Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@03:36:13 GMT

ورود به پارک‌ها و تفرجگاه‌های خراسان جنوبی ممنوع است

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۰۴۶۸

ورود به پارک‌ها و تفرجگاه‌های خراسان جنوبی ممنوع است

میرجعفریان گفت: در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی دستگاه‌های مسئول اقدامات لازم برای ممانعت از مراجعه افراد به تفرجگاه‌ها، پارک‌های کوهستانی، روستاهای هدف گردشگری، عرصه‌های ملی و طبیعی را انجام می دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، «کمال الدین میرجعفریان» در جلسه کمیته بهداشت محیط و حمل و نقل ذیل ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بر مسدود سازی تفرجگاه ها، پارک ها و محدودسازی ورود شهروندان به عرصه های ملی، منابع طبیعی و روستاهای هدف گردشگری تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این جلسه با هدف اعمال محدودیت جهت حضور مردم در تفرجگاهها، عرصه های ملی و طبیعت به ویژه در روز های ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه برگزار شد.

 

در این جلسه که ریاست آن را معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به عهده داشت، فرمانداران شهرستانها به صورت ویدیو کنفرانس مشارکت داشتند و مدیران کل میراث فرهنگی و گردشگری، منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط زیست، رئیس پلیس راه استان، نماینده سپاه و جمعی از مدیران دستگاه ها حضور داشتند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در ابتدای جلسه با اشاره به اهداف طرح فاصله گذاری اجتماعی افزود: طرح مذکور با هدف محدودسازی حضور شهروندان در اماکن عمومی، پارکها، تفرجگاهها و همچنین تعطیلی اصناف در حال اجرا است و در این چند روز برنامه های محدودکننده به طور جدی عملیاتی و نتایج مثبتی حاصل شده است.

 

میرجعفریان با تاکید بر ضرورت ایجاد محدودیت های شدید و ممانعت از حضور مردم در ایام پایانی تعطیلات نوروزی در طبیعت به ویژه دوازدهم و سیزدهم فروردین که روز طبیعت و سیزده بدر است، گفت: در راستای اهداف طرح فاصله گذاری اجتماعی دستگاه های مسئول و مرتبط، از جمله منابع طبیعی و آبخیزداری، میراث فرهنگی و گردشگری، محیط زیست استان با همکاری شهرداران، دهیاران و پایگاه های مقاومت بسیج، سپاه و نیروهای انتظامی اقدامات لازم جهت ممانعت از مراجعه مردم به تفرجگاهها، پارک های کوهستانی، روستاهای هدف گردشگری، عرصه های ملی و طبیعی جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا را به عمل آورند.

 

پس از ارائه نظرات و پیشنهادات فرمانداران از طریق ویدیو کنفرانس و مدیران دستگاههای حاضر در جلسه، تصمیماتی جهت تصویب در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اتخاذ شد که اطلاع رسانی ممنوعیت حضور مردم استان در پارک ها، دامن طبیعت و تفرجگاهها از طریق صداو سیمای مرکز استان، هم چنین  استفاده از ظرفیت دهیاران و پایگاه های مقاومت بسیج در محدودسازی ورود شهروندان به روستاهای هدف گردشگری و کنترل ورودی تفرجگاه ها و پارک ها با محوریت شهرداران و با همکاری سپاه و نیروهای انتظامی از مهم‌ترین تصمیمات این جلسه کمیته بهداشت محیط، حمل و نقل و پایانه ها ذیل ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به ریاست معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری بود.

 

همچنین در این جلسه بر هماهنگی مدیران کل  دستگاههای مسئول مسدود سازی  تفرجگاه ها، پارک ها و منابع طبیعی با فرمانداران شهرستان ها  تاکید شد.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح فاصله گذاری اجتماعی سیزده بدر پارک ممنوعیت روستاهای هدف گردشگری عرصه های ملی منابع طبیعی تفرجگاه ها پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۰۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • شرکت ۹ هزار و ۷۹۲ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خراسان شمالی
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران