Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@04:10:50 GMT

بیش از ۱۰۷ هزار نفر در کردستان غربالگری شدند

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۸۲۴۸

بیش از ۱۰۷ هزار نفر در کردستان غربالگری شدند

محمدمهدی خوش‌قدم روز دوشنبه در کمیته امنیتی ستاد استانی مبارزه با کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور فرمانداران برگزار شد، اظهار داشت: این افراد در قالب اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی غربالگری شده اند که ۱۰۶ نفر از افراد تب دار شناسایی و پس از بررسی‌های کارشناسان اورژانس به مراکز درمانی استان ارجاع داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از افزایش پایگاه‌های غربالگری در استان به ۱۷ مورد خبر داد و اضافه کرد: اکنون در شهر سنندج سه پایگاه، سقز سه پایگاه ، کامیاران ۲ پایگاه و مریوان ۲ پایگاه و در دیگر شهرهای استان هم هر کدام یک پایگاه دایر شده و نسبت به انجام غربالگری سرنشینان خودروهای ورودی و خروجی اقدام می‌کنند.

وی یادآور شد: پایگاه‌های غربالگری در تمام مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌های استان مستقر هستند و ضمن همکاری با دانشگاه علوم پزشکی به کمک نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های امدادرسان، تردد خودروها را با جدیت و نظارت بیشتری کنترل می‌کنند.

از ۸۹۵ نمونه آزمایش گرفته شده در این استان از افراد مشکوک به کرونا نتیجه ۴۲۵ مورد مثبت و ۴۱۵ مورد هم منفی بود و نتیجه آزمایش ۵۵ نفر نیز هنوز مشخص نشده است.

در حال حاضر آمار تفکیک شهرستان های استان در ابتلای قطعی به ویروس کرونا شامل سقز ۱۳۸ نفر، بانه ۸۱ ، سنندج ۹۳ ، کامیاران ۱۳، قروه ۳۴، مریوان ۱۳، دیواندره ۱۸، بیجار ۲۳، دهگلان ۹ و سروآباد نیز سه نفر است. 

تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان تاکنون ۶۱ نفر است که ۲۳ نفر از این جانباختگان در سقز، هفت نفر سنندج، ۹ نفر در قروه، ۱۰ نفر در بانه، مریوان و کامیاران هر کدام سه نفر، چهار نفر در مریوان و ۲ نفر در بیجار بستری بودند.

برچسب‌ها ویروس کرونا کردستان سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کردستان سازمان امداد و نجات هلال احمر ویروس کرونا کردستان سازمان امداد و نجات هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۸۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس امور بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تاکنون یک سوم جمعیت بالای ۳۰ سال برای انجام غربالگری قلب به مراکز بهداشت مراجعه کرده اند، از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بقیه هم خواست که با مراجعه سریعتر به این مراکز، تحت غربالگری قلب قرار بگیرند.   دکتر بابک اقبالی افزود: برنامه غربالگری قلب حوزه بیماری‌های غیرواگیر از سن ۳۰ سالگی به بعد انجام می‌شود، به این صورت که برای گروه سنی ۳۰ تا ۶۰ سال، هر سه سال یک بار و برای افراد بالای ۶۰ سال سالی یک بار، است.   وی ادامه داد: در حوزه غربالگری قلب میزان مراجعات در روستا‌ها ۷۰ درصد و در شهر‌ها ۳۰ درصد بوده که بسیار پائین است و ما از موارد باقی مانده در شهر‌ها و روستا‌ها می‌خواهیم که به نزدیکترین مرکز بهداشت مراجعه کنند تا تحت غربالگری قلب قرار بگیرند.   او با بیان اینکه در غربالگری قلب مواردی همچون کلسترول، قند خون، فشار خون، چربی خون، میزان قد و وزن، سابقه خانوادگی و ... مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در مواردی که احتمال خطر برایشان وجود داشته باشد فاصله زمانی برنامه مراقبتی‌شان کمتر می‌شود و به این افراد دارو‌های موردنیاز متناسب با وضعیتشان تجویز می‌شود.   دکتر اقبالی اضافه کرد: همچنین موارد با وضعیت بدتر و شدیدتر به سطوح ۲ و ۳ ارجاع می‌شوند و اگر فرد بیمار مشکلات دیابت، فشار خون، قند خون و چربی خون را داشته باشند، پرونده جداگانه‌ای برایش تشکیل می‌شود تا که مشکلاتش به‌طور ویژه‌تر و تخصصی‌تر با توجه به سابقه بیماری زمینه‌ای که دارد مورد بررسی و درمان قرار بگیرد.   رئیس امور بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در موارد غربالگری شده برخی از افرادی که نیازمند آزمایش و پیگیری مجدد بودند، این برنامه را ادامه ندادند که این پیگیری نکردن، آسیب‌زا است و باعث می‌شود مشکلات احتمالی به‌موقع شناسایی و درمان نشوند.   دکتر اقبالی افزود: در مشاوره‌هایی که در حوزه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر انجام می‌شود مواردی همچون آموزش تغذیه سالم، آسیب‌های ناشی از مصرف سیگار و دخانیات، مشکلات ناشی از مصرف نوشیدنی‌های گاز دار و ... ارائه و بیان می‌شود و نیز پاسخگوی سؤالات حاضران در این برنامه‌های مشاوره‌ای هم هستیم.   وی در پایان گفت: با دوری از مصرف دخانیات، تغذیه سالم و فعالیت‌های بدنی و کنترل استرس می‌توان از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کرد.

دیگر خبرها

  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • «کولبری» نه شغل است و نه شریف/ مردم از ناچاری بار بر دوش می‌گیرند
  • پایان رقابتهای فوتبال جام روستایی مریوان با حضور گسترده مردم
  • پایان رقابت‌های فوتبال روستایی شهرستان مریوان
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!