Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر رضا ملک زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا در این خصوص توضیح داد: سلول درمانی، یکی از روش های درمانی است و برای کسانی که درگیری شدید ریوی دارند، استفاده می شود. این روش برای درمان بیماری کرونا در حال بررسی و آزمایش است.

وی ادامه داد: مرحله اول یا پایلوت طرح سلول درمانی با حضور جمعی از محققان مانند دکتر سلیمانی و دکتر بهاروند، دکتر واسعی آغاز و این روش درمانی تاکنون روی هفت بیمار آزمایش شده که در مورد ۶ نفر نتیجه مثبت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر بهداشت بیان داشت: طرح بزرگ تری در این زمینه در حال تدوین است تا با استفاده از روش استاندارد، بیمارانی که به هیچ درمانی جواب نمی دهند، مداوا شوند.

وی با اشاره به اینکه کرونا بیماری جدیدی است و تاکنون برای آن، هیچ دارویی نداریم، تاکید کرد: همه کارهایی که برای درمان کرونا در حال انجام است، در مرحله تحقیق قرار دارند.

روش درمانی خاصی برای کرونا حاصل نشده است

وی در پاسخ به این سوال که آیا دارو یا روش درمانی خاص برای درمان کرونا وجود دارد، گفت: تاکنون نه در ایران و نه در هیچ کجای دنیا، یک روش درمانی استاندارد برای این بیماری به دست نیامده است.

ملک زاده افزود: برای اینکه یک روش درمانی، به صورت استاندارد اعلام شود، نیاز به آزمایش روی حداقل ۵۰۰ بیمار است و نتایج طرح در مقایسه با روش های موجود، باید برتری هایی مانند کاهش روند بیماری، کم کردن درگیری ریوی و کاهش مرگ و میر را به همراه داشته باشد، آن موقع به عنوان روش استاندارد مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: نباید انتظار داشت که در زمان کوتاه حدود ۲ ماه، یک روش استاندارد برای درمان بیماری کرونا معرفی شود، حداقل نیاز به چند ماه دیگر است تا درمان استاندارد برای این بیماری مشخص و معرفی شود.

ملک زاده افزود: هرچند برخی از درمان هایی که اکنون در نقاط مختلف ایران برای درمان بیماری کرونا مورد استفاده قرار می گیرند، موثر است اما به طور قطع نمی توان گفت که بهبودی بیماران بر اثر این روش ها بوده، زیرا برخی افراد به صورت خود به خود مداوا می شوند و نمی توان گفت که با استفاده از این روش ها، خوب شده اند.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: تا مطالعه ای بزرگ روی تعداد زیادی از بیماران انجام نگیرد، نمی توان روش های موجود را به عنوان یک روش درمانی استاندارد تلقی کرد.

برچسب‌ها کرونا تولید دارو رضا ملک زاده پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا تولید دارو رضا ملک زاده کرونا تولید دارو رضا ملک زاده برای درمان روش درمانی روش درمان ملک زاده روش ها یک روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۵۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است

سرانجام با اعلام رسمی وزیر بهداشت، دستورالعمل درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دولتی، شکل اجرایی به خود گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، موضوع رایگان شدن خدمات درمانی برای کودکان زیر ۷ سال، گذشته از سوی وزیر بهداشت، رسانه‌ای شد و در عین حال؛ اختلاف بر سر نحوه اجرای آن، باعث شد این موضوع در جلسات هیأت دولت مورد بررسی و بحث قرار گیرد.

اجرای چنین طرح یا دستورالعملی در ابعاد کشوری، نیازمند بودجه و اعتبار لازم است و شاید همین موضوع، باعث تأخیر آن شده بود.

در عین حال، در روز‌های اخیر، وزیر بهداشت در حیاط دولت به اجرایی شدن این دستورالعمل، جنبه رسمی بخشید و قرار شد در تمامی بیمارستان‌های دولتی، درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان شود.

حالا، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت؛ جزئیات بیشتری از این دستورالعمل را تشریح کرده است.

وی با یادآوری اینکه تمامی هزینه‌های درمان سرپایی و بستری این کودکان رایگان بوده و بر عهده دولت است، گفت: در تاریخ ۹ اسفند ۱۴۰۲ بر اساس مصوبه هیأت وزیران و ابلاغ معاون اول رئیس جمهور درمان کودکان زیر ۷ سال در مراکز دولتی و دانشگاهی رایگان شد و هموطنان باید در جریان این موضوع قرار گیرند و بدانند که لازم نیست پولی بابت درمان فرزندانشان پرداخت کنند و اگر جایی با تخلف مواجه شدند این موضوع را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

وی افزود: این اقدام گام بلندی برای حمایت از آینده سازان کشور و خانواده‌ها آنان است و چنانچه خانواده‌ای تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های درمان فرزندش را نداشته باشند وظیفه ما است که آن‌ها را به طور رایگان درمان کنیم در واقع ۸۰ درصد خدمات پزشکی کشور در مراکز دولتی و دانشگاهی ارائه می‌شود و این خدمات هم برای کودکان زیر ۷ سال رایگان خواهد بود.

در همین حال، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، با بیان اینکه هر حادثه یا بیماری که در ۷ سال اول زندگی رخ دهد، در بقیه عمر باقی می‌ماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، گفت: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیأت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان تا زیر ۷ سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آن‌ها ایمن شود. این به همه بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

دیگر خبرها

  • سرعت شبکه 6G در آزمایش جدید به ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • «دست مایو الکترونیک»در هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه