Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذبیح‌الله غریب روز یکشنبه در نخستین نشست در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان تاکید کرد: از این تعداد ۶۴ هزار بیمه‌نامه مربوط به حوزه باغی، ۶۵ هزار بیمه‌نامه مربوط به بخش زراعی و بقیه مرتبط با دام و طیور است.

به گزارش ایرنا، سال‌زراعی از یکم مهر هر سال تا ۳۱ شهریورماه سال بعد محاسبه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال ۳۲ هزار هکتار از مجموع ۴۰ هزار هکتار باغ در چهارمحال و بختیاری و ۱۷۱ هزار هکتار از زراعت استان زیرپوشش بیمه قرار دارد.

غریب تصریح کرد: مطالبات مربوط به خسارت‌های سال گذشته در استان به‌طور کامل پرداخت شده است و هیچ‌گونه بدهی به کشاورزان و باغداران وجود ندارد.

وی یادآور شد: در سرمازدگی اخیر حدود ۸۰۰ میلیارد ریال خسارت به ۲ هزار و ۳۶۵ هکتار از زراعت و ۳ هزار و ۵۲۰ هکتار از باغات چهارمحال و بختیاری وارد شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در این حادثه به‌طور میانگین ۱۵ تا ۳۰ درصد زراعت و ۱۰ تا ۲۵ درصد باغات استان خسارت دیده است.

وی گفت: ۴ هزار و ۲۹۳ کشاورز استان واجدشرایط دریافت کمک بلاعوض ناشی از خسارت سیلاب فروردین‌ماه سال گذشته بود که از این تعداد تاکنون به ۴ هزار و ۱۲۸ نفر پرداخت شده است.

غریب تاکید کرد: تاکنون برای پرداخت ۳۳۶ میلیارد ریال تسهیلات به یک‌هزار و ۲۵۶ نفر از مجموع یک‌هزار و ۳۴۶ نفر از شیلات‌داران خسارت‌دیده در سیلاب سال گذشته تشکیل پرونده و معرفی به بانک‌های عامل انجام شده است.

وی افزود: برای جبران خسارت ناشی از سیل فروردین‌ماه سال گذشته در بخش کشاورزی ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار بلاعوض درخواست شده که تاکنون ۴۶۰ میلیارد ریال آن اختصاص پیدا کرده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین ۱۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به ۴ هزار و ۱۰۳ نفر از کشاورزان، دامداران و شیلات‌داران استان پرداخت شد.

وی یادآور شد: در این راستا ۳۲۰ فقره تسهیلات کم‌بهره نیز به یک‌هزار و ۳۱۱ نفر از کشاورزان، دامداران و شیلات‌داران چهارمحال و بختیاری داده شده است.

غریب اظهار داشت: در حوزه زیربنایی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ۲۱۰ میلیارد ریال برای ۳۳۴ طرح کشاورزی،‌ کانال‌های آب‌رسانی و قنات‌ها  در نظر گرفته شده است که بازسازی آن‌ها از بهار سال‌جاری آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، بارش‌های اسفندماه سال گذشته ۵۸۰ میلیارد ریال و سرمازدگی فروردین‌ماه سال‌جاری حدود ۸۰۰ میلیارد ریال خسارت سرمازدگی به چهارمحال و بختیاری وارد کرد.

برچسب‌ها صندوق بیمه کشاورزی چهارمحال وبختیاری اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق بیمه کشاورزی چهارمحال وبختیاری اراضی کشاورزی صندوق بیمه کشاورزی چهارمحال وبختیاری اراضی کشاورزی کشاورزی چهارمحال و بختیاری میلیارد ریال سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۶۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ‌زنی و افتتاح ۴ طرح بزرگ کشاورزی و دامپروری در چهارمحال و بختیاری

کلنگ‌زنی مجتمع پرورش اسب ۲هزار راسی شهرکرد، افتتاح گلخانه ۴۷۰۰ متری سبزی و صیفی هفشجان، آغاز عملیات گازرسانی مجتمع دامپروری شهر کیان و افتتاح کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان شهرکرد با حضور مسئولان استانی و شهرستانی انجام شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080590 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • کلنگ‌زنی و افتتاح ۴ طرح بزرگ کشاورزی و دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • ۳۰۰ ثانیه با خبر چهارمحال و بختیاری+فیلم
  • راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد
  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود
  • خسارت بارندگی به عشایر ۳۰ میلیارد ریال برآورد شد
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • خسارت ۳۰ میلیاردی بارندگی به عشایر در چهارمحال و بختیاری
  • خسارت به کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه در بارش اخیر
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • برگزاری امتحانان نهایی دانش آموزان در ۱۱۰ حوزه امتحانی چهارمحال و بختیاری