Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-06@16:08:13 GMT

قطع امید مسئولان از غرب، پیش‌نیاز «جهش تولید»

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۵۷۳۹

قطع امید مسئولان از غرب، پیش‌نیاز «جهش تولید»

به گزارش «نماینده» محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به نام جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: تحقق شعار سال جدید نیازمند عزم، اراده و همت جدی مسؤولان است و قطع امید آنان از بیگانگان و از جمله غرب را می‌طلبد.

وی افزود: شاید شیوع ویروس کرونا و مشخص شدن ناتوانی غرب در مهار این بیماری باعث شود تا این آقایان از غرب قطع امید کنند والا به صورت ارادی که این کار را انجام نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، اظهار داشت: موضوع دیگر برای تحقق شعار جهش تولید، شناخت ظرفیت‌ها و استعدادهای داخلی کشور و سپس حمایت از آن است که البته نباید این حمایت‌ها در حد شعار باقی بماند.

سعیدی خاطرنشان کرد: ما در بسیاری از موارد شاهد تصویب اعتبارات میلیاردی برای حمایت از ظرفیت‌های داخلی در کشور بوده‌ایم اما این اعتبارات در جای خود هزینه نشده و به نوعی می‌توان گفت که حیف و میل شده است.

وی افزود: موضوع مشوق‌های صادراتی یکی دیگر از موضوعات مهم برای جهش تولید است که این موضوع به طور صحیح مورد توجه قرار نگرفته است تا پیش از این ۱۰ درصد از بازار لبنیات عراق توسط ایران تأمین می‌شد اما امروز چه مقدار؟

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: ما برای تأمین امنیت عراق و سوریه از جان خود هزینه کردیم و امنیت را به این کشورها بازگرداندیم اما در حوزه اقتصادی اقدامی برای به دست آوردن بازارهای آنان نداشتیم و در واقع بازار عراق و سوریه را به کشورهایی واگذار کردیم که تمام تلاش‌شان را برای ناامنی در این کشور به کار گرفته بودند.

سعیدی خاطرنشان کرد: هر سفارتخانه ما در کشور خارجی باید یک تجارت‌خانه باشد همانطور که سفارتخانه‌های دیگر کشورها این گونه هستند و رایزن‌های اقتصادی ما باید نقش فعال‌تری را ایفا کنند.

وی افزود: من در سفری که به یکی از کشورهای خارجی داشتم در روز قبل از ملاقاتم با مقامات آن کشور از رایزن اقتصادی کشورمان در آنجا پرسیدم که میزان مبادلات ما با این کشور چقدر است؟ تاکید کردم که من باید بدانم میزان مبادلات چقدر است تا من در دیداری که فردا دارم آگاه باشم باید در رابطه با چه موضوعاتی صحبت کنم. رایزن اقتصادی ما به من گفت که من فعلاً نمی‌دانم بگذارید فردا به شما می‌گویم و متأسفانه اطلاع درستی از این موضوع نداشت.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در پایان گفت: متأسفانه رایزن‌های اقتصادی ما فعالیت قابل توجهی در کشورهای پذیرنده ندارند و این در حالی است که امروز کشوری موفق‌تر و قدرتمندتر است که سهم بیشتری را از تجارت با کشورهای دیگر داشته باشد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: نماینده نماینده تبریز جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۵۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی

به گزارش «تابناک» به نقل از نامه نیوز، مجلس یازدهم در حوزه اقتصادی آنچنان که ادعا می‌کرد توانست عمل کند؟ و حالا که مشکلات اقتصادی در کشور به عنوان یک امر واقع وجود دارد باید بررسی کرد که وظیفه مجلس بعد برای رفع مشکلات موجود چیست؟

مهرداد لاهوتی، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «مجلس یک وظیفه قانون‌گذاری دارد و یک وظیفه نظارتی. مجلس یازدهم اولویت‌های اقتصادی و مشخصا رفع مشکلات اقتصادی را در قانون‌گذاری‌اش قرار نداد و طرح‌ها و لوایحی را بررسی کرد که خیلی از آنها ضرورتی نداشت. در واقع مجلس یازدهم در اولویت‌بندی مسائل مهم کشور ضعیف عمل کرد و حالا مجلس دوازدهم باید در حوزه اولویت‌بندی مسائل به بهترین شکل عمل کند. در حوزه نظارتی هم مجلس کنونی نتوانست از اختیارات خود به بهترین شکل استفاده کند».

او ادامه داد: «تمرکز مجلس آینده باید بر موضوع اقتصاد و اصلاح‌ ساختارهای اقتصادی باشد. اکنون مشکلاتی در کشور وجود دارد که اگر به آنها توجه نشود، از حالت چالش به ابرچالش تبدیل می‌شوند مثلا موضوع ناترازی‌هایی که در بانک‌ها داریم یکی از آنهاست و اگر به این موضوع توجه نکنیم تبدیل به بحران می‌شود».

این منتخب مجلس دوازهم همچنین بیان کرد: «واقعیت این است که باید ناترازی‌های بانک‌ها حل شود. ما در حوزه انرژی هم ناترازی‌های زیادی داریم. افزایش قیمت بنزین راهکار رفع ناترازی نیست بلکه باید خودروهای فرسوده را با خودروهای جدید جایگزین کنیم، باید سوخت مدیریت شود و... در صندوق‌های بازنشستگی هم ناترازی هست. در مجموع من تصور می‌کنم مهم‌ترین اولویت مجلس آینده باید رفع ناترازی‌ها باشد».

لاهوتی در پایان گفت: «نکته آخر هم این است که مجلس آینده باید فکری به حال موضوع فرونشست هم بکند زیرا ما دومین کشوری هستیم که دچار بحران فرونشست هستیم به این دلیل بخش زیادی از منابع زیرزمینی آب را استفاده کرده‌ایم».

دیگر خبرها

  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا: ۲۶۵۰۰ خودرو در انبارهای غیررسمی پیدا کردیم / مسئولان از خودروهای شوتی حمایت می‌کنند
  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود
  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/ مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌