Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه تحقق شعار «جهش تولید» نیازمند اصلاح سیستمی است، گفت: مبارزه با فساد یکی از راه‌های کاهش هزینه تولید در کشورمان است.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به نامگذاری سال 99 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال «جهش تولید» گفت: تحقق شعار امسال نیازمند اصلاح سیستمی است و اینگونه نیست که همانند دولت‌های قبل با تزریق پول و ایجاد بنگاه‌های کوچک بتوان این امر را محقق کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از بزرگترین مشکلات بر سر راه تولیدکنندگان در کشور ما در حوزه صدور مجوز است و هر کسی که بخواهد مجوزی برای تولید بگیرد باید تأیید 17 مرکز را داشته باشد که به طور میانگین اخذ پروانه و مجوز حدود 11 ماه به طول می‌انجامد.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: بعد از گذر از این موانع که یک تولیدکننده مسائلی را با گمرک، بانک مرکزی و امثال آن دارد که به طور کلی مجموع اینها باعث می‌شود تا موانع زیادی بر سر راه تولیدکنندگان ما ایجاد شود.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد:‌ علاوه بر این مشکل دیگر اینجا است که هزینه تولید در کشور ما بالا است و تولید در کشور ما اقتصادی نیست. یکی از راه‌های مهم کاهش هزینه تولید، مبارزه و مقابله با فساد است چرا که هرچه فساد در جامعه‌ای بیشتر باشد هزینه تولید هم بالاتر می‌رود و لذا باید در این زمینه قوه قضاییه باید محکم جلوی فساد بایستد تا ریسک فساد در کشور بالا رود.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعات بحث مالیات‌ها است. در کشورهای پیشرفته نه از تولیدکنندگان بلکه از ثروتمندان مالیات اخذ می‌شود اما در کشور ما ثروتمندان مالیات نمی‌دهند و صاحبان کارخانه‌ها و تولیدکنندگان باید مالیات بپردازند.

عضو هیأت رئیسه مجلس  در پایان گفت:‌ رویه صحیح این است که ثروتمندان بابت ثروتی که در اختیار دارند و رفاهشان مالیات بدهند نه اینکه تولید کننده مالیات سنگین بپردازد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی قاضی زاده هاشمی مشهد جهش تولید هزینه تولید کشور ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۱۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو کامنت| ایران دهمین کشور تولیدکننده پسماند پلاستیکی

ویدیو کامنت| ایران دهمین کشور تولیدکننده پسماند پلاستیکی

دیگر خبرها

  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • ویدیو کامنت| ایران دهمین کشور تولیدکننده پسماند پلاستیکی
  • مشارکت مردم در جهش تولید چگونه عملی می‎‌شود؟
  • سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم
  • حذف واسطه‌ها و کاهش هزینه تولید طلا در پی حراج شمش در مرکز مبادله
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت سیزدهم است
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!