Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@00:28:01 GMT

راه ورود کرونا به طالقان چگونه بسته شد؟

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۰۹۷۲

راه ورود کرونا به طالقان چگونه بسته شد؟

از روزهای شروع گسترش کرونا در کشور، البرز در میان استان های با وضعیت قرمز قرار گرفت و در اکثر مناطق این استان رد پایی از این میهمان ناخوانده دیده می‌شد اما مردم و مسئولان شهرستان طالقان که اتفاقاً از مهمترین مناطق گردشگری البرز هم به حساب می آید توانستند با اقدامات به موقع مانع ورود کرونا به شهرشان شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنطور که آمارها نشان می دهد تا کنون هیچ مورد مثبت و حتی مشکوکی در این شهرستان ثبت نشده است.

 البته رسیدن به این موفقیت هیچ فرمول پیچیده ای نداشته و تنها اقدام برنامه ریزی دقیق رمز این کار بوده است.
»غضنفرنعمتی» از اهالی روستای «خچیره» که این روزها خبری از کرونا در آنجا نیست می گوید: درست است که اهالی  85 روستای طالقان هر سال  با آغوش باز از میهمانان پذیرایی کرده اند اما این روزها هیچ گردشگری پایش به روستاهای ما نرسیده است . از روزهای اول که این بیماری عجیب به جان مردم افتاد  مسئولان شهرستان سریع دست به کار شدند و با همکاری مردم محلی اجازه ورود به هیچ فرد غیر بومی را به شهرستان ندادند.
او که از اعضای شورای روستایشان هم است ، ادامه می دهد: ما در بخش بالا طالقان با همکاری روستاهای دیگر مثل «گته ده»،«گرآب»، «دراپی» و ... به صورت 24 ساعته  در ورودی روستاها ایست بازرسی مستقر کرده ایم و اجازه ورود به هیچ فرد غیر بومی را به روستا نمی دهیم. حتی افراد بومی هم با وجود اینکه تا کنون هیچ خبری از بیماری در اینجا نبوده کمتر رفت و آمد می کنند. خودمان رعایت می کنیم تا دیگران هم رعایت کنند. از جوانان هم می خواهیم دوست هایشان را به روستا نیاورند چون اجازه ورود نمی دهیم و دلگیر می شوند.
چند روز پیش تعدادی گردشگر آلمانی و فرانسوی که در سال های قبل میهمان اهالی خچیره بودند تا گلوگاه شهرستان هم آمده بودند اما آنجا اجازه ورود به آنها نداده بودند برای همین با اصرار به من تماس گرفتند تا شاید آنها را ازراهی به روستا ببرم اما گفتم سلامتی اهالی برای همه ما است  اگر شما اینجا و اهالیش را دوست دارید بعد ازمهار بیماری و یا در سال های بعد  میهمان ما باشید. خلاصه آنها را برگرداندیم.
نعمتی که بیش از 60 سال از عمرش را در روستا  گذرانده شرایط خچیره را طبیعی می داند و می گوید: این روزها که همه به نوعی درگیر بیماری هستند روال زندگی ما  مثل قبل است. به خاطر شرایط آب و هوایی منطقه اهالی هر سال در ماه های گرم سال خود مواد اولیه خوراکی را آذوقه می کنند و اگر هم کمبودی داشته باشند دهیاری هفته ای یک بار مواد اولیه مانند آرد و .... را با قیمت مناسب برای مردم می آورد و امسال که بیماری آمد این عادت بیشتر به اهالی کمک کرد وهیچ کس  به مشکل بر نخورد. چون بدون نیاز به رفت و آمد غیر ضروری مایحتاجمان جور است. خلاصه اینکه اگر همه دست به دست هم بدهیم این بیماری غیر قابل کنترل نیست.
»بهنام جهانی» فرماندار طالقان هم  از ممنوعیت ورود گردشگران  برای جلوگیری از  شیوع بیماری کرونا  می گوید و از گردشگران می خواهد گشت وتفرج در طالقان را به زمان دیگری  موکول کنند.
وی ادامه می دهد : امروز شهرستان طالقان با تلاش های بی وقفه تیم های مختلف از جمله هلال احمر، بهداشت و درمان ، اورژانس ، نیروی انتظامی ، سپاه، بسیج و  از همه مهمتر نیروهای بومی از بیماری کرونا در امان مانده است. بدون شک این امر با انجام  به موقع زمینه های پیشگیری  و تلاش شبانه روزی نیروهای جهادی مردمی انجام  شد  و همت مردم در این زمینه قابل ستایش است .
جهانی می گوید: از روزهای ابتدایی شیوع این بیماری در استان می دانستیم که به گردشگران زیادی برای دیدن جاذبه های گردشگری راهی طالقان می شوند به همین جهت  به سرعت  تیم های بازرسی با کمک گرفتن از مردم محلی  در ورودی طالقان مستقر شدند و  اجازه ورود  هیچ مورد مشکوکی به شهرستان را ندادند. همچنین علاوه بر کنترل ورودی ها ،  با در اختیار قرار دادن تجهیزات پیشگیری و ضدعفونی کننده برای مردم، تقسیم کار بین نهادها در پایش شهرستان و انجام ضدعفونی منظم تمام نقاط شهر و همچنین اعمال محدودیت های لازم در شهر  توانستیم شیوع کرونا را کنترل کنیم.
وی با اشاره به اینکه  تنها افراد بومی که توسط تیم مستقر در ایست بازرسی شهرستان طالقان مورد شناسایی قرار گیرند اجازه ورود به طالقان را دارند ، می افزاید:  البته افراد بومی نیز پس از انجام معاینات پزشکی اولیه و ضدعفونی خودروهای خود می توانند به شهرستان طالقان راه یابند و تأکید می شود افراد بومی غیرساکن  در خانه بمانند. افراد بومی  نیز کاملاً تست شده و ورود و خروج آنها مورد بررسی قرار می گیرد موارد مشکوک قبل از ورود سریعاً به مراکز درمانی استان البرز معرفی می شوند و از ورود بیماران و ناقلان ویروس اکیداً خودداری می شود .
جهانی  از تعطیلی تمام هتل ها، اقامتگاه ها و رستوران ها خبر می دهد و می گوید: در مواردی مشاهده شده گردشگران برای ورود به شهرستان اصرار زیادی می کنند  اما همه باید بدانند در ورودی طالقان تدابیر سرسختانه ای  اعمال می شود و امکان ورود به اینجا وجود ندارد. البته تمام این اقدامات با هدف حفظ سلامت  مردم است اما متأسفانه برخی از گردشگران نسبت به این مهم بی توجه هستند.
فرماندارطالقان خاطرنشان می کند: با این که موردی از کرونا  در این شهرستان ثبت نشده اما ما نسبت به موارد مهم بی توجه احتمالی در آینده نیستیم. در حال حاضر برای رعایت حال مردم و جلوگیری از سوء استفاده سودجویان، بازار به شکل روزانه و در چند نوبت به صورت جدی رصد می‌شود و هیچگونه کمبودی در اقلام مصرفی روزمره مردم نداریم و امکانات لازم اعم از ماسک،  مواد ضدعفونی و دستکش به حد کافی در شهرستان وجود دارد و توزیع می‌شود. همچنین برای روزهای بحرانی و ورود احتمالی کرونا ویروس به شهرستان 27 نقطه قرنطینه شناسایی شده  تا چنانچه مشکل یا بحران داشته باشیم اقدامات لازم صورت گیرد.

وی می افزاید:  ما از مردم شهرستان تقاضای کمک کردیم و مردم هم با تمام توان پای کار آمدند تا شهرشان از آسیب مصون بماند. علاوه بر همکاری مردم در تمام زمینه مبلغ 50 میلیون تومان کمک‌های مردمی برای تهیه ماسک و مواد ضدعفونی جمع آوری شده تا این کالاها به صورت رایگان در اختیار افراد در معرض خطر و آسیب پذیر و افراد کم بضاعت قرار بگیرد.
درست است که ویروس کرونا سبب شده کشور روزهای سختی را  بگذراند اما تجربه هایی مانند آنچه در طالقان اتفاق افتاده    نشان داد هر جا که تصمیمات درست مسئولین با همکاری و هم افزایی مردمی همراه بوده کشور از آسیب مصون  می ماند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شهرستان طالقان اجازه ورود افراد بومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۰۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، سهیلا رضایی گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران با هدف تسهیل در نوسازی بسته‌های تشویقی ۱۹ بندی را تدوین و پس از تصویب در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به استان‌ها ابلاغ کرد.
وی افزود: این بسته‌های تشویقی مشوق‌های خوبی برای بهسازی و نوسازی مسکن در بافت فرسوده هستند که سازنده‌ها می‌توانند با استفاده از آن با کمترین هزینه نسبت به نوسازی مسکن خود اقدام کنند.
رئیس اداره باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳ شهرستان در محدوده شهر‌های تحت پوشش این اداره کل مورد هدف بازآفرینی شهری هستند که در شش شهرستان ذکر شده این طرح اجرا و در بقیه شهر‌ها نیز این طرح تعیین تکلیف شده است.
وی با بیان اینکه این مشوق‌های کالبدی براساس گروه‌بندی‌هایی مصوب شده‌اند، گفت: بر اساس شرایط بهره‌مندی و ضوابط تشویقی، این تقسیم‌بندی در چهار گروه انجام شده است.
رضایی ادامه داد: گروه اول شامل بازآفرینی یکپارچه در قالب بلوک شهری، گروه دوم نوسازی در مقیاس محور‌های اصلی محله‌ای و گروه سوم شامل نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری می‌شود و گروه چهارم نیز نوسازی قطعات غیرقابل تجمیع را در بر می‌گیرد.
وی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به شهرداری‌ها برای بهره‌مندی از این بسته‌های تشویقی به منظور بازسازی و نوسازی بافت فرسوده پیگیری کنند.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • ۸۰ بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • دهگردشی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی در روستا‌های صعب العبور طالقان
  • بسته خبر‌های ورزشی ۵ اردیبهشت فارس
  • جلوی ورود سیلاب به شهر راور گرفته شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان