Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:18:51 GMT

درس این کلاسها تولید ماسک است

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۴۲۳۱

درس این کلاسها تولید ماسک است

در کنار گروه‌های جهادی و مردمی که بی هیچ چشمداشتی به دنبال یاری رسانی در این ایام به مردم هستند، مراکز یادگیری نهضت سوادآموزی و مراکز فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری نیز برای تولید ماسک فعالیت خود را تداوم بخشیده‌اند.

این روزها، که هر کسی سهمی در مبارزه با ویروس کرونا دارد و تعدادی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و همچنین مراکز یادگیری محلی با تغییر رویکرد آموزشی خود، به تولید ماسک و لوازم حفاظتی رو آورده‌اند، تا بخشی از نیاز استان به ماسک به خصوص مردم در مناطق مختلف روستایی را تولید و تامین کنند و به سهم خود را در بحران مقابله با این ویروس بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش همبستگی در مبارزه با ویروس کرونا

مدیر مرکز یادگیری نهضت سوادآموزی شهرستان اردل با اشاره به اهمیت بحث مقابله و پیشگیری از ابتلا با ویروس کرونا گفت: با توجه به تعطیل شدن فعالیت آموزشی مراکز یادگیری محلی به دلیل شیوع ویروس کرونا و افزایش نیاز مردم به استفاده از ماسک و کمبود آن، با تامین چرخ خیاطی و همراهی ۸ نفر از سوادآموزان نهضت سوادآموزی تولید ماسک در این مرکز آغاز شد.

ظفریان افزود: در روزهای اولیه ۳۰۰ ماسک تولید می شد اما هم‌اکنون روزانه بیش از ۸۰۰ ماسک در این مرکز تولید و به صورت رایگان در بین افراد نیازمند شهرستان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه تولید ماسک را نهضت سوادآموزی و همچنین خیران و شورای شهر تامین می‌کنند، گفت: برای افزایش تولید ماسک نیاز به همراهی و همدلی بیشتر در تهیه مواد اولیه به‌خصوص پارچه داریم.

وی به توزیع ماسک بین افراد نیازمند و مراکز درمانی شهرستان اشاره کرد و گفت: ماسک‌های تولید شده در مرکز پرتودهی استریلیزه شده و به دلیل اینکه پارچه مورد استفاده این ماسکها نانو است، قابلیت شست وشو را دارد.

استریلیزه کردن ماسک‌ها یک ضرورت است

یکی دیگر از مدیران مرکز یادگیری در هارونی شهرستان شهرکرد با اشاره به تولید روزانه بیش از ۵۰۰ عدد ماسک و توزیع رایگان بین نیازمندان گفت: ماسک‌های تولید شده نیاز به استریلیزه و پرتو دهی دارد.

خانم حیدری افزود: ماسک‌های تولیدی در مراکز روزانه که با هدف کمک به نیازمندان تولید می‌شود، تائیدیه دانشگاه علوم پزشکی استان را دریافت کرده‌اند و قبل از تعطیلات عید با اتو داغ این ماسک‌ها حرارات دهی  می‌شد.

وی اظهار داشت: با رایزنی و هماهنگی با مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مقرر شد که تمام ماسک‌های تولیدی در مراکز یادگیری روزانه تجمیع و به اداره کل فنی و حرفه‌ای استان تحویل داده شود، تا  برای استریلیزه شده به مرکز پرتو دهی استان ارسال شود.

وی، از ارائه آموزش‌های پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با توزیع بروشور آموزشی توسط مراکز یادگیری محلی اشاره کرد و گفت: روزانه با توزیع ماسک‌های تولیدی بین نیازمندان، در این بسته‌های ماسک‌ نیز توصیه‌های آموزشی و خودمراقبتی گذاشته می‌شود.

تولید روزانه ۲ هزار ماسک در مراکز یادگیری محلی چهارمحال وبختیاری

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به تولید روزانه ۲ هزار ماسک در مراکز یادگیری محلی توسط سوادآموزان استان گفت: با تعطیلی فعالیت آموزشی مراکز یادگیری محلی، با شیوع ویروس کرونا ۴ مرکز یادگیری محلی به سمت تولید ماسک و توزیع بین نیازمندان سوق داده شدند.

رهدار براتی اظهار داشت: هم‌اکنون ۲۳ مرکز یادگیری محلی در استان فعال است که سوادآموزان ۴ مرکز با همراهی و مشارکت عوامل اجرایی روستاها و شهرها به تولید ماسک در مراکز یادگیری محلی مشغول شدند.

وی اظهار داشت: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری به منظور کمک کردن نهادها و ارگان‌های انقلابی در امر مبارزه با بیماری کرونا، این  مراکز با استفاده از چرخ‌های خیاطی حرفه‌آموزی موجود در مراکز به تولید ماسک‌های پارچه‌ای اقدام کردند.

براتی، با تاکید بر اینکه این ماسک‌ها در شرایط بهداشتی تولید و بسته‌بندی شده و قابل شست و شو است، افزود: در مراحل اولیه تولید از سوادآموزانی که تمایل به همکاری در تولید ماسک داشتند، تست بیماریابی انجام شده است.

۸هزار ماسک در مراکز فنی وحرفه‌ای تولید می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری نیز با اشاره به تولید روزانه ۸ هزار ماسک در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و خصوصی در استان گفت: اداره کل فنی و حرفه‌ای بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا به عنوان مرکز مرجع برای تجمیع ماسک‌های تولیدی در استان انتخاب شد،که ماسک‌های تولیدی در سطح استان توسط افراد ، مراکز، مووسسات مختلف و حوزه‌های علمیه را جمع‌آوری،تا روزانه برای استریلیزه کردن به تنها مرکز پرتودهی استان ارسال کند.

قهرمان آماره افزود: در مراکز فنی وحرفه‌ای استان روزانه ۲ نوع ماسک دولایه و یک لایه قابل شست و شو تهیه می‌شود.

وی اظهار داشت: پارچه مورد نیاز مراکز فنی و حرفه‌ای توسط اداره کل خریداری و در اختیار مراکز قرار داده می‌شود و پس از انجام مراحل دوخت و استریلیزه کردن ماسک‌های تولیدی به قیمت مصوب در داروخانه‌ها و مراکز فروش به فروش می‌رسد.

آماری درخصوص تعداد مراکز مردمی تولید ماسک در استان وجودندارد

مسوول تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال وبختیاری نیز با اشاره به اهمیت تولید ماسک و تجهیزات پزشکی با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: برای رفع این مشکل اقشار مختلف اقدام به تولید، تهیه ماسک و تجیهزات پزشکی کرده‌اند.

امیر قانی با تاکید بر استقبال مردم به خصوص تشکل‌ها، مراکز و مووسسات خیریه و همچنین مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها و مراکز صنعتی برای تولید ماسک افزود: آماری دقیقی در خصوص تعداد واحدهای فعال در این حوزه در دست نیست.

وی اظهار داشت: با توجه به نیاز ماسک و لباس استریل در کشور ، وزارتخانه بهداشت در تولید  این اقلام مانعی ایجاد نکرد و پروتکلی برای تهیه این ملزومات تهیه کرد.

به گفته وی ، براساس دستورالعمل جدید وزارت بهداشت و درمان و تجیهزات پزشکی ماسک‌های پارچه‌ای باید دارای مشخصات خاص باشند.

قانی اظهارداشت: نوع پارچه تولید ماسک باید ۱۰۰درصد پنبه و متقال باشد و همچنین این ماسک‌ها باید دولایه و مورد تایید اداره کل کنترل و استاندارد وزارتخانه بهداشت قرار گیرد.

به گفته وی ،پارچه مورد نظر برای تولید ماسک باید قبل از تهیه ماسک شست و شو و ضدعفونی شود و پس از تولید نیز ماسک‌ها باید استریلیزه و بسته‌بندی و نام تولیدکننده و تاریخ تولید بر روی بسته نصب شود.

مسوول تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال وبختیاری با اشاره به اهمیت بحث استریلیزه کردن ماسک‌ها افزود: براساس مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا در استان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان یک مرجع برای جمع‌آوری ماسک‌های تولید در سطح استان انتخاب شده است.

قانی گفت: ماسک‌ها پس از تجمیع برای استریلیزه شدن به مرکز پرتودهی تحویل داده می‌شود تا پس از استریلیزه شدن، ماسک‌ها باید به مراکز و مووسسات تحویل داده شود و یا با قیمت مصوب به داروخانه‌ها و مراکز مجاز فروش تحویل داده شود.

به گفته وی، ماسک استاندارد و مناسب برای افراد بیمار و مشکوک، ماسک جراحی بدون سوپاپ استاندارد دارای تاییدیه معاونت غذا و دارو است.

به گزارش ایرنا، بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) اکنون در بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

 تعداد مبتلایان به ویروس کرونا تا روز شنبه ۹ فرودین ماه در استان چهارمحال وبختیاری به ۱۰۱ نفر رسید.

در این مدت ۱۳ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا فوت و ۶۱ نفر از مبتلایان بهبود و از بیمارستان ترخیص شدند.

ویروس کرونا کووید ۱۹ نام دارد، این ویروس اکنون به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سهم_من_در_مهارکرونا سواد آموزی چهارمحال وبختیاری پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سواد آموزی چهارمحال وبختیاری ویروس کرونا سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سواد آموزی چهارمحال وبختیاری مراکز یادگیری محلی آموزش فنی و حرفه ای ماسک های تولیدی چهارمحال وبختیاری مراکز یادگیری نهضت سوادآموزی ماسک های تولید ویروس کرونا ماسک در مراکز مراکز فنی تحویل داده تولید ماسک اداره کل ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۴۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت

«ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد. وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد. وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم‌های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می‌کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع‌ترین خبر‌های امسال دارفانی را وداع گفت.

 

منبع: خبر آنلاین

tags # سریال پایتخت سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک در مورد معترضینی که پرچم آمریکا را پایین می‌کشند
  • عکس| پیشنهاد عجیب و غریب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس