Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@21:30:26 GMT

جریان دانشگاهی از بیانیه گام دوم انقلاب غافل است

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۵۰۸۱

جریان دانشگاهی از بیانیه گام دوم انقلاب غافل است

خبرگزاری مهر؛ گروه جامعه_ ساناز باقری راد: بهمن ماه سال ۹۷ بود که رهبر معظم انقلاب بیانیه گام دوم انقلاب را با هدف «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ابلاغ کردند. بیانیه ای که مخاطبان اصلی آن جوانان بودند و ایشان نیز به نقش محوری جوانان در عرصه‌های مختلف برای ساختن آینده ایران تاکید کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم ترین بیانیه حضرت آیت الله خامنه ای، مجموعه‌ای از دستاوردهای چهل ساله انقلاب را در خود جای داده بود و مسیر ادامه عمر انقلاب به وسیله راهبردهای لازم برای ساخت تمدن اسلامی را روشن کرده بود.

مسیری که رهبر معظم انقلاب سازندگان اصلی آن را نسل جوان جامعه و تجربیات نسل پیشین را نیز عامل استحکام آن خوانده بودند.

با توجه به گذشت بیش از یک سال از صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب و ضرورت پیگیری اقدامات انجام شده در جهت تبیین آن مهم، برای اقشار مختلف مردم به خصوص قشر دانشگاهی گفتگویی داشتیم با ابوالفضل باقری مسئول دبیرخانه برنامه گام ملی دوم در قرار گاه فرهنگی و اجتماعی بقیه الله که در ادامه می خوانید:

*به نظر شما بیانیه گام دوم انقلاب در سال گذشته برای نسل جوان چقدر توسط دانشگاه‌ها و دستگاه‌ها تبیین شده است؟

- مشکل اساسی ما این است که بیانیه مهجور مانده است و به آن شکل که باید ترویج می‌شد برای همه‌گیری آن تلاش نشده است. گله‌ای هم که حضرت آقا به آیت الله شب زنده دار فرموده بودند که بر روی این بیانیه بسیار کار شده است ولی هنوز تبدیل به گفتمان نشده است، کاملاً صحیح است.

بیانیه آن طور که باید بین جوانان تبیین نشده است. در تابستان سال ۹۸ نظرسنجی شد و درصد بسیار پایینی حتی نام آن را می‌دانستند و در اصل بسیاری از مردم نمی‌دانستند که این بیانیه چیست. حس بنده این است که حتی با برگزاری نشست‌ها و برنامه‌های متعدد، تبیین این بیانیه هنوز کم رنگ مانده است که البته از نظر من ترویج بیانیه بسیار مهم‌تر از تبیین آن است.

حداقل به این اندازه که یک جوان بداند، حضرت آقا مستقیماً او را خطاب قرار داده و موظف به کاری کرده است که این کار آمادگی برای اصل ظهور خواهد شد، باید تبیین صورت پذیرد.

بیانیه گام دوم انقلاب آن طور که باید بین جوانان تبیین نشده است. حس بنده این است که حتی با برگزاری نشست‌ها و برنامه‌های متعدد، تبیین این بیانیه هنوز کم رنگ مانده است که البته از نظر من ترویج بیانیه بسیار مهم‌تر از تبیین آن است

اگر جوان با خواندن بیانیه این موضوع مهم را متوجه شود تبیین به صورت خود به خود صورت پذیرفته و مهم این است که این موضوع تبدیل به مسئله شود. وقتی این موضوع برای جوانان و مردم تبدیل به مسئله شد، برای تبیین به دنبال آن خواهند رفت.

*در این مرحله‌ای که آن را تشریح کردید، برای تبیین و ترویج گام دوم انقلاب چه برنامه‌هایی دارید؟

-به نظر بنده متاسفانه آنچه در ترویج و تبیین بیانیه اتفاق نیفتاده، غفلت جریان دانشگاهی در این حوزه است. برنامه‌های قرارگاه نیز بر همین مبناست که در این بیانیه به مردم فهمانده شود که باید مطالعه کنند که البته بسیار گام عقبی است.

فضای دانشگاهی ما از بیانیه غافل مانده است. ما برنامه‌های ویژه‌ای برای احیای و جذب جمعیت دانشگاهی داریم. در حوزه این بیانیه باید جوانان قیام کرده و حماسه بیافرینند و دشمن را از حماسه خود مغفول بگذارند. اینها همگی آموزه‌های بیانیه است که متاسفانه این اتفاق هنوز نیفتاده است.

در صدا و سیما تقریباً همه شبکه‌های استانی، برنامه‌ای برای تبیین گام دوم انقلاب دارند و آنطور که من اطلاع دارم تا به حال چندین نفر در سمت‌های مختلف جا به جا شدند که برنامه تبیین گام دوم در صدا و سیما اجرا شود که در پی حکم آقای علی عسگری برای جناب رضی، وی مسئول صدا و سیما در بحث گام دوم شدند.

همینطور آقای میرباقری پس از جلساتی در جهت گام دوم، مشخص شد که برنامه‌ای تنظیم شود که وظیفه هر شبکه در تبیین گام دوم را مشخص کند.

ما به عنوان گروه‌های مردمی سعی کردیم با نهادهای فرهنگی و حاکمیتی ارتباط بگیریم و کمک کنیم و کارهای مشترک بسیاری تعریف شده است. سازمان تبلیغات اسلامی و قرارگاه بقیه الله بسیاری از کارها را تحت یک قرارگاه مشترک تعریف کردند که البته باید در سال‌های قبل هم این کارها صورت می‌گرفت تا مشخص شود که کدام یک از جریان‌ها می‌توانند در بحث گفتمان سازی و جریان سازی و همچنین احیای جریان دانشگاه چه نقشی را ایفا کنند.

سازمان تبلیغات اسلامی و قرارگاه بقیه الله بسیاری از کارها را تحت یک قرارگاه مشترک تعریف کردند که البته باید در سال‌های قبل هم این کارها صورت می‌گرفت تا مشخص شود که کدام یک از جریان‌ها می‌توانند در بحث گفتمان سازی و جریان سازی و همچنین احیای جریان دانشگاه چه نقشی را ایفا کنند

طبق اتفاقاتی که شاهد و ناظر آن هستم اگر دستگاه‌ها به خوبی وظایف محوله خود را انجام دهند، اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

برای عنوان مثال اقدامی که در حال انجام آن هستیم، رویداد ملی گفتگو جوانان در سراسر کشور است که در آن گام دوم برای هر هفت سرفصل خود به چهار یا پنج ریز موضوع تقسیم شده است.

سامانه‌ای هم برای آنها تعریف کرده‌ایم تا جوانان در سراسر کشور بتوانند در آن سامانه طرح و ایده و نظر و حرف و حتی انتقاد در زمینه‌های مختلف مطرح کرده و به بحث و گفتگو بپردازد.

قرار است سامانه در تقسیم بندی‌های انجام شده، استان‌های مختلف را نیز تفکیک کند که پس از آن باعث قیام ملی جوانان خواهد شد. این رویداد ملی کار مشترک قرارگاه بقیه الله و ستاد گام دوم انقلاب بوده و قرار است تبیینی‌تر صورت پذیرد.

*این رویداد با گردهمایی و رویدادهای جهانی که پیش‌تر به آن اشاره کردید، متفاوت است؟

-بله کاملاً این یک رویداد_ گفتگو است و گردهمایی ندارد. در سامانه ثبت نظر می‌کنند، آنجایی که نظرات یک شکل باشد با یکدیگر گفتگو انجام می‌شود، با دستگاه‌های مختلف رایزنی می‌شود و وزیران محترم هماهنگ هستند که با جوانان همکاری داشته باشند.

*درباره ایده‌های مشترکتان با سازمان تبلیغات اسلامی بفرمائید؟

-با سازمان تبلیغات اسلامی در تدارک یک قرارگاه مشترک هستیم و قرار است که کارهای رسانه‌ای انجام شود اما سازمان تبلیغات در سیر تحولاتی که دارد باید فرصتی داشته باشد تا کارهای مشترک را انجام دهد.

یکی از کارهای مشترک که سازمان تبلیغات، قرارگاه بیانیه گام دوم و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پیش می‌برند، دوره‌های «عصر پیشرفت» است که بر روی پیشرفت منطقه‌ای متمرکز شده است. در بحث گام دوم قرار است مجموعه‌ها با یکدیگر پیش بروند.

*برنامه شما به صورت مشخص برای تشکل‌های دانشجویی چیست؟

-قرار بر این است که تمام تشکل‌های دانشجویی را گرد هم جمع کنیم و از خودشان نظر بگیریم و بدانیم که چطور در دانشگاه فعالیت باید کرد تا بتوانیم با یک فکر خوب و کاری که همه تشکل‌ها پای آن باشند، اقداماتی را انجام دهیم. در همین راستای دانشگاه، قرارگاه با نهاد رهبری هم ارتباط بسیار خوبی دارد و جلساتی با حجت الاسلام رستمی و معاونین وی انجام شده است که اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

*بخش بسیاری از این بیانیه به جوانان اختصاص دارد، توصیه شما به این نسل چیست؟

گام دوم انقلاب به ما می‌گوید که مهمترین کار برای پیشبرد انقلاب، نظام انقلابی است یعنی جوشش‌های انقلاب هیچ وقت مغایرتی با نظم‌های سیاسی و اجتماعی ندارد.

گام دوم ارتباط امام و امت بدون واسطه است. خیلی وقت‌ها زمانی که امام می‌خواهد با امت صحبت کند واسطه‌هایی قرار می‌دهد اما گاهی واسطه‌ها را بر می‌دارد و با مردم رو به رو می‌شود.

به نظرم برای اینکه گام دوم انقلاب را پیش ببریم باید مفهوم انقلاب را برای جوانان زنده کنیم. ما جوانان امروز در زمانه‌ای به دنیا آمده‌ایم که دوران انقلاب را درک نکرده‌ایم. زمانه‌ای که به بلوغ رسیدیم، دوره حاکمیت بوروکراسی‌های دانشگاهی بود و هیچ وقت به خودمان نقش‌های تحولی نداده‌ایم و این فرهنگی است که از طریق بزرگ‌ترها القاء شده است به نظرم برای اینکه گام دوم انقلاب را پیش ببریم باید مفهوم انقلاب را برای جوانان زنده کنیم. ما جوانان امروز در زمانه‌ای به دنیا آمده‌ایم که دوران انقلاب را درک نکرده‌ایم. زمانه‌ای که به بلوغ رسیدیم، دوره حاکمیت بوروکراسی‌های دانشگاهی بود و هیچ وقت به خودمان نقش‌های تحولی نداده‌ایم و این فرهنگی است که از طریق بزرگ‌ترها القاء شده است.

به عنوان مثال در بسیاری از ازدواج‌ها شرط بر این است که کارمند باشند و اینکه چه کاری انجام می‌دهد، مهم نیست و از احیای فرهنگ امام زمان و این مسائل خبری نیست.

ما برای اینکه گام دوم را پیش ببریم باید به نظام انقلابی نزدیک شویم. متاسفانه نگاه انقلابی در بسیاری از جوانان از بین رفته است برای حل این مشکل باید خودمان را به آن زمان نزدیک کنیم و ببینیم که جوانان در ابتدای انقلاب چطور با امام همکاری می‌کردند.

به نظرم به زمانه‌ای رسیده‌ایم که همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند انقلاب نمی‌میرد. اما چون ما درک نمی‌کنیم، احساس نمی‌کنم که ایشان اسباب را کنار گذاشتند و مستقیماً با مردم صحبت می‌کنند. به نظرم جدی‌ترین مورد بیانیه گام دوم توجه به همین موضوع است.

مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویی گفتند که متاسفانه گوش شنوا برایش نیست، ایشان فرمودند که شما باید گروه‌های خدماتی مردمی و گروه‌های فرهنگی و بین‌المللی مردمی تشکیل دهید و برای هر کدام مثال زنند.

این حرف‌ها شعار نیست و باید اتفاق بیفتند اما چون اسیر بروکراسی غربی شده‌ایم و ما را در دل خودش برده است نمی‌توانیم آنها را به خوبی درک کنیم.

به طور مثال پس از انقلاب چهره شهر کثیف بود که گفته شد مردم شهر را هم خانه تکانی کنند و نهادهایی که توانستند مردم را پای کار آوردند. امروز هم نهادها باید اقدام کنند و با تشکیل کارگروه‌ها و البته همدلی که بین جوانان رخ می‌دهد این موضوع را رقم بزنند. پست و مقام نباید مهم باشد و البته ما جوانان باید در عرصه‌های مختلف اعم از سیاسی، فرهنگی، اجتماعی حاج قاسم‌های رهبر باشیم. ما باید ذوب در انقلاب شویم.

باید مثل حاج قاسم باشیم که خیلی برایش کاری نداشت در تهران و پشت میزش باشد ولی در میدان نبرد بود. امروز ما اسیر بروکراسی اداری شده‌ایم ولی باید این بروکراسی را بشکنیم و کهنگی کلیشه‌ها را از بین ببریم و انقلابی و در صحنه باشیم.

باید این حضور را در همه صحنه‌ها حس کنیم اگر حسی که در تشییع جنازه حاج قاسم برای ما جوانان پیش آمد در همه عرصه‌ها پیش بیاید حتماً در گام دوم موفق خواهیم بود.

*نقش گروه‌های مردم و نیاز مبرم جامعه ما در حوزه‌های مختلف به آنها چیست؟

-ما در همه حوزه‌های مختلف به گروه‌های مردمی نیاز داریم اما به طور مشخص در حوزه اقتصاد، گروه‌های خدماتی اقتصادی و دانش بیان باید در میان کار باشند. در حوزه اقتصاد به احمدی روشن‌ها نیاز داریم. افرادی که همه چیز را دور می‌زنند تا انقلاب را پیش ببرند.

مادامی که فعالیت می‌کنیم و دشمن با ما کاری ندارد یعنی در پازل دشمن هستیم. ما امروز در حوزه فرهنگ و اقتصاد مشکل داریم و مشکلات مردمی را می‌توانیم حل کنیم. در حوزه سیاسی مشکل داریم و خیلی از جوانان هستند که از نظر فکری فضا را می‌شناسند اما شبهاتی برای گفتگو دارند که این شبهات را باید برطرف کرد.

ما اگر فرهنگ و سبک زندگی را بهبود ببخشیم خواهیم توانست بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم. در حوزه رسانه‌ای هم بسیار باید هوشمندانه عمل کرد و کار جدی صورت پذیرد تا پروژه مایوس سازی مسئولان و جوانان شکسته شود.

کد خبر 4887443

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب قرارگاه بقیه الله ویروس کرونا شهرداری تهران نوروز وزارت آموزش و پرورش آموزش مکمل پلیس راهور دستگیری سارق ضدعفونی شهر تهران حوادث چهارشنبه سوری شیوع کرونا نیروی انتظامی احتکار ماسک طبی سازمان تبلیغات اسلامی بیانیه گام دوم انقلاب جریان دانشگاه بقیه الله ما جوانان زمانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۵۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو

ایسنا/مازندران ایرانیان با پیشینه سه هزار ساله، نخستین و قدیمی‌ترین تولیدکنندگان چرم در جهان هستند. آثار باستانی به جا مانده از دوران قبل از میلاد نشان دهنده این است که ایرانیان ازحدود هزار و ۵۰۰ سال قبل از میلاد از چرم برای لباس و زره استفاده می‌کردند.

تولید انواع پوست و چرم و تجارت مرتبط با آن، در دوره عباسی در سراسر قلمرو اسلامی پر رونق بود. استفاده از پوست حیوانات مختلف برای ساخت پوستین، قبضه شمشیر و آستر کفش و لباس‌های زمستانی هچنین برای افسار، رکاب، مشک و همچنین جلدهای چرمی برای کتاب‌ها که به صورت ساده‌ای طلاکوب می‌شد برخی از مهمترین کاربردهای چرم در این دوره است .

در دوره قاجار نیز انواع چرم به مقدار زیاد در شهرهای ایران تولید می‌شد، همدان در این دوره مرکز مهم تولید نوعی چرم معروف به چرم همدانی بود، که از پوست گوسفند تهیه می‌شد در این دوره صادرات پوست و چرم از اغلب شهرهای ایران به روسیه و عثمانی و هند رونق بسیار داشت.

اولین کارخانه چرم سازی ایران در سال ۱۳۰۸ در شهر تبریز بنا شد، و پس از آن در همدان، تهران، اصفهان و برخی شهرهای دیگر نیز کارخانه‌هایی تاسیس شد.

اما در حال حاضر کار چرم سازی در کشور بیشتر جنبه تزیینی پیدا کرده و به صورت عرضه کیف‌های چرم زنانه و مردانه، جلد موبایل، کمربند، کفش و غیره عرضه و تولید می‌شود و گزینه‌ای برای هدیه دادن است.

دغدغه دولت برای رفع مشکل بیکاری در تمامی ادوار وجود داشته و امروزه نیز دولت سیزدهم مهمترین دغدغه خود را رفع مشکلات اشتغال جوانان عنوان کرده است.

صنعت چرم دوزی ایران با سابقه دیرینه یکی از صنایع ارزآور برای کشور است که می‌تواند همانند گذشته بازار جهانی را به خود اختصاص دهد و زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را فراهم کند.

رضا قلی پور نماینده ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی، کارآفرین برتر شهر امیرکلا، کارآفرین برتر استان در سه سال متوالی با برند نمونه استان، نماینده فستیوال کشور و نیز در سال ۲۰۱۸، اولین تولید کننده ایرانی در دوخت کراوات چرم دست دوز، رئیس اسبق اتحادیه مشاغل خانگی شهرستان بابل و... را در کارنامه افتخارات خود به عنوان کارآفرین برتر استان در حوزه چرم دست دوز دارد.

چرم دوزی و اشتغال سود آور و پایدار

این کارآفرین برتر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه تاکنون صدها استادکار در حوزه چرم دوزی تربیت کردم اظهار کرد: برای کمک به اشتغال و بخش تولید اقدام به آموزش کارآموزان متقاضی آموزش صنایع چرم بصورت کاملا رایگان انجام شد.

رضا قلی پور با بیان اینکه فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ آغاز کردم، افزود: چندین کارگاه فعال چرم دوزی در سطح شهرستان بابل راه اندازی کردم.

وی فعالیت افراد ناکارآمد و غیرحرفه‌ای را بزرگترین اشکال صنعت چرم برشمرد و گفت: به عنوان استاد دانشگاه و کارآفرین برتر در حوزه چرم دوزی و تخصص در برگزاری کارگاه‌های مختلف انتظار داریم جهاد دانشگاهی برنامه برگزاری کارگاه را در اختیار ما قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته محصولات چرم ما به کشورهای کویت، عراق، ارمنستان، آذربایجان و.. صادر می‌شد ادامه داد: در حال حاضر جوابگوی تقاضای بازار داخلی برای چرم دست دوز با توجه به نیروی کار فعال محدود خود هستیم.

وی با اشاره به مهم‌ترین ایراد حوزه صنعت چرم کشور گفت: متاسفانه حضور و فعالیت افراد ناکارآمد و غیرحرفه‌ای در این حوزه که بدون مهارت لازم و عدم استفاده از منابع با کیفیت اقدام به ارائه محصول بی‌کیفیت به بازارمی‌کنند سبب بی‌اعتمادی خریداران از بازار داخلی می‌شود.

وی گفت: به عنوان استاد دانشگاه و کارآفرین برتر در حوزه چرم دوزی و تخصص در برگزاری کارگاه‌های مختلف انتظار داریم جهاد دانشگاهی برنامه برگزاری کارگاه را در اختیار ما قرار دهد.

مهم‌ترین عامل توسعه کسب و کار علاقه به کار است

معصومه زاهدیان کارآفرین مشاغل خانگی که بعد از اخذ مدرک کارشناسی دانشگاه ومجوز فعالیت از فنی و حرفه‌ای هنر چرم دوزی را برای کسب و کار خود انتخاب کرده است در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به مدت پنج سال است که به هنر چرم دوزی با دست مشغول بوده و با آورده شخصی با حمایت خانواده خود به مبلغ ۵۰ میلیون تومان موفق به احداث کارگاه چرم دوزی شدم و برای تجهیز و خرید لوازم و ابزار ضروری ۵۰۰ هزار تومان هزینه کردم.

وی با اشاره به اینکه در کنار فعالیت خود اقدام به هنرجویان هم آموزش می‌دهم، افزود: مهم‌ترین عامل رشد و توسعه هر کسب و کاری علاقه به کار است که زمینه موفقیت و کسب درآمد را نیز در پی دارد.

این کارآفرین یادآور شد: بازار فروش در ابتدا از فضای مجازی، دوستان و آشنایان بود، اما بعد از راه اندازی کارگاه، مشتریان حضوری هم اضافه شدند.

زاهدیان با اشاره به چگونگی فعالیت در این حوزه  تصریح کرد: قبل از هنر چرم دوزی به مدت سه سال مشغول آموزش بافتنی در فضای مجازی و آموزشگاه بودم ایده چرم دوزی زمانی به ذهنم رسید که قرار بود یک کیف بافت انجام بدم و قسمت دسته‌ها و بند کیف چرم باشد لذا چرم و لوازم تهیه کردم و این شروع ورود من به این شغل بود.

وی ادامه داد: گرچه تهیه لوازم اولیه برای شروع کار کمی سخت بود اما در حال حاضر با تهیه لوازم اولیه مورد نیاز این مشکل مرتفع شد.

آموزش چرم دوزی در جهاد دانشگاهی مازندران

مدیر مرکز آموزش جهاد دانشگاهی ساری نیز در این باره به ایسنا گفت: در سال گذشته دو دوره آموزش مصنوعات چرمی در سطح استان برگزار شد که با استقبال خوب جوانان روبرو بود.

مریم چاهوشی با اشاره به اینکه فراگیران بعد از دوره آموزش مصنوعات چرمی گواهینامه مهارتی را از جهاد دانشگاهی دریافت کردند که قابلیت ترجمه را دارد، خاطرنشان کرد: گذر از دوره‌های مهارتی سبب اشتغال هنرجویان شده است.

مدیر مرکز آموزش جهاد دانشگاهی ساری گفت: هر دوره آموزش مصنوعات چرم شامل دو مرحله مقدماتی و تکمیلی است که هر مرحله سه ماه طول دوره دارد.

وی یادآور شد: امسال هم آمادگی برگزاری دوره‌های مهارتی مصنوعات چرمی شامل،  کیف و کفش چرم دست‌دوز را در برنامه کاری خود داریم که با رسیدن حدنصاب فراگیران به زودی راه اندازی می‌شود.

چاهوشی افزود: متقاضیان آموزش در جهاد دانشگاهی می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۳۵۳۳۸۲ با پیش شماره ۰۱۱ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • حمایت جامعه دانشگاهی کیش از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • نامه دانشجویان دیار حافظ و سعدی به دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو