Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@22:11:08 GMT

ماموران بهداشتی حق مراجعه به منازل شهروندان را ندارند

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۸۱۶۳

ماموران بهداشتی حق مراجعه به منازل شهروندان را ندارند

محبوب رستم زاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در راستای اجرای طرح غربالگری به شماره تلفن خانوارها و پیگیری وضعیت سلامت آنها نیاز است، اظهار داشت: برخی از خانوارها در پایگاه های بهداشتی شماره تلفن ندارند که ماموران مراکز بهداشت برای پیدا کردن شماره آنها مجبور به مراجعه حضوری شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: پس از اطلاع از این اقدام بلافاصله با دستور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، هرگونه مراجعه حضوری ماموران مرکز بهداشت برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، ممنوع شد.

رستم زاد گفت: قرار شد به منظور دستیابی به اطلاعات خانوارها نظیر شماره تلفن با هماهنگی ثبت احوال و اداره مخابرات استان، شماره افراد اخذ شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از شهروندان خواست: همچنان با ماندن در منزل و جلوگیری از تردد دانشگاه را در مهار بحران کرونا و حفظ سلامت خود و دیگر افراد جامعه کمک کنند.

رستم زاد همچنین تاکید کرد: اگر ماموران مراکز بهداشت با شهروندان تماس گرفتند، حتما با دقت جواب سوالات را اعلام کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح غربالگری و شناسایی افراد مشکوک و مبتلا به کرونا بتوان گام اساسی در درمان و مهار این بیماری برداشت.

وی اضافه کرد: خوشبختانه روند ابتلا به کرونا بر اساس آمار امروز روند کاهش داشته که امیدواریم این روند با همکاری مردم به صفر برسد.

بر اساس آمار رسمی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکنون ۷۲درصد جمعیت استان در طرح غربالگری شرکت کرده اند و با توجه به بالا بودن جمعیت مرکز استان و نداشتن اطلاعات در پایگاه های بهداشتی ۲۸درصد دیگر باقی مانده که تلاش برای انجام ۱۰۰درصدی این طرح در دستور کار این معاونت است.

صبح امروز دوشنبه یازدهم فروردین ماه ماموران بهداشتی برای گرفتن شماره تلفن برخی خانوارها به منازل تعدادی از مردم شهر ایلام مراجع کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از کاهش روند ابتلا به کرونا در روز جاری دوشنبه یازدهم فروردین ماه خبر داد و گفت: بعد از حدود ۲ هفته که روزانه بین ۱۴ تا ۲۰ نفر به تعداد مبتلایان اضافه می شد طی ۲۴ ساعت گذشته جواب آزمایش تنها شش نفر مثبت اعلام شد.

به گفته دکتر محمد کریمیان، همچنین در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی در بیمارستان های تخصصی نگهداری بیماران کرونای استان وجود نداشته است.

وی مجموع افراد مبتلا به کرونا در استان ایلام را با احتساب ۶ مورد جدید ۲۸۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۵۰ نفر از این افراد تاکنون بهبود یافته اند و ۲۴ مورد نیز فوتی داشته ایم و مابقی در بیمارستان و قرنطینه خانگی تحت درمان هستند.

دکتر کریمیان اظهار داشت: افراد مبتلا به کرونا از همه قشر و همه سنی هستند و بیشتر افراد فوت شده افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای بوده اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان درمان مخابرات مدیر روابط عمومی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شماره تلفن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۸۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های منطقه ۲۱ در سال ۱۴۰۳/ احداث ۴ هزار متر مکعب مخزن بتنی در منطقه

شهردار منطقه ۲۱ از احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های منطقه ۲۱ در سال ۱۴۰۳ و احداث ۴ هزار متر مکعب مخزن بتنی در منطقه خبر داد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا پوریافر گفت: عملیات نصب، مرمت و بازسازی سرویس بهداشتی در راستای تأمین رفاه حال شهروندان و به منظور خدمات رسانی بهینه به شهروندان و بازپیرایی و افزایش بهداشت عمومی از ابتدای سال جاری در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

وی افزود: احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های گلها، لاله، عبیدی، گلزار، یاس که در جهت رفاه حال شهروندان از اقدامات سال ۱۴۰۳ برشمرد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: در سال جاری علاوه بر موارد فوق، در بوستان سطح منطقه، ۳۰ چشمه سرویس بهداشتی مرمت و بهسازی خواهد شد که شامل (تعمیر و تعویض شیرآلات داخلی و روشویی، تعبیه لوله‌کشی آب سرد و گرم، تعویض آیینه‌های مستهلک، رفع نواقص سیستم‌های روشنایی، تعمیر و تعویض سیستم‌های تهویه، تعویض درب‌های مستهلک و فرسوده، بازسازی نما‌های داخلی و خارجی و ...) است.

پوریافر در این رابطه بیان کرد: با توجه به لزوم ارتقای سطح کیفی خدمات‌رسانی به شهروندان و طرح رفع فوری نواقص و ایرادات و نیز ایمن‌سازی مخازن ژئوممبران، ۵ مخزن در بوستان‌های استقلال، سروناز، طبیعت، حضرت خدیجه، زیتون در دستور کار این معاونت در سال ۱۴۰۳ قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: مواردی از قبیل: نظافت، ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی، شارژ مخازن مایع دستشویی و .. به‌طور مستمر و روزانه و با هدف رضایتمندی شهروندان توسط عوامل اجرایی این اداره انجام می‌شود.

پوریافر یادآور شد؛ مرمت و بازسازی ۵ آبنما در بوستان‌های سطح منطقه و احداث ۴ هزار متر مکعب مخزن بتنی در موتوری سنگین و جنگل کاری دستواره از اقدامات اداره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط زیست در سال ۱۴۰۳ برشمرد.

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در تنکابن
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست
  • تاسیسات آب و فاضلاب ایلام خسارت دید
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • خسارت باد شدید به خودروها و برخی از منازل شهر ایلام
  • احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های منطقه ۲۱ در سال ۱۴۰۳/ احداث ۴ هزار متر مکعب مخزن بتنی در منطقه