Web Analytics Made Easy - Statcounter

شریعتی گفت: امسال روزی به نام سیزده ‌به‌در یا روز طبیعت نخواهیم داشت و از ۱۲ فروردین دستور دادیم منطقه به منطقه را در شهرها کنترل کنند و از تردد مردم به منظور گردش و تفریح ممانعت به‌عمل می‌آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» عصر امروز (یکشنبه 10 فروردین) در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا که در استانداری خوزستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود، وضعیت استان در خصوص ویروس کرونا پایدار است ولی در بیماری‌های عفونی مسری بحث پایداری شکننده است و یک غفلت و سستی می‌تواند سیستم را بر هم بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید مراقبت‌های لازم جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا صورت گیرد تصریح کرد: ما از مردم استان و سلامت آنها به طور ویژه دفاع می‌کنیم و از شیوع و تهاجم این ویروس ممانعت خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه اقداماتی که تاکنون صورت گرفته مؤثر واقع شده و از شیبی که ترسیم شده بود، پایین‌تر هستیم اضافه کرد: در حال حاضر باید بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کنیم تا بتوان از شیوع ویروس جلوگیری کرد.

 

شریعتی به کاهش تردد ورودی و خروجی استان اشاره کرد و افزود: در طول 10 روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 81 درصد در ورودی و 80 درصد در خروجی کاهش تردد داشتیم و این نشان می‌دهد نیروی انتظامی، بسیج، هلال‌احمر، ارتش، دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداران در ورودی و خروجی استان به وظایف خود خوب عمل کردند.

 

وی اذعان داشت: ارتباط و تردد بین‌شهری نیز 60 درصد کاهش داشته که نشان‌ می‌دهد آن طور که باید و شاید و انتظار داشتیم در این زمینه خوب کار نکردیم از این رو تاکید شده که در ورود و خروج شهرها هم کنترل بیشتری صورت بگیرد و اجازه تردد داده نشود.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه برای روزهای آتی نیز ممکن است تدابیر سختگیرانه‌تری اعمال و در تردد در مناطق شهری هم کنترل‌هایی صورت گیرد ابراز کرد: این اقدام در شهرهای قرمز نیز صورت گرفته و از امروز علاوه بر کنترل‌های بین‌شهری، کنترل و اجازه تردد از منطقه‌ای به منطقه دیگر هم به حداقل می‌رسد.

 

وی از مردم خواست همچنان در خانه بمانند و عنوان کرد: ممکن است مردم از خانه ماندن خسته شوند ولی این سختگیری‌ها برای پیشگیری از یک رخداد سخت‌تر و بزرگتر اعمال می‌شود و تاکید دارم که مراقبت‌ها جدی گرفته شود.

 

شریعتی تاکید کرد: با کسانی که قانون را رعایت نکنند و نسبت به اجرای مصوبات بی‌تفاوت باشند، برخورد قانونی لازم صورت می‌گیرد چرا که نمی‌توانیم سلامت و جان اکثریت مردم را در گرو غفلت و سستی تعدادی اقل، به خطر بیندازیم؛ از این رو باید صیانت کنیم و با کسانی که مداخله نادرست داشته باشند، برخورد قاطع خواهیم کرد.

 

وی به اقدامات لازم برای روز سیزدهم فروردین اشاره کرد و یاد آور شد: امسال روزی به نام سیزده ‌به‌در یا روز طبیعت نخواهیم داشت و از روز 12 فروردین دستور دادیم منطقه به منطقه را در شهرها کنترل کنند و از تردد مردم به منظور گردش و تفریح ممانعت به‌عمل می‌آید و این شرایط تا 15 فروردین ادامه دارد.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: کنترل شیوع کرونا ویروس غلامرضا شریعتی خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۸۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا فرزین در جلسه روز یکشنبه هیئت دولت به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی گفت: بر اساس گزارش‌های تهیه شده نرخ رشد نقدینگی که تا پایان اسفند سال گذشته به ۲۴ درصد کاهش یافته بود، در فروردین به ۲۳ درصد رسیده است. براساس این گزارش نرخ رشد پول نیز که سال گذشته ۳۳ درصد بود، تا ۱۶ فروردین امسال به ۱۶ درصد کاهش یافته است.

رییس کل بانک مرکزی افزود: رشد پول معیار مهمی برای انتظارات تورمی است و کاهش نرخ رشد آن نشانگر کاهش انتظارات تورمی است. همچنین در فروردین امسال میزان دارایی‌های ارزی کشور حدود ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافته که به معنای تراز مثبت ۲۰۰ میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد کاهش یافت
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • اطلاعیه شهرداری منطقه ١۵ درباره‌ حادثه‌ای که برای یکی از کارگران خدمات شهری رخ داد
  • تابستان امسال خاموشی نخواهیم داشت
  • نقش مهم سد‌ها در کنترل سیلاب سیستان و بلوچستان