Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیریت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه نتیجه تست ۸۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مثبت اعلام شد، گفت: یک هزار و ۳۶۱ مبتلای قطعی به کرونا در استان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، روزبه رجایی، مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، امشب در گفت‌وگوی زنده خبری در تشریح آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، نتیجه تست ۸۹ نفر مثبت اعلام شد و تعداد کل مبتلایان به کویید ۱۹ به یک هزار و ۳۶۱ مورد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه لزوم به اجرای دقیق فاصله‌گذاری اجتماعی است، گفت: محلاتی از قبیل قراملک، مارالان، ولیعصر، سردرود و یکه دکان و بهشتی بیشترین تردد مبتلایان به کرونا را دارد.

مدیریت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: تمهیدات زیادی در این مناطق پرخطر انجام گرفته ولی همچنان آمار در حال افزایش است و امید است با برنامه‌ریزی‌هلی انجام گرفته این روند کنترل شود.

وی خاطرنشان کرد: هر هفته تعداد مبتلایان ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابد و هر جا تجمع زیاد باشد با افزایش شیوع ویروس روبه‌رو خواهیم شد.

رجایی متذکر شد: تمام تلاش ما بر مقابله با تشدید ویروس است،  از این‌رو بهترین راه همان پیشگیری است که بهترین پیشگیری هم رعایت نکات بهداشت و عدم تجمع و ماندن در خانه است.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس کووید ۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه به‌دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی دانشگاه علوم پزشکی تبریز درمان ویروس کرونا کرونا ویروس مبتلا به کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۹۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی صبح امروز جمعه به همراه استاندار آذربایجان شرقی با حضور میدانی در قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه در جریان پیشرفت کار آن قرار گرفتند.

در این بازدید اعلام شد قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه ۲۸ کیلومتر طول دارد که قرار است با هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ساخته شود.

قرار است ۱۶ کیلومتر از قطعه ششم آزادراه امسال افتتاح شود که ۱۲ کیلومتر آن آماده آسفالت است.

کل ۲۸ کیلومتر قطعه ششم آزادراه نیز تا پایان سال ۱۴۰۵ تکمیل و افتتاح می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی در این بازدید گفت: امیدوارم تا پایان دولت خبرهای خوبی در حوزه راه استان بشنویم.

مالک رحمتی افزود: قرارداد قطعات سوم و پنجم آزادراه راه تبریز- ارومیه آماده شده و نیازمند دستور وزیر محترم راه است.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۵۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ به این طرح اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی نیز از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه باید به این طرح اختصاص یابد که تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان محقق شده است.

وی یادآوری کرد: سال قبل نیز سازمان برنامه و بودجه قول داد ۲۰۰ میلیارد تومان بدهد که هنوز محقق نشده است.

رحمتی تشریح کرد: بر اساس مصوبه سفر استانی رئیس جمهور ۱۵ هزار تن قیر هم باید به طرح بدهند که اگر هشت هزار تن هم بدهند، مشکل شأن حل می‌شود.

کد خبر 6088928

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی