Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، کرونا در اروپا همچنان قربانی گرفته و شرایط دشوارتری را برای مردم و شهروندان ایجاد می کند.

درخواست ماکرون برای مبارزه مشترک اروپایی با کرونا

"امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه در سخنانی اتحادیه اروپا را به مبارزه مشترک با بحران کرونا فراخوانده است. وی در گفتگویی با رسانه های ایتالیایی اظهار داشته است که من یک اروپای از هم گسیخته و خودخواه را نمی خواهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین گفته است: ما بدون یک همبستگی قدرتمندانه اروپایی در زمینه های مالی و بهداشتی نمی توانیم بر این بحران غلبه کنیم. وی خواستار اقدامات مشترک اروپایی برای تامین هزینه های این بحران شده است.

سران کشورهای اروپایی شب گذشته با وجود بحث های طولانی نتوانستند روی یک خط و مشی مشترک در زمینه سیاسی و مالی برای غلبه بر بحران کرونا توافق کنند. فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و برخی کشورهای اروپایی خواستار پذیرش مشترک بدهی ها بودند که این طرح با مخالفت برخی کشورها روبرو شد.

رسانه ها همچنین از اولین مرگ کرونایی در ایالت مکلنبورگ-فورپومرن آلمان خبر می دهند.

محدودیت حرکت قطارها و پروازهای داخلی در ترکیه

ترکیه نیز برای مقابله با شیوع کرونا حرکت قطارها و پروازهای داخلی را محدود کرده است.

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان هم در پیامی اینترنتی در صفحه دولت آلمان از شهروندان برای رعایت محدودیت های اعمال شده برای مقابله با کرونا تشکر کرده است.

وی همچنین تاکید کرد که هیچ کس نمی تواند بگوید که این بحران چقدر طول می کشد.

پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان هم در نامه ای به انجمن های اقتصادی وعده کمک های اقتصادی گسترده در دوران بحران کرونا را داد است.

ایرلند هم قرنطینه می شود

ایرلند هم برای مقابله با بحران کرونا راهکار قرنطینه را در دستور کار قرار داده است. دولت ایرلند شب گذشته اعلام کرد که هر کسی باید تحت هر شرایطی در خانه بماند. این قرنطینه تا 12 آوریل ( 24 فروردین ماه) در این کشور ادامه خواهد داشت.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده ایرلندی ها باید تنها برای موارد خاص از جمله رفتن به سر کار، رفتن به پزشک و یا خرید اقلام ضروری از خانه خارج شوند.

"رجب طیب اردوغان"، رئیس جمهور ترکیه ازشهروندان خود خواسته که به صورت داوطلبانه قرنطینه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را در پیش گیرند. وی به منظور مقابله با شیوع کرونا همه پروازهای بین المللی را لغو کرده است.

در این میان "آنگرت کرامپ کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان به روسیه درباره اقدام به حملات سایبری در دوران بحران کرونا هشدار داده است. وی مبارزه با بحران کرونا را یک وظیفه انسانی سوای ایدئولوژی دانسته است.

تمدید دوران قرنطینه در فرانسه

نخست وزیر فرانسه هم محدودیت قرنطینه در این کشور را به مدت دو هفته دیگر تمدید کرده و اعلام کرد که فرانسوی ها برای مقابله با کرونا باید حداقل تا 15 آوریل (27فروردین ماه) در خانه بمانند.

نخست وزیر فرانسه اعلام کرد که این دوره زمانی در صورت ضرورت دوباره تمدید می شود.

"فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور آلمان هم بسته قانونی با کمک های میلیاردی برای شرکت ها و شهروندان در دوران بحران کرونا را امضا کرده است.

ایالت های بایرن و نیدرزاکسن آلمان هم به دلیل شیوع کرونا می خواهند به صورت موقت برای پزشکان خارجی مجوز کار صادر کنند.

ارتش اسپانیا به انتقال اجساد کرونایی کمک می کند

در پی شیوع ویروس کرونا در اسپانیا حالا در این کشور هم مانند ایتالیا ارتش به انتقال اجساد قربانیان کمک می کند. این خبر را وزارت بهداشت اسپانیا روز شنبه اعلام کرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده نیروهای امنیتی در اسپانیا به دلیل آمار بالای قربانیان کرونا و تعطیلی نهادهای تشییع جنازه در دوران اضطراری در این زمینه کمک می کنند.

در 24 ساعت گذشته حدود 832 نفر دیگر در اسپانیا به کرونا مبتلا شدند که بیشترین آمار تا به حال ثبت شده در عرض 24 ساعت از زمان وقوع این بحران بوده است. اسپانیا بعد از ایتالیا بیشترین آسیب را از بحران کرونا در اتحادیه اروپا دیده است.

حدود 400 مرگ کرونایی در آلمان

در آلمان هم شمار مبتلایان به کرونا به 53340 نفر افزایش پیدا کرده و تعداد قربانیان ابتلا به این بیماری هم به مرز 400 نفر رسیده است.

هشدار شورای اروپایی درباره افزایش خشونت های خانگی در دوران بحران کرونا

دبیر کل شورای اروپایی هم درباره افزایش خشونت های خانگی در دوران قرنطینه برای مقابله با شیوع کرونا هشدار داده و تاکید کرد که گزارش های منتشر شده ازکشورهای عضو این اتحادیه نشان می دهد که کودکان و زنان در چهار دیواری خانه خود در معرض خطر سوء استفاده قرار دارند.

همچنین آمارها نشان می دهد که در ایتالیا از آغاز بحران کرونا حدود 51 پزشک در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. در مجموع حدود 6414 نفر از کادر بهداشتی ایتالیا به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: دوران بحران کرونا برای مقابله مقابله با شیوع بحران کرونا شیوع کرونا آلمان هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۸۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در عملیات‌های یاد شده حدود ۲ هزار اقلام مصرفی جذب کننده مواد نفتی از سطح دریا و هشت هزار و ۸۰۰ لیتر امحاء کننده ترکیبات هیدروکربنی مورد استفاده قرار گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: از جمله اقدام‌های برجسته در فرایند پیشگیری و مقابله با آلودگی دریایی استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ می‌توان به عملیات گسترده امحاء و جمع آوری آلودگی نفتی در اثر نشت نفت از یکی از خطوط لوله نفتی در آب‌های بندر گناوه اشاره کرد.

شکیبی نسب ادامه داد: آماده سازی بارج مخصوص جمع آوری و ذخیره مواد زائد نفتی و راه اندازی شناور تخصصی مقابله با آلودگی نفتی با نام دریا پاک یک و همچنین برگزاری مانورهای متعدد مقابله با آلودگی‌های نفتی از دیگر اقدام‌های برجسته برای اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در سال گذشته و در راستای اشاعه فرهنگ محیط زیست دریایی برای کودکان، پس از تدوین مطالب متناسب با سن جامعه هدف چهار جلد کتاب چاپ و در بین دانش آموزان توزیع شد.

وی اظهار کرد: در راستای اشاعه فرهنگ محیط زیست دریایی فعالیت‌های فرهنگی متنوع مانند تدوین و چاپ کتاب کودک، پاکسازی سواحل استان، خلق شخصیت‌های عروسکی متناسب برگرفته از کتاب‌های چاپ شده و برگزاری نمایش عروسکی در دستور کار قرار دارد.

شکیبی نسب ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده می‌توان به تخصیص یک دستگاه کامیون با مخزن هفت هزار لیتری و استقرار آن در بندر بوشهر جهت دریافت مواد زائد از کشتی‌های متردد در این بندر بود.

شکیبی نسب ادامه داد: از هدف‌های آتی در زمینه حفاظت از محیط زیست دریایی و افزایش توان عملیاتی در آب‌های استان می‌توان به ارتقا تجهیزاتی شناور تخصصی مقابله با آلودگی شناور دریا پاک یک اشاره کرد.

وی گفت: همچنین این شناور به تجهیزات لازم جهت رسیدگی به دریانوردان در زمینه فوریت‌های پزشکی تجهیز خواهد شد.

کد خبر 6091319

دیگر خبرها

  • شروع مذاکرات بایرن مونیخ و لروی سانه؛ پیش ما بمان!
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • جدول کفش طلای 24-2023؛ همان همیشگی!
  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود