Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی آخرین وضعیت تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در استان را تشریح کرد.

دکتر جواد آقازاده در گفت و گو با ایسنا در خصوص آخرین آمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در استان گفت : در مجموع از ۱۶۰۸ نمونه مورد آزمایش قرار گرفته ۶۱۵ مورد آن مثبت اعلام شده است.

وی افزود: متاسفانه تعداد فوتی های استان با ۴مورد جدید، یک مورد از ارومیه، یک مورد از میاندوآب، ۲ مورد از خوی به ۵۳ مورد افزایش یافت و تعداد بهبود یافتگان ۳۳۹ مورد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بااشاره به وضعیت آمادگی بیمارستانهای استان در برابر بیماری کرونا افزود: در سطح استان ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی و ۲۲۰ تخت آی سی یو آماده خدمت رسانی به بیماران کرونایی است و نقاهتگاه ها و بیمارستانهای موقتی که در حال شکل گیری است بیشتر جهت ایجاد امنیت فکری و روانی برای مردم است.

وی بابیان اینکه بیمارستانهای سطح استان تاکنون به طور مطلوبی جوابگوی بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا بوده است، ادامه داد: ۲۱ مرکز خدمات جامع سلامت به عنوان مرکز غربالگری بیماریهای واگیر به صورت ۱۶ ساعته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب، ۳ بیمارستان شامل قمر بنی هاشم خوی در شمال استان،آیت الله طالقانی در ارومیه و حضرت فاطمه زهرا(س) میاندوآب در جنوب استان در نظر گرفته شده تا بیماران سایر شهرهایی که کمبود تخت ICU  دارند در کمترین زمان اعزام شوند.

 دکتر آقازاده اظهار کرد: با در خانه ماندن می توانیم حلقه انتقال این ویروس را بشکنیم و با بحث پیشگیری از خانه های بهداشت، پایگاه های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت از طریق بهورزان و مراقبین سلامت می توانیم حضور مردم در بیمارستانها را کمتر کنیم.

وی با قدردانی از مشارکت و همراهی خیرین استان برای مقابله با این بیماری خاطرنشان کرد: تلاش خیران سلامت و کمک های مردمی در قالب راه اندازی بیمارستانهای موقت تنها برای ایجاد امنیت و آرامش روانی شهروندان استان است.  به امید آنکه قبل از نیاز به این تخت ها با رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی این ویروس جهانی را نابود کنیم.
 
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس در خانه بمانیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۳۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن

همشهری آنلاین ـ لاله غزالی: کووید ـ ۱۹ و زیرسویه‌های آن حدود ۳ سال جهان را با مخوف‌ترین پاندمی قرن مواجه کرد و جان بسیاری از انسان‌ها را گرفت. اکنون که این بیماری فروکش کرده و آمار ابتلا به آن و تلفاتش کاهش پیدا کرده است، پزشکان و متخصصان در حال پژوهش درباره مسائل مرتبط با آن هستند.

اکنون موضوع مهم درباره کرونا عوارض آن است چراکه محققان براساس مطالعات خود ثابت کرده‌اند این بیماری تبعات و عوارضی دارد که مبتلایان را تا سال‌ها پس از بهبودی هم درگیر خود می‌کند.
عوارض این بیماری برای افراد متفاوت است و فاکتورهایی همچون سابقه بیماری‌ها، ژنتیک، میزان ایمنی بدن و... را دربر می‌گیرد.

کرونا عوارض کوتاه‌مدت و بلندمت دارد و می‌تواند به اندام‌های حیاتی بدن شامل قلب، ریه، مغز، کبد، کلیه و... آسیب بزند و باعث سکته قلبی و مغزی، افزایش احتمال ابتلا به پارکینسون و آلزایمر، نارسایی کلیه، ریزش مو و بثورات پوستی، مشکلات تنفسی، خستگی مزمن و... شود.

آنچه در این میان به آن کمتر پرداخته شده، عوارض روانی کروناست و حتی شاید فرد بهبودیافته نداند بعضی تغییرات خلقی وی به دلیل کرونا باشد. این در حالی است که پژوهشگران در تحقیقات خود به نشانه‌های متقنی از ارتباط بیماری‌های روانی با کرونا دست یافته‌اند و تاکید می‌کنند افراد درگیر باید از این موضوع آگاه باشند و برای درمان اقدام کنند.

در اینفوگرافیک زیر شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن را مشاهده می‌کنید:

گرافیست: داود سرخوش

کد خبر 846950 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کرونا خبر مهم بیماری - ویروس بیماری - بیمارستان بیماری روانی روانشناسی

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • نشست تخصصی سلامت در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • کوهپیمایی کارکنان سپاه شهدای آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور