Web Analytics Made Easy - Statcounter

انستیتو طب سوانح آلمان در گزارشی از اوضاع فاجعه بار بیمارستان‌های کرونا در شرق فرانسه و کمبود دستگاه‌های تنفسی خبر داده به گونه‌ای که به بیماران کرونایی بالای ۸۰ سال به جای درمان برای مرگی راحت کمک می‌شود.

به گزارش مشرق، روزنامه "استاندارد" اتریش در گزارشی به وخامت اوضاع در بیمارستان های شرق فرانسه و بخصوص منطقه آلزاس پرداخته و نوشت: در بیمارستان های این منطقه در شرق فرانسه دیگر امکان تنفس مصنوعی برای همه بیماران کرونایی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه چه کسی در این شرایط باید زنده بماند بر اساس سن افراد تصمیم گیری می شود.

ارتش فرانسه برای مقابله با بحران کرونا در آلزاس که منطقه بحران کرونا در فرانسه است مستقر شده است. یک قطار سریع راه آهن فرانسه از روز پنج شنبه بیماران کرونایی در این منطقه را به غرب فرانسه منتقل کرده و برخی دیگر نیز توسط ایرباس های ارتش به جنوب این کشور انتقال داده می شوند.

بیشتر بخوانید: کرونا همچنان در اسپانیا یکه تازی می‌کند

اما همه این اقدامات ناکافی بوده و این منطقه همچنان در باتلاق کرونا غرق می شود.

به نوشته این روزنامه اتریشی تقریبا همه تخت های بیمارستان ها در منطقه شرقی گرانت است فرانسه ( آلزاس، لورن، شامپاین و آردن) پر شده است. آمار مبتلایان به کرونا در این منطقه فرانسه هم به صورت روزانه افزایش پیدا می کند.

در بیمارستان های مولهاوس، کلمار و استراسبورگ هم وضعیت دراماتیکی حاکم است.

مقامات فرانسوی تنها برای اجتناب از ترس و هراس شهروندان گزارش های ساده ای را از این منطقه مخابره می کنند.

انستیتو طب سوانح آلمان (DIK) که اخیرا بازدیدی از این منطقه داشته است از کمبود تخت های ویژه و دستگاه تنفس مصنوعی برای بیماران کرونایی در این منطقه خبر داده است.

به گفته متخصصان این انستیتوی مهم آلمانی در بیمارستان های استراسبورگ باید انتخاب شود که کدام بیماران باید زنده بمانند. معیار انتخاب افراد هم سن است و کسی که بالای 80 سال سن دارد دیگر لزوما دستگاه تنفسی دریافت نمی کند و در عوض برای مرگی راحت به آن ها مواد مخدر و قرص های خواب داده می شود.

پزشکان آلمانی این انستیتو اظهار داشته اند که این اقدام توسط کمیته اخلاق فرانسه تایید شده است.

البته بیمارستان استراسبورگ که این اتهام به آن ها وارد شده است این مسئله را تکذیب می کند که کارکنان کرونایی در این بیمارستان از بیماران مراقبت می کنند و همچنان به کار خود ادامه می دهند. این بیمارستان همچنین این مسئله را انکار کرده که معیار سن تنها معیار برای کمک تنفسی با دستگاه به بیماران است و البته این را که سن می تواند یکی از معیارها باشد رد نمی کند.

با این همه انستیتوی آلمانی (DIK) رسما اعلام کرده که گزارشی که در این باره ارائه داده جامع است و نیازی به تحلیل و تفسیر ندارد. این فرضیه هم وجود دارد که در خانه های سالمندان آلزاس هم چنین شرایطی حاکم باشد.

در منطقه گرانت است فرانسه در روزهای اخیر بیش از 600 نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. عبودهای مرزی از این منطقه به آلمان و سوئیس هم مدتهاست برای مقابله با شیوع کرونا محدود شده است. سوئیس و آلمان چند بیمار کرونایی را از این منطقه فرانسه برای درمان پذیرفته اند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید ویروس کرونا فرانسه آلمان سوئیس کرونا بیماران کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۶۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: بسیج جامعه پزشکی لرستان در راستای رسالت ذاتی بسیج، یعنی خدمت به محرومین و مستضعفین که در قاموس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ولی‌نعمتان انقلاب و نظام‌اند و در امتداد جان‌فشانی‌ها و سلحشوری‌های پزشکان و پرستاران در ایام پرمخاطره جنگ تحمیلی می‌کوشد به‌قدر وسع و توان خود، ذره‌ای از گرد محرومیت نشسته بر سیمای زجرکشیده مردم مناطق محروم را بزداید.

اعزام تیم‌های پزشکی و درمانی به مناطق محروم و ارائه خدمات رایگان سلامت به نیازمندان و برپایی بیمارستان‌های صحرایی یک یا چندروزه بخشی از این اقدامات خداپسندانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و… بوده است.

اولین اردوی بهداشتی و درمانی در منطقه محروم «میربگ» برپا شد

بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان امروز جمعه در حاشیه برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه محروم «میربگ» شهرستان دلفان، اظهار داشت: در راستای خدمات‌رسانی به مردم و به‌خصوص مردم مناطق محروم، امروز با همکاری سپاه، کمیته امداد، شورای اداری شهرستان دلفان در بخش «میربگ» یک اردوی جهادی تحت عنوان بیمارستان صحرایی برگزار کردیم.

وی گفت: در این اردوی جهادی و بیمارستان صحرایی رشته‌های تخصصی حوزه پزشکی حضور دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بیان داشت: وظیفه ما است که خدمات بهداشتی و درمانی را از مراکز شهری و بیمارستانی به روستاها بیاوریم.

دلفان با بیان اینکه امروز نیز این کار ما را انجام دادیم و اولین اردوی درمانی را در سال جاری برگزار کردیم، افزود: این کار در مناطق محروم استان ادامه خواهد یافت.

وی با تأکید بر اینکه همچنین این کار در راستای تحقق شعار هفته سلامت امسال «سلامت خانواده و مشارکت مردمی» بوده انجام شده است، گفت: امیدواریم بتوانیم خدماتی را به مردم محروم منطقه ارائه کنیم.

برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومت در منطقه

احسان جهان‌بخش مسئول بسیج سازندگی لرستان نیز در این راستا، اظهار داشت: هفته گذشته سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را داشتیم و در آینده نیز سالروز تأسیس بسیج سازندگی را خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: در راستای فرامین مقام معظم رهبری و مسئولیت ذاتی بسیج سازندگی در راستای محرومیت‌زدایی، اشتغال و کارهای جهادی، در شهرستان دلفان بیمارستان صحرایی را باهمت بسیج جامعه پزشکی و همچنین دانشگاه علوم پزشکی برپا کرده‌ایم.

مسئول بسیج سازندگی لرستان، ادامه داد: این بیمارستان صحرایی در منطقه «فرهاد آباد» بخش «میربگ» شهرستان دلفان برپا شده است.

سرهنگ جهان‌بخش در ادامه با اشاره به برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی از سوی بسیج سازندگی در این منطقه در قالب ۱۶ غرفه، گفت: این نمایشگاه و بیمارستان صحرایی با حضور فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان برپا شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی در سال ۱۴۰۱، ۱۷.۵ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۲، ۲۲.۵ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان در شهرستان دلفان پرداخت شده است، افزود: تقاضای ما از معاونت اقتصادی و همچنین استاندار جدی این بوده که در این حوزه شهرستان‌هایی مانند دلفان را ویژه‌تر ببینند.

مسئول بسیج سازندگی لرستان با تأکید بر اینکه معاونت اقتصادی استانداری لرستان قول داده که اعتبارات ویژه‌ای طی امسال در این زمینه در اختیار ما قرار دهند، گفت: شهرستان دلفان به طور حتم جز شهرستان‌هایی بوده که سهم خوبی را از این تسهیلات دریافت خواهد کرد.

استقرار پزشکان عمومی و دندان‌پزشکان در بیمارستان صحرایی

سردار نعمت‌الله باقری فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان نیز دراین‌رابطه، اظهار داشت: امروز در شهرستان دلفان با هماهنگی‌های انجام شده بین مجموعه‌های استانی، دانشگاه علوم پزشکی، اعضای شورای اداری و تأمین شهرستان دلفان، بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، به مناسبت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نزدیک‌شدن به عملیات غرورآفرین حاج عمران، اردوی جهادی و بیمارستان صحرایی را در این منطقه برپا کردند.

وی گفت: در سال گذشته ۷۰ هزار نفر در رشته‌های مختلف پزشکی ویزیت شده‌اند، امروز هم در شهرستان دلفان در قالب بیش از ۲۰ رشته تخصصی پزشکی ارائه خدمات خواهد شد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، بیان داشت: در این راستا بیش از ۲۰ پزشک عمومی و ۲۰ دندان‌پزشک و در مجموع ۲۷۰ نفر از مجموعه کادر پزشکی و. پشتیبانی به مردم این منطقه ارائه خدمات خواهند شد.

سردار باقری، افزود: قبل از استقرار این بیمارستان صحرایی و تیم‌های پزشکی، بیماری یابی در این منطقه صورت‌گرفته، امروز بیماران بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در بیمارستان حضور پیدا کرده‌اند و از خدمات آن بهره‌مند خواهند شد.

وی ادامه داد: این زنجیره تا درمان بیماران در بیمارستان‌های استان ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تأکید بر اینکه طی امسال این اولین اردوی جهادی و بیمارستان صحرایی است که در شهرستان دلفان برپا شده است و به‌تناوب این کار در استان ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: خدمت بی‌منت به مردم استان و به‌خصوص مناطق محروم را رقم خواهیم زد.

کد خبر 6089012

دیگر خبرها

  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند
  • معیار انتخاب و اعزام ورزشکاران برای مسابقات کشوری پرس‌سینه
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت