Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت صمت، اصغر مصاحب افزود: احیاء این واحدها به اشتغال مستقیم 21 هزار و 618 نفر منجر شده است.

به گفته وی، تأمین مالی، توسعه بازار، انتقال فنآوری، سرمایه‌گذاری، اختلاف شرکاء و موارد حقوقی از جمله مشکلات این واحدها بوده که منجر به تعطیلی یا رکود آن‌ها شده بود.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین مشکلات مربوط به بانک و بیمه را از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی راکد عنوان کرد که از طریق کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها پیگیری و برطرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آمارها تا پایان آذر سال گذشته 993 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب و 818 شهرک و ناحیه صنعتی درحال بهره‌برداری در کشور وجود داشته است. همچنین تعداد کل واحدهای به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تا پایان آذر سال گذشته 44 هزار 899 واحد بوده است.

همچنین تا پایان شهریور سال گذشته 10 هزار و 380 واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده، غیرفعال شده بود که علت توقف تولید 77 درصد آن‌ها، یعنی 8012 واحد، کمبود نقدینگی بوده است. عامل بعدی که باعث تعطیلی 1672 واحد (16 درصد کل واحدهای تعطیل شده) شده، نبود بازار است. اختلاف شرکاء، تأمین مواد اولیه و نقصان ماشین‌آلات نیز به ترتیب باعث تعطیلی 3، 3 و 1 درصد کل واحدهای غیرفعال شده است. البته طی این مدت 529 واحد غیرفعال مجدداً راه‌اندازی و 9979 نفر در این واحدها مشغول به کار شدند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران صنایع کوچک مشکلات نقدینگی مشکلات واحدهای تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۵۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: ساسان نیک‌رفتار خیابانی، در این سمینار که در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، گفت: امروز شاهد برگزاری نخستین سلسله نشست‌های تخصصی روابط عمومی توسط اتاق بازرگانی تبریز هستیم و تصمیم داریم امسال در راستای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی گام‌هایی برداشته و نقش خود را در این مسیر ایفا کنیم و این سمینار، آغاز راهی است برای رسیدن به این هدف.

مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز تصریح کرد: یکی از پاشنه‌های آشیل مدیریت کسب و کار در ایران، غفلت در قبال ایجاد واحد روابط عمومی در چارت سازمانی است و اگر این سلسله‌نشست‌ها در طول امسال بتواند موجب ایجاد حتی یک واحد روابط عمومی در ساختار شرکت‌های بخش خصوصی شود، ما به هدف خود دست یافته‌ایم.

نیک‌رفتار خیابانی یادآور شد: طبق اطلاعاتی که از واحدهای عضو اتاق کسب کرده‌ایم، متاسفانه بیش از سه چهارم واحدها، واحد روابط عمومی مستقل ندارند و تعداد قلیلی از این واحدهای بخش خصوصی و کسب و کارها از شبکه‌های اجتماعی برخوردارند.

وی در پایان با اشاره به اینکه متاسفانه متصدیان امر روابط عمومی در بخش‌های خصوصی و دولتی از تحصیلات مرتبط و تخصصی با این امر، برخوردار نیستند، یادآور شد: اتاق تبریز قصد دارد در راه احصاء نیازهای روابط‌عمومی‌های بخش خصوصی، به طور مستمر دوره‌های تخصصی و آموزشی برگزار کند.

 

 

دیگر خبرها

  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • طی سال گذشته ۱۵ واحد تولیدی در زنجان احیاء شد
  • ۱۵ واحد تولیدی در زنجان احیاء شد
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت