Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروفسور جکییینگ به همراه تیم خود در آزمایشگاه نانوزیستی در A*STAR کیت تستی ابداع کردند که می‌تواند در مدت ۵ دقیقه ویروس کرونا را شناسایی کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی جایزه مصطفی (ص)، پروفسور جکییینگ، برگزیده جایزه مصطفی (ص) ۲۰۱۵ و رییس آزمایشگاه نانوزیستی، که به خاطر تلاش‌ها و دستاوردهایش در زمینه ساخت مواد و سیستم‌های پیشرفته نانو، مواد زیستی با ساخت نانویی و سیستم‌های زیستی مینیاتوری شده از برگزیدگان جایزه مصطفی (ص) است، کیت تستی را ارائه کرده که قادر به تشخیص ویروس کرونا در مدت زمان ۵ دقیقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از آنجایی که در همه کشور‌های جهان، آزمایش به منظور تشخیص اولیه بیماری کووید ۱۹ و جداسازی فوری بیماران مبتلا به این ویروس بسیار حایز اهمیت است؛ پروفسور یینگ و تیم او کیت تشخیص ویروس کرونا را در آزمایشگاه نانوزیستی سنگاپور تولید کردند.


به نقل از روزنامه استریتس تایمز، این کیت در صورت تأیید و دریافت مجوز، سریعترین تست تشخیص کووید ۱۹ در جهان خواهد بود.  
برای انجام این تست با استفاده از یک سُواب از ترشحات تنفسی فرد مشکوک به ابتلا نمونهگیری میشود تا ماده ژنتیکی ویروس (RNA) مورد بررسی قرار گیرد. سپس با استفاده از یک دستگاه قابل حمل، نمونه مورد بررسی قرارگرفته و با بهکارگیری روش سریعی که پروفسور یینگ و تیمش آن را Cepat (به معنی فوری به زبان مالایی) نامیدند، نتیجه تست پس از مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه مشخص میشود.  
پروفسور یینگ اظهار داشت: ما در بیمارستان زنان و کودکان KK، با استفاده از نمونه‌های واقعی بیماران اعتبارسنجی بالینی اولیه این کیت را انجام داده و حساسیت و دقت این تست را ارزیابی نمودیم.


در صورت تأیید نهایی، میتوان با بهرهگیری از این فناوری، امکان استفاده از این کیت‌های تشخیص را در بیمارستان‌ها فراهم کرد. این کیت‌ها همچنین قابلیت کاربرد در درمانگاه‌های عمومی را خواهند داشت.


از آنجایی که به گفته پروفسور یینگ رقابت بر سر ساخت کیت دقیق و سریعی است که بدون استفاده از تجهیزات گرانقیمت قابل استفاده باشد، این تست بسیار ارزشمند است، چون روش متفاوتی را برای شناسایی ویروس به کار میگیرد.


تست آزمایشگاهی استاندارد موسوم به روش زنجیره‌ای پُلیمِراز با رونویسی معکوس با استفاده از آنزیم نسخهبردار معکوس (RT، RNA) ویروس کرونا را به DNA تبدیل کرده، سپس با بهکارگیری روش واکنش زنجیره‌ای پُلیمِراز ماده ژنتیکی ویروس را تکثیر میکند. این تست ۲ تا ۳ ساعت زمان میبرد تا نتیجه را نشان دهد که در صورت نیاز به انتقال نمونه‌ها این زمان بیشتر هم میشود. از این گذشته، این تست به تجهیزات اختصاصی نیاز دارد.


به گفتهی پروفسور جکییینگ تست PCR در واقع یک تکثیر مولکولی است که در سال ۱۹۸۴ ابداع شد. حتی در دستگاه‌های امروزی PCR حدود ۶۰ درصد زمان صرف گرم و سرد شدن (تغییر دمای متناوب) دستگاه میشود.


برگزیده جایزه مصطفی (ص) ۲۰۱۵ و تیم او پس از ۶ هفته تلاش و تحقیق، روش جدیدی را ابداع کردند که مثل تست RT-PCR ماده ژنتیکی ویروس را تکثیر میکند؛ با این تفاوت که در این روش میتوان در عرض یک دقیقه، به یک میلیون نسخه از DNA دست یافت و حصول این نتیجه فقط با استفاده از آنزیم ویژه‌ای که در آزمایشگاه پروفسور یینگ ساخته شده امکانپذیر است.


پروفسور یینگ همچنین افزود: این کیت‌های تشخیصیِ سریع بسیار حساس هستند؛ از این رو هنگام استفاده از آن‌ها باید حساسیت آن‌ها را مدنظر قرار داد. این تست‌ها ممکن است همیشه قادر به تشخیص ویروس نباشند یا اینکه نتیجه تست را "کاذب منفی" نشان دهند. این مسئله زمانی رخ میدهد که بیماری در بدن فرد مبتلا به کووید ۱۹ نهفته بوده و بیمار بدون علامت است و یا وقتی که بار ویروسی بیمار پایین است (عفونت هنوز در مراحل اولیه بوده و قابل شناسایی نیست).


بار ویروسی، مقدار ویروسی است که بیمار بسته به اینکه در کدام مرحله از بیماری است قادر به انتشار آن است.
"افراد مبتلا به کووید ۱۹، مقادیر زیادی از ویروس را در همان مراحل اولیه عفونت منتشر میکنند (بار ویروسی بالا) و به تدریج در مراحل بعدی انتشار ویروس کمتر میشود. "


بنابراین به گفتهی پروفسور یینگ، بهترین تست، تستی است که بتواند سریعاً عفونت بیمار را در مراحل مختلف بیماری-صرف نظر از بار ویروسی بالا یا پایین- نشان دهد.


پروفسور یینگ بر این باور است که برای شناسایی بیماری در مراحل اولیه که بیمار طی آن بیشترین میزان انتشار ویروس را دارد، میبایست از تست PT-PCR استفاده نمود و در مراحل بعدی که به تدریج بار ویروسی در بدن کاهش یافته و میزان انتشار ویروس کمتر است، باید تست سرولوژیکی (آزمایش سرمی) بهکار گرفته شود.


پروفسور یینگ گفت: "ما به پژوهشهایمان ادامه داده و به یاری آنهاف کیت‌های تشخیصی خود را توسعه میدهیم".

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کیت تشخیص کرونا کرونا ویروس ۲۰۱۹ برگزیده جایزه مصطفی پروفسور یینگ ویروس کرونا جایزه مصطفی بار ویروسی کووید ۱۹ کیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۳۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای عکس تکان دهنده اسطوره سینمای جهان چه بود؟

دختر «آلن دلون» در چند روز اخیر، تصویری از این ستاره گذشته سینمای فرانسه در صفحه اجتماعی خود منتشر کرد که توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

به گزارش ایسنا، در ابتدا وقتی این تصویر را در فضای مجازی می‌بینی شک می‌کنی که نکند هوش مصنوعی باشد، اما گویا این تصویر واقعی است.

در این تصویر که «آنوشکا دلون» در صفحه اجتماعی خود منتشر کرده آلن دلون سالخورده با چهره‌ای متفاوت از آنچه در ذهن داریم دیده می‌شود.

«آنوشکا» همزمان با انتشار این عکس نوشت: «صبح جمعه از پدرم عکس گرفتم. به نظر من خاطره‌ای از لحظات‌مان بود. از صرف صبحانه با او بی‌نهایت شکرگزارم و این لحظه‌ای بی‌نظیر و شیرین در دنیای بی‌رحمانه من است. من او را خوش تیپ یافتم. با نگاه همیشگی و آبی فولادینش، سرزنده، مثل یک مبارز، که به من قدرتی غیر قابل تصور می‌دهد».

دلون پس از سکته مغزی در سال ۲۰۱۹ در وضعیت نامناسبی قرار داشت و اخیرا اختلافات خانوادگی میان فرزندانش به رسانه‌ها دزر کرده است. آنتونی، آنوشکا و آلن فابین سه فرزند آلن دلون بر سر نظرات مخالفشان در مورد سلامتی و آینده پدرشان اختلاف دارند.

پسرش آنتونی دلون در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۹ مدعی شد، دلون در حال مرگ است و عنوان کرده: «او ضعیف و خسته است. او زیاد صحبت نمی‌کند، وقتی او را مجبور به تکرار می‌کنیم خسته می‌شود و برایش آزار دهنده است، زیرا صدایش دیگر مثل گذشته واضح و قابل شنیدن نیست».

آنتونی در مورد خواهر ناتنی‌اش انوشکا دلون نیز اظهار کرده بود: «خواهرم هرگز به من و برادرم اطلاع نداد که بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲، پدرم در حین بازدید از کلینیک در سوئیس تحت پنج آزمایش شناختی قرار گرفته است و هیچ یک از آنها را با موفقیت نگذرانده است».

آلن دلون به سرعت از طریق وکیلش «کریستوف آیلا» واکنش نشان داد و گفت که به شدت از جو رسانه‌ای که توسط پسرش آنتونی سازماندهی شده شوکه شده و نمی‌تواند پرخاشگری پسرش آنتونی را که مدام به او می‌گوید که سالخورده است تحمل کند.

دلون از دهه ۱۹۹۰ به ندرت روی پرده ظاهر شده است و آخرین حضور عمومی او دریافت نخل طلای افتخاری جشنواره فیلم کن در سال ۲۰۱۹ بود. با این حال، او در مراسم تشییع دوست و ستاره همکار خود «ژان پل بلموندو» در سپتامبر ۲۰۲۱ شرکت کرد.

آلن دلون که بازی در ۸۰ فیلم از جمله چندین شاهکار سینمایی را در کارنامه دارد، اولین بار در سال ۱۹۶۰ و زمانی که ۲۵ سال داشت با بازی در فیلم «ظهر بنفش» توسط «رنه کلمنت» کارگردان فیلم کشف شد.

بسیاری از فیلم‌ها با بازی «آلن دلون» تبدیل به کلاسیک‌های سینما شدند و وی در طول دوران حرفه‌ای خود با کارگردانان نامداری، چون «آنتونیونی»، «ویسکونتی»، «ملویل» و «گدار» همکاری کرد و در کنار بازیگران بزرگی، چون «ژن گابن»، «عمر شریف»، «لینو ونتورا»، «کلودیو کاردیناله»، «مونیکا ویتی» و… مقابل دوربین رفت.

دلون نخستین بار در سال ۱۹۶۱ با فیلم «لذت زندگی» قدم به جشنواره کن گذاشت و سپس با فیلم‌های «خسوف» (۱۹۶۲)، «یوزپلنگ» (۱۹۶۳) و «آقای کلین» (۱۹۷۶) حضور در جشنواره کن را تجربه کرد و در سال ۲۰۱۹ جایزه نخل افتخاری کن را دریافت کرد.

tags # سینما ، هالیوود سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از هزار و ۸۰۰ معلم نمونه در طرح سراسری «سپاس معلم»
  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت
  • پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند
  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • ماجرای عکس تکان‌دهنده «آلن دلون» که جهان را شوکه کرد
  • ماجرای عکس تکان دهنده اسطوره سینمای جهان چه بود؟
  • ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد