Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@22:48:03 GMT

درخواست برگزاری جلسه پارلمان عراق در پی تهدید اخیر آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۷۱۱۹

درخواست برگزاری جلسه پارلمان عراق در پی تهدید اخیر آمریکا

پس از آنکه آمریکا به قصد خود برای حمله مجدد به برخی مواضع درعراق اشاره کرده، یکی از نمایندگان ائتلاف «الفتح» عراق خواستار برگزاری جلسه پارلمان به این منظور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی تحرکات اخیر آمریکا در عراق که حاکی از قصد این کشور برای حمله مجدد به مواضع مقاومت عراق دارد، «حامد الموسوی» نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف «الفتح» امروز (یکشنبه) خواستار برگزاری جلسه‌ پارلمان به همین منظور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش «موازین نیوز»، الموسوی اعلام کرد، باید فورا جلسه‌ای در پارلمان برگزار شود تا در آن درباره «نیت شوم» آمریکا برای «حمله کثیف دیگری» در عراق بحث و تبادل‌نظر شود.

وی ادامه داد، هدف از این توطئه‌ها متشنج کردن وضعیت داخلی عراق آنهم در سایه وضعیت کنونی و مشغول بودن عراق به مقابله به کروناست.

الموسوی از «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق درخواست کرد، با باز کردن کانال‌های ارتباطی مستقیم و فوری جلوی این اقدام را بگیرد.

 روزنامه «نیویورک تایمز» بامداد شنبه هفته جاری در گزارشی نوشت که پنتاگون در بخشنامه‌ای محرمانه از فرماندهان نظامی خود خواسته تا برنامه‌ای برای افزایش تحرکات در عراق و کارزاری جهت «نابودی» یکی از گروه‌های مقاومت در این کشور تدوین و طراحی کنند. (جزئیات بیشتر)

در همین زمینه، ائتلاف «النهج الوطنی» خواستار وحدت ائتلاف‌های سیاسی در پی اشاره‌های آمریکا برای انجام اقدام نظامی جدید علیه عراق و تحریم اقتصادی این کشور شد.

«حسین العقابی» عضو ائتلاف مذکور در پارلمان عراق به وبگاه «المعلومه» گفت، ائتلاف‌های سیاسی باید این اشاره‌های آمریکا درباره حمله و تحریم اقتصادی عراق را جدی بگیرند.

العقابی تأکید کرد، همه ائتلاف‌های سیاسی  باید در زمینه تشکیل هر چه سریعتر کابینه جدید تلاش کنند. عراق نمی‌تواند همه این مشکلات را تحمل کند بویژه در وضعیت کنونی که در بحران اقتصادی است.

 «کریم الخیکانی» تحلیلگر سیاسی عراق امروز (یکشنبه) درباره طرح آمریکا برای خارج کردن نیروهایش از سفارت خود در بغداد و برخی پایگاه‌های نظامی و جایگزین کردن نیروهای ویژه رزمی به جای آن‌ها جهت اجرای طرح اشغال مجدد عراق، هشدار داد.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق آمریکا مقاومت پارلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۷۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح

گروهی متشکل از ۵۰ قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از دولت وی خواستند تا از همه ابزارهای موجود برای منصرف کردن تل‌آویو از آغاز عملیات تهاجمی در رفح استفاده کند.

به گزارش ایسنا، در این نامه آمده است: ما با فوریت می‌گوییم تهاجم اسرائیل به رفح در روزهای آینده کاملا غیرقابل قبول است. ما از شما می‌خواهیم با استناد به قوانین و سیاست‌های موجود، فوراً از ارائه برخی کمک‌های نظامی تهاجمی به دولت اسرائیل، از جمله کمک‌هایی که از قبل تایید شده است، خودداری کنید تا از حمله تمام‌عیار به رفح جلوگیری شود.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بارها از جمله در روز سه شنبه تاکید کرده که ارتش این رژیم برای جنگ با سازمان فلسطینی حماس با یا بدون توافق بر سر اسرا وارد رفح خواهد شد.

نتانیاهو گفته: «اسرائیل چاره دیگری جز ورود به رفح ندارد.» در نامه قانون‌گذاران آمریکایی به دولت بایدن آمده است که «دولت اسرائیل طرحی معتبر و قابل اجرا برای محافظت از غیرنظامیان در جریان عملیات احتمالی در رفح، آنگونه که دولت بایدن درخواست کرده است، ارائه نکرده است.»

در این نامه آمده است که حمله به رفح خطر بازگرداندن منطقه به آستانه یک درگیری گسترده‌تر را دارد.

در اوایل این هفته، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که عملیات در رفح یک «تشدید غیرقابل تحمل» خواهد بود که هزاران غیرنظامی را کشته و صدها هزار نفر دیگر را مجبور به فرار خواهد کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از تل‌آویو خواسته که حمله‌ای به رفح انجام ندهد.

رسانه‌های اسرائیلی روز پنجشنبه گزارش دادند، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به تل‌آویو پیام داده که حمله به رفح می‌تواند مانع از تلاش‌ها برای عادی سازی روابط با عربستان سعودی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • کارفرمایان از هرگونه تکبر در برابر کارگران خودداری و دوری کنند
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح
  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • پیش‌بینی ۴۳۰شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات در خرم‌آباد و چگنی
  • درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح
  • طوفان الاقصی| حمله هوایی ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به یمن
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد