Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسیه و آمریکا با توجه به شیوع ویروس کرونا، بازرسی‌های متقابل از تاسیسات نظامی دو کشور در چارچوب پیمان کاهش و محدودسازی تسلیحات راهبردی تهاجمی را متوقف و نشست بعدی رایزنی‌های دوجانبه هم به زمان دیگری موکول شد. ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "دریل کیمبول" رئیس انجمن کنترل تسلیحات آمریکا صبح امروز اعلام کرد، با توجه به شیوع ویروس جدید کرونا در سطح جهانی ، روسیه و ایالات متحده فعالیت‌های بازرسی متقابل از تاسیسات نظامی یکدیگر در چارچوب پیمان مربوط به ادامه کاهش و محدود سازی تسلیحات راهبردی تهاجمی (استارت-3) را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اطلاعات وی ، مسکو و واشنگتن اخیراً تصمیم گرفتند تا بازرسی‌های کنونی در چارچوب این پیمان قبل از آغاز ماه مه متوقف شوند.

کیمبول افزود، علاوه بر این ، "به دلیل گسترش ویروس جدید کرونا"، روسیه و ایالات متحده موافقت کرده‌اند تا نشست بعدی کمیسیون رایزنی‌های دوجانبه در زمینه مسئله کنترل تسلیحات که قرار بود در ماه مارس برگزار شود ، به زمان دیگری موکول شود".

وی یادآور شد که اطلاعاتش به استناد از محافل دیپلماتیک و کنگره آمریکاست.

بر اساس توافق مقامات مسکو و واشنگتن، به منظور اطمینان از اجرای اهداف و مفاد پیمان استارت-3، بازرسی‌هایی توسط نمایندگان طرفین از تاسیسات نظامی مربوطه در دو کشور، از جمله در پایگاه‌های موشک‌های بالستیک قاره پیما ، پایگاه‌های زیردریایی‌ها و پایگاه‌های هوایی ، انجام شود. مطابق پروتکل پیمان استارت، هر طرف دارای سهمیه سالانه 18 بازرسی است.

انجمن کنترل تسلیحات ایالات متحده که در حال حاضر به سرپرستی این متخصص آمریکا، در سال 1971 تأسیس شد. این مرکز در واشنگتن مستقر بوده و یکی از مشهورترین سازمان‌های غیردولتی آمریکاست که از تقویت رژیم‌های بین المللی برای منع گسترش تسلیحات و خلع سلاح حمایت می کند.

درخواست سازمان ملل از روسیه و آمریکا برای تمدید پیمان استارت-3ادامه رایزنی‌های روسیه و آمریکا درباره سرنوشت پیمان استارت-3

انتهای پیام/

 

R1445/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار روسیه پیمان استارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۳۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 

بریجت برینک، سفیر آمریکا در اوکراین اعلام کرد، ایالات متحده اوکراین را از حمله به خاک روسیه با سلاح‌های آمریکایی منع می‌کند.

او گفت: ما اجازه یا تسهیل استفاده از تسلیحات خود را در روسیه و خارج از خاک اوکراین نمی‌دهیم.»

برینک افزود که هدف کاخ سفید قبل از هر چیز کمک به اوکراین برای دفاع از خود و مهار فشار روسیه است.

سفیر آمریکا در حالی چنین اظهاراتی را بیان کرده است که به تازگی دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس گفته بود اوکراین اجازه دارد با تسلیحات انگلیسی به خاک روسیه حمله کند. این اظهارنظر یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که لندن بزرگترین بسته کمک نظامی خود را به اوکراین اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • تسلیحات نظامی اهدایی آمریکا و اروپا به اوکراین در مسکو ! | ویدئو
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو