Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا در وزارت بهداشت گفت: اینکه در کشورمان علاقمندی به تست PCR جا افتاده و به حساسیت کم و سرعت پایینش بی توجهی می‌شود، نشان از ناآگاهی دارد.

به گزارش «تابناک»، دکتر کیانوش جهانپور در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه که به مانند روز‌های گذشته به صورت آنلاین برگزار می‌شد، در پاسخ به سوالات پرتکرار در خصوص کیت‌های تشخیصی، ضمن تاکید بر توانمندی‌های کشورمان که منجر به ساخت کیت‌های تشخیصی شده، بار دیگر بر ضرورت اهمیت «مسئولیت مشترک» و بر اساس آن، اقدام مشترک برای برون رفت جهانیان از بحران کرونا تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی در ادامه با تاکید بر برنامه ریزی ها برای تولید انبوه کیت های ایرانی، در پاسخ به سوالی در خصوص استقبال برخی کشورها برای دریافت کیت از کشورمان گفت: ما نه تنها از این همکاری ها استقبال می کنیم، که تاکیدداریم راه برون رفت جهان از بحرانی که به آن گرفتار شده، توجه به مسئولیت مشترک و اشتراک گذاری تجارب، امکانات و دانش است و این اقدام ضروری فارغ از مسائل سیاسی می بایست پی گرفته شود.   سخنگوی وزارت بهداشت افزود: در خصوص علاقمندی برخی از مردم به تست های پی سی آر هم باید بگویم این موضوع قطعا از سر ناآگاهی است به ویژه اگر بدانیم تست PCR حساسیت پایینی دارد و زمان زیادی برای مشخص شدن نتیجه اش نیاز دارد و سی تی اسکن روشی است که در نیم ساعت و حتی زودتر به نتیجه می رسد و حساسیت بسیار بالایی هم دارد.   جهانپور در پاسخ به سوال «تابناک» در خصوص چرایی تداوم فعالیت تعاونتی های اتوبوسرانی و جابجایی مسافران در روزهایی که طرح فاصله گذاری در دستور کار قرار دارد و تشدید شده، گفت: اساسا خدمات اجتماعی تعطیل و متوقف نشده و قرار هم نیست متوقف شود، به ویژه زمانی که در موج بازگشت مسافران قرار داریم و افرادی که به هر دلیل ضرورت داشته به سفر بروند، در مسیر بازگشت قرار دارند. البته ممکن است بعد از این تدابیر تشدید شود.   وی در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی تدفین جان باختگان با مقادیری آهک، گفت: پروتکل های تدفین قدیمی است و تقریبا در خصوص تدفین نکته تازه ای ندارد و تنها در تغسیل جان باختگان مواردی را متذکر شده است. اینکه مطالبی در فضای مجازی مطرح می شود، از جمله عمق زیاد در تدفین یا غسل ندادن یا کفن نکردن و امثال این موارد صحت ندارد و پروتکل تدفین با همه آداب و رسوم دینی و سنتی کشورمان تطابق دارد. البته منکر نیستیم که برخی افراط می کنند و از پروتکل ها فراتر می روند و به اصطلاح جوگیر هستند!   تکمیل می‌شود...

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس نوروز 99 مسعود مولوی جهش تولید طرح فاصله گذاری اجتماعی روز جانباز دکتر جهانپور ویروس کرونا کووید19 کروناویروس نوروز 99 مسعود مولوی جهش تولید طرح فاصله گذاری اجتماعی روز جانباز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۶۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: این میزان جابجایی کالا توسط ۲۹۶ هزار و ۹۸۶ سفر ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان و در قالب ۸۴ شرکت حمل و نقل زیر نظر این اداره کل انجام شد.

مبارکی افزود: از این میزان جابجایی کالا، سه میلیون و ۶۰ هزار و ۵۴ تن کالا درون استانی و ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۲۸۶ تن کالا، برون استانی بوده است.

وی ادامه داد: عمده کالا‌های حمل شده در این مدت گندم، کلینکر، فرآورده‌های نفتی، ذرت و برنج است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • اعتراض شدید نمایندگان تهران به وزیر کشور در خصوص هرگونه تعرض به یکپارچگی شهرستان ری
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • دولت رئیسی با ۸ پاسخ عجیب به ضرب‌الاجل اقتصادی قالیباف واکنش نشان داد / دعوای مجلس و دولت شدت گرفت
  • حماس: پاسخ اسرائیل به پیشنهادهای خود را دریافت کرده‌ایم
  • کتاب کامبوزیا خط مقاومت در ایران را نشان می‌دهد
  • پوتین: پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب به نفع روسیه نیست