Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محسن حاجی میرزایی با اشاره به اینکه هم‌اکنون دنیا با بزرگترین وقفه آموزشی روبه برو شده است و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دانش‌آموز از کلاس درس محروم هستند، اظهار کرد: تمام دنیا برای جبران وقفه آموزشی تدابیری دارند ما هم چند روز بعد از تعطیلی مدارس با همراهی صدا و سیما برنامه‌های آموزشی را تدارک دیدیم و هم‌اکنون سه کانال ۲۸ نوبت در طول روز برنامه آموزشی ارائه می‌کنند که از آن استقبال بسیاری شده است و برخی دروس مجدد توسط دانش آموزان دانلود می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شبکه‌هایی که برای آموزش تلویزیونی انتخاب شده‌اند پوشش جغرافیایی خوبی دارند همچنین به دلیل مشکلات سفر ناگزیر بودیم تا معلمان را از استان‌های تهران و البرز با مشورت ادارات آموزش و پرورش انتخاب کنیم که افراد برگزیده گزینش شدند چون برنامه‌های آموزشی پخش زنده است و معلم باید خود را در معرض داوری دیگران قرار دهد بنابراین افراد باید آمادگی داشته باشند.

هنوز اجازه دایر شدن مدارس را نداریم

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که ممکن است دانش‌آموزان نتوانند با معلمی که از طریق تلویزیون آموزش می‌دهد تعامل مناسب برقرار کنند و سوالاتی دارند که بی‌پاسخ می‌ماند آیا پیش بینی شده تا چه زمانی این روش از آموزش ادامه می‌یابد، گفت: ما تابع سیاست‌های ستاد ملی کرونا هستیم که هر هفته چند جلسه دارد در این جلسات وزارت بهداشت متناسب با وضعیت استان‌ها می‌گوید، مدارس چه زمانی دایر شوند و فعلا به ما اجازه دایر کردن مدارس را نداده‌اند بنابراین منتظریم هر زمان اجازه دادند فعالیت مدارس آغاز شود.

استفاده از پیام رسان‌های داخلی برای آموزش مجازی

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه آموزش تلویزیونی یک طرفه است و باید روشی برای تعامل بین دانش‌آموز و معلم ایجاد شود، بیان کرد: پیش از کرونا, ارتباط بین معلمان و دانش‌آموزان در شبکه‌های داخلی برقرار بود بنابراین در این زمان خواستیم که آن را توسعه دهند اما این کار در بسترهای مختلف انجام می‌شد و تصمیم گرفتیم شبکه خاصی را برای آموزش مجازی دانش آموزان طراحی کنیم.

وی مطرح کرد : از پیام‌رسان‌های داخلی برای آموزش مجازی دانش آموزان در بستر شبکه اجتماعی شاد استفاده کردیم، اطلاعات دانش‌آموزان به عنوان اطلاعات حاکمیتی نزد ما محفوظ است و به پیام رسان‌های داخلی اجازه دادیم تا آموزش‌ها را فراهم کنند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه دادمدرسه‌ای که در فضای واقعی فعالیت داشت هم اکنون در فضای مجازی بازسازی شده است، مدیر، معلم و دانش آموز وارد آن می‌شوند و با وارد کردن کد ملی وارد مدرسه خود خواهند شد، معلم می‌تواند به کلاس درس خود برود،جای دانش‌آموزان در کلاس درس مشخص است، حضور و غیاب توسط معلم انجام می‌شود و همان محتوایی که در کلاس درس واقعی تدریس می‌شد در کلاس درس مجازی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود، معلم به سوالات آنها پاسخ داده و آزمون می‌گیرد.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه این کار با رفع مشکلات فنی که وجود دارد می تواند به بزرگترین خدمت مبتنی بر آی تی در کشور تبدیل شود، متذکر شد: تا نیمه فروردین که زمان پایان تعطیلات نوروز است عملیات آموزش دانش‌آموزان در بستر شبکه اجتماعی شاد شکل می‌گیرد و دانش آموزان وارد هر کدام از پیام رسان‌های داخلی شوند می‌توانند وارد بستر شبکه اجتماعی شاد شده و آموزش خود را دنبال کنند.

مدارس دیر باز شود از روزهای پنجشنبه و جمعه هم استفاده می‌کنیم

وی ادامه درباره روش‌های جبران عقب ماندگی درسی دانش‌آموزان گفت :در ستاد ملی کرونا آنچه که بحث و تصویب شد این است که با احتساب آموزش‌های مجازی اگر مدارس در نیمه فروردین دایر شوند یک ماه به زمان آموزش اضافه شود اما اگر بازگشایی مدارس به انتهای فروردین و اردیبهشت موکول شود ۴ تا ۶ هفته به زمان آموزش اضافه می‌شود از سوی دیگر محدودیتی داریم که نمی‌خواهیم برنامه درسی سال آینده آسیب ببیند و اگر بازگشایی مدارس دیرتر از این باشد دوره‌ها را فشرده تر کرده و ظرفیت روزهای پنجشنبه یا جمعه استفاده می‌کنیم و ساعت آموزش دانش آموزان در مدارس در طول روز افزایش می‌یابد.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه کتاب‌های درسی دانش‌آموزان باید تمام شود، گفت: تا اسفندماه ۷۰ درصد آموزش‌ها ارائه شده بود و ۳۰ درصد باقیمانده است، تلاش ما این است با روش‌های مختلف جبران شود تا سال تحصیلی بدون کاستی در محتوای آموزشی به پایان برسد و اگر شرایط دیگری پیش آمد متناسب با آن تصمیم می گیریم.

افزایش حقوق ۳۲ درصد معلمان با اعمال امتیازات قانون مدیریت ناچیز بود

حاجی میرزایی در ادامه درباره افزایش ۵۰ درصدی امتیازات قانون مدیریت خدمات کشوری بیان کرد: این افزایش شامل حال معلمان و کارکنان اداری بود اما کارکنان اداری قبلاً از ظرفیت فصل ۱۰ قانون مدیریت که ۱۰ پارامتر از جمله امتیاز حق شاغل، حق شغل و فوق العاده ویژه را دارد استفاده نکرده بودند بنابراین ۵۰ درصد آنها رقم بیشتری را شامل شد؛ درباره معلمان رتبه بندی در سالهای ۹۴ و ۹۸ اجرا شد که از ظرفیت ۵۰ درصد استفاده کرده بودیم بنابراین تعدادی از آنها از این ظرفیت به طور کامل استفاده کرده بودند و سه آیتم را دریافت کرده بودند این جمعیت که ۳۲ درصد هستند افزایش ۵۰ درصد آنها زیاد نبود اما برای ۶۲ درصد معلمان از ۵ تا ۵۰ درصد افزایش اعمال شد که هم اکنون با کارکنان دیگر سر یک خط ایستاده‌اند.

مذاکره برای حفظ رتبه‌بندی

وی در ادامه با اشاره به اینکه امتیاز رتبه بندی ذیل قانون مدیریت خدمات کشوری محاسبه شده بود از مذاکره با سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه خبر داد تا بدانند که رتبه بندی را چگونه حفظ کنند.

وزیر آموزش و پرورش مهمترین هدف گذاری سال ۹۹ این وزارتخانه را اجرای سند تحول بنیادین دانست که ده بسته تحولی در این رابطه تولید شده است.

۴۷۴۷

کد خبر 1370189

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۹۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: تاکید ما به مدیران مدارس این است که هیچ هزینه‌ای از دانش‌آموزان چهار دهک اول دریافت نکنند، تلاش می‌شود هرچه سریع‌تر این هزینه را به مدارس برسانیم، اما اگر مدرسه‌ای هزینه‌ای دریافت می‌کند اطلاع داده شود تا بررسی لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، الهام یاوری در نشست دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد با بیان اینکه این نمایشگاه در سال‌های دور در سمپاد برگزار شده، اما ۱۰ سال به وقفه افتاده و اکنون دوباره برگزار شده است، اظهار کرد: دانش‌آموزان خوب سمپاد اعم از دانش‌آموزان مدارس سمپاد و دیگر مدارس که دارای رتبه هستند در این نمایشگاه حضور دارند.

وی افزود: هدف اول نمایشگاه این است که همه این دانش‌آموزان توانمندی‌ها و دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند و ظرفیت‌های نهفته خود را آشکار و صاحبان صنایع و کسانی که توانایی کمک دارند این استعدادها را یاری کنند، در این نمایشگاه شبکه ارتباطی خوبی بین دانش‌آموزان سمپاد ایجاد می‌شود و دانش آموزان فرصتی پیدا می‌کنند که با دانش‌آموزان مناطق دیگر ارتباط بگیرند و شبکه‌ای از ارتباط و همکاری دوستانه شکل بگیرد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان دلیل دیگر برگزاری این نمایشگاه را در راستای شعار «هر نیاز کشور یک سمپادی آماده اثرگذاری» اعلام و تصریح کرد: دانش‌آموزان در این نمایشگاه کاربرد کارهای خود را برای رفع نیازهای کشور بهتر درک می‌کنند.

یاوری با بیان اینکه در این نمایشگاه ۱۱۸ طرح از گروه دختران و ۱۱۹ طرح در گروه پسران حضور دارند، اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ نفر از مسئولان دولتی به این نمایشگاه دعوت شده‌اند و اگر کسی هم امکان حضور نداشت، دفترچه‌ای از تمام دستاوردها تهیه شده است تا در اختیار نهادهای مختلف برای تجاری‌سازی طرح‌ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه به طور کلی ۱۵۶ دانش‌آموز دختر و ۱۸۵ دانش‌آموز پسر در نمایشگاه مشارکت دارند، افزود: در قالب اردوهای راهیان پیشرفت، دانش‌آموزان ما پیشرفت‌ها را می‌بینند و امیدآفرینی بسیار جدی در آنها ایجاد خواهد کرد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به‌رغم رایگان بودن شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد، بعضی مدارس به دلیل پرداخت نشدن هزینه این دانش‌آموزان از سوی آموزش و پرورش خواستار پرداخت شهریه از سوی والدین دانش‌آموزان هستند، گفت: تاکید ما به مدیران مدارس این است که هیچ هزینه‌ای از این دانش‌آموزان دریافت نکنند، تلاش می‌شود هرچه سریع‌تر این هزینه را به مدارس برسانیم، اما اگر مدرسه‌ای هزینه‌ای دریافت می‌کند اطلاع داده شود تا بررسی لازم صورت گیرد.

یاوری درباره راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری ادامه داد: سال گذشته یک مدرسه دیگر بعد از استان فارس، در آذربایجان غربی ویژه عشایر دختر و پسر راه‌اندازی شد که تمام برنامه‌ها را به صورت ویژه برای آنها برگزار می‌کنیم و امیدواریم این الگوی موفق را در سایر کشور توسعه دهیم؛ جمعیت عشایری استان باید به ۳ هزار نفر برسد تا این مدرسه راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه مسئولیت سمپاد تا پایان دوره تربیت عمومی است و بعد از فارغ‌التحصیلی اگر شرایط نخبگی را داشته باشند به بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌شوند، گفت: ما باید کاری کنیم که دانش‌آموزان چالش‌های کشور را بشناسند و هم اینکه توانایی لازم برای حل این چالش‌ها را در خود پرورش دهند.

کد خبر 750857

دیگر خبرها

  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر