Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی برلزوم افزایش آگاهی کشاورزان در خصوص مصرف و شناخت کودهای تقلبی از غیر تقلبی تاکید کرد و گفت: لازم است کشاورزان از اصالت کود شیمیایی که برای باغات خود استفاده می کنند مطمئن باشند.

علیرضا قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه بر لزوم افزایش آگاهی کشاورزان در خصوص مصرف و شناخت کودهای تقلبی از غیر تقلبی تاکید و اظهار کرد: کشاورزان برای اطمینان از اصالت انواع مواد کودی خریداری شده می توانند شماره ثبت برچسب روی بسته کود را به شماره 3000646424 پیامک کنند تا با ارسال اطلاعات و مشخصات ماده کودی مورد نظر از تقلبی نبودن محصول خریداری شده، اطمینان حاصل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: اقدام مزبور در بهبود وضعیت تولید، عرضه و مصرف مواد کودی موثر و از هزینه های اضافی کشاورزان در خرید و مصرف کودهای تقلبی و بی کیفیت و زیان رسان به محیط زیست ،جلوگیری می‌کند.

قربانی تاکید کرد: واحدهای صنفی و فروشگاه های عرضه نهاده‌های کشاورزی به منظور جلوگیری از به مخاطره افتادن سلامت و امنیت غذایی مردم ، در این ایام تعطیل نیستند، چرا که عدم عرضه و استفاده بهینه از کود در اراضی کشاورزی ، باعث بروز خسارت جبران ناپذیر به محصولات زراعی و باغی می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا  لازم است کشاورزان با شکیبائی و رعایت نکات بهداشتی لازم، نسبت به تهیه سهمیه های کودی خود از مراکز مجاز اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا آذربایجان غربی کود شیمیایی کودهای تقلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۴۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار؛ این قارچ‌ها را نخورید

به گزارش خبرآنلاین، سازمان اورژانس کشور از مسمومیت ۵۳ نفر در بازه زمانی ۸ فروردین تا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور خبر داد و اعلام کرد ۱۴ نفر از این مسمومان همچنان بستری و تحت نظر هستند.

طبق اعلام این سازمان استان‌های فارس با ۱۶، لرستان با ۱۲ و کرمانشاه با ۱۰ نفر، بیشترین مسمونان با قارچ وحشی را در کشور داشته‌اند. هیچ یک از مسمومان، جان خود را از دست نداده است.

این سازمان با اشاره به حجم بالای بارش در فصل بهار در اکثر نقاط کشور و افزایش رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت، اعلام کرد: برخی گروه‌های طبیعت گرد نسبت به مصرف این قارچ‌ها اقدام می‌کنند که می تواند موجب بیماری آنها شود. با توجه به گرایش جوانان و مردم به طبیعت گردی، لازم است هشدارهای لازم نسبت به پرهیز از مصرف قارچ‌ها در طبیعت داده و رسانه ها نیز در این زمینه اطلاع نقش آفرینی کنند.

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903103

دیگر خبرها

  • توصیه به مصرف آب چاه به جای آب معدنی اشتباه است
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته نداریم
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • هشدار؛ این قارچ‌ها را نخورید
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • مکمل خارجی و وارداتی نداریم | بیشترین تقلب در این مکمل‌هاست | روش‌ های تشخیص مکمل اصل از تقلبی 
  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است