Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسمی گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم در استان فارس تولید شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدمهدی قاسمی» گفت: با توجه به شرایط اقلیمی بسیار خوبی که در سال زراعی 98-99 داشته ایم و علی رغم اینکه در سطح بیش از 15هزار هکتار از اراضی این استان با سرمازدگی روبرو بوده ایم انتظار داریم از سطح حدود 260 هزار هکتار اراضی گندم آبی و بالغ بر 140 هزار هکتار اراضی گندم دیم بالغ بر یک میلیون و 300 هزار تن گندم در سطح استان فارس تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: کشاورزان استان فارس با توجه به این که سابقه دیرینه ای در کشت و کار گندم دارند و این استان یکی از استان های عمده تولید کننده گندم در کشور است لذا با شیوه های مبارزه با آفات، بیماری ها و علف های هرز و نیز نحوه و ابزار کاشت، داشت و برداشت این محصول کاملا آشنا هستند و خوشبختانه مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: برنامه ریزی برداشت و خرید گندم در سطح استان انجام گرفته و ستاد خرید و برداشت گندم با محوریت استانداری فارس تشکیل شده است و هماهنگی های لازم با اتحادیه کمباین داران استان و با دستگاه های اجرایی مرتبط در استان نظیر پلیس راهور برای حمل و نقل جاده ای، با اداره کل پایانه ها و همچنین دستگاه های ذی مدخل در حوزه برداشت صورت گرفته است تا از مساعدت های آنان بهره مند باشیم و بتوانیم هم برداشت و هم خرید خوبی داشته باشیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: بالغ بر 135مرکز خرید در سطح استان تدارک دیده شده که با مسئولیت شرکت بازرگانی دولتی و شرکت غله و با مباشرت اتحادیه تعاون روستایی بحث خرید انجام می شود.

قاسمی تاکید کرد: خوشبختانه قیمت گندم به 25 هزار ریال در گندم نان و 26 هزار ریال برای گندم «دوروم» افزایش پیدا کرد که نسبت به سال گذشته بالغ بر 50 درصد افزایش داشته است و به نظر می رسد قیمت تقریبا خوبی برای گندم است و ان شاءالله با توجه به شرایط و بارندگی های پیش بینی شده فروردین ماه، بتوانیم به میزان عملکرد تولید پیش بینی شده نائل شویم و به امنیت غذایی کشور کمک کنیم.

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: برداشت گندم خرید گندم گندم جهاد کشاورزی فارس شیراز استان فارس پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۵۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام

                                                            به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حشمت اله زرین جوب اظهار داشت: پیش بینی می‌شود تا پایان زمان برداشت این محصول در اواخر اردیبهشت ماه، میزان تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در استان به ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن برسد.   وی افزود: مقدار تولید دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۲۶۰ درصد و عملکرد در واحد سطح هم ۳۵ درصد افزایش یافته است.   زرین جوب ادامه داد: امسال بخش خصوصی (کارخانه‌های روغن کشی) متولی خرید کلزا با قیمت مصوب دولتی شده و در مدت زمان یک ماهه باید مطالبات کشاورزان را پرداخت کند که تاکنون حدود ۶۰ درصد مطالبه کلزاکاران پرداخت شده است.   وی تاکید کرد: باتوجه به فسادپذیری بالای کلزا، این دانه روغنی بلافاصله پس از برداشت و خرید، به سمت کارخانه‌های تولید روغن حمل شده است.   معاون بهبودات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام یادآور شد: استفاده از بذور مناسب، انجام برنامه‌های آموزشی و ترویجی، مدیریت اصولی عوامل زیان رسان، تغذیه بهینه، رعایت اصول به زراعی، برداشت و خرید آسان و به موقع و حمل مناسب در افزایش تولید دانه روغنی کلزا در استان ایلام تاثیر داشته است.   گفتنی است بیشترین مقدار برداشت کلزا در استان طی سال زراعی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ بود که در این سال ۲۱ هزار تن دانه روغنی کلزا در سطح ۱۲ هزار هکتار از اراضی زراعی استان برداشت شد.   امسال تا کنون ۲۱ هزار تن کلزا در سطح ۹هزار و ۲۰۰ هکتار برداشت شده است.

دیگر خبرها

  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • به زودی میزان خسارت سیل به مزارع گندم اعلام می‌شود
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • تکذیب خبر خسارت به ۲هزار تن گندم در خنج استان فارس
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام