و پمپ‌ها و توربین‌ها که در رسته ماشین آلات دوار هستند و همینطور در رسته تولیدات پلیمری بایستی برنامه ریزی ویژه‌ای شود تا تامین آن‌ها از داخل کشور انجام شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: در همین راستا تولیدکنندگان داخلی معطوف شدند تا ما بتونیم بسته کامل تولید تجهیزات و اکسترودر‌ها را در داخل کشور داشته باشیم و طبیعی است که این انقلابی در بحث تولیدات دانش بنیان‌ها خواهد بود. شایان ذکر است که در نمایشگاه پیش رو صنعت نفت و گاز نیز شاهد حضور دانش بنیان‌ها خواهیم بود.

معاون وزیر نفت گفت: لازم است دانش بنیان‌ها و تولیدکنندگان داخلی پای کار بوده و نسبت به اجرا و تولید سریع سفارشات پتروشیمی‌ها و واحد‌های تولیدی اقدام کنند؛ چرا که نمی‌توان امر تولید را متوقف کرد و در صورت تاخیر به ناچار به توان خارج از کشور روج خواهد شد و این موضوع آسیب فراوانی از لحاظ فنی برای تولید کنندگان داخلی و صرف منابع مالی برای مجموعه‌های پتروشیمی خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • بانک مسکن: در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • سخنگوی دولت: مشکلی در تامین منابع ارزی نداریم
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • رونمایی از بانک امانات تجهیزات پزشکی در دشتستان
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد