Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-27@22:05:33 GMT

آیا درمانی برای ویروس کرونا وجود دارد؟

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۵۲۵۱

آیا درمانی برای ویروس کرونا وجود دارد؟

در پی شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، متخصصان حوزه پزشکی به‌دنبال تولید واکسنی برای درمان این بیماری هستند و تاکنون درمان قطعی برای کرونا وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از لایو ساینس، ویروس کرونا اکنون در سراسر جهان گسترش یافته است. پس از کشف این ویروس در اواخر ماه دسامبر، آزمایشگاه‌ها به یافتن راهی برای درمان این بیماری روی آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود، در حال حاضر هیچ درمانی برای این ویروس وجود ندارد و درمان‌ها براساس نوع مراقبت‌های انجام شده در مورد آنفولانزا (آنفولانزای فصلی) و سایر بیماری‌های شدید تنفسی، طبق مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها (CDC) انجام می‌شود.

این درمان‌ها در اصل علائم را درمان می‌کنند، که اغلب در مورد COVID-19 شامل تب، سرفه و تنگی نفس است. درمان موارد خفیف نیز، به‌سادگی می‌تواند به معنای استراحت و داروهای کاهش‌دهنده تب مانند استامینوفن باشد.

در بیمارستان‌ها، پزشکان و پرستاران بعضی‌اوقات بیماران کرونا را با داروی ضد آنفولانزای اسلتامیویر (Oseltamivir)  تحت درمان قرار می‌دهند که به نظر می‌رسد حداقل در بعضی موارد تولیدمثل ویروس را سرکوب می‌کند که این موضوع کمی جالب است، زیرا این دارو برای هدف قرار دادن یک آنزیم روی ویروس آنفلوانزا ساخته شده است، نه بر روی ویروس کرونا!

در ایالات‌متحده، مؤسسه ملی بهداشت یک آزمایش کارآزمایی بالینی در مرکز پزشکی دانشگاه نبراسکا برای آزمایش یک داروی ضدویروسی روی ویروس کرونا را آغاز کرده است.
در چین نیز، پزشکان در حال آزمایش مجموعه‌ای از داروهای ضدویروس دیگر هستند که در ابتدا برای درمان ابولا و HIV طراحی شده‌اند.

در 14 مارس، پزشکان در شهر سیاتل داوطلبانی را برای شرکت در یک کارآزمایی بالینی برای واکسن آزمایشی COVID-19 که توسط یک شرکت بیوتکنولوژی تهیه شده است، استخدام کردند. محققان بلافاصله تست واکسن آزمایشی را بر روی موش‌های آزمایشگاهی آغاز کردند. واکنش سیستم ایمنی بدن موش‌ها مشابه با واکسن‌های آزمایشگاهی مرتبط با ویروس MERS-CoV بود. (واکسن‌ها سیستم ایمنی بدن شمارا آماده‌سازی می‌کنند تا ویروسی مانند SARS-CoV-2 را به‌عنوان دشمن تشخیص داده و به آن حمله کنند)

بااین‌وجود، پزشکان مطمئن نیستند که چقدر زمان برای توسعه و تولید چنین واکسنی نیاز است. قبل از شروع این واکسن آزمایشی پزشکان گفته بودند اگر همه‌چیز با بیشترین سرعت ممکن پیش برود، در بهترین حالت تولید واکسن حدود یک سال و نیم به طول می‌انجامد.

انتهای پیام/4112/

 

منبع: آنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا درمان ویروس کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۵۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: در بازرسی‌های مستمر و سرزده کارشناسان واحد دارو و درمان شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند از مراکز درمانی، مراکز پخش دارو و همچنین داروخانه‌های سطح شهرستان، ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته به ارزش یک میلیارد و صد میلیون ریال کشف و جمع آوری شد.

 عبداله حمزه ئی با اشاره به اینکه مصرف داروی تاریخ گذشته و فاسد باعث عدم پاسخ مناسب به درمان خواهد شد و احتمال بروز عوارض جانبی و حتی تلفات را نیز در دام در پی خواهد داشت به تمام مرغداران و دامداران شهرستان توصیه کرد: انواع دارو‌های دامپزشکی، واکسن، سموم، مواد ضدعفونی کننده و مواد بیولوژیک را صرفاً با تجویز دامپزشک و از داروخانه‌های مجاز دامپزشکی تهیه کنند و از مصرف خودسرانه دارو جداً خودداری شود، همچنین در زمان خرید و مصرف دارو به تاریخ تولید و انقضای آنها نیز توجه ویژه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا