Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جمال بعد از ظهر دوشنبه در نشستی با حضور خبرنگاران به میزبانی اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان ضمن ارائه گزارش عملکرد این اداره کل در سال ۹۸ بیان کرد: در این سال ۳۰ اثر میراث فرهنگی به فهرست آثار فرهنگی کشور وارد شد که ۱۳ اثر ناملموس، پنج اثر منقول، هشت اثر غیرمنقول و چهار اثر طبیعی در بین این آثار وجود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با این تعداد اثر ثبت شده، تعداد آثار ثبت‌شده ملی استان سمنان به ۸۴۵ اثر می‌رسد، افزود: مهارت سنتی پخت نان کاک، مهارت سنتی پخت غذای قطقی روستای فرومد، مهارت پخت غذای شله قروت شهر میامی و مهارت سنتی پخت غذای شنگی پلو شهر شاهرود از جمله آثار ثبت شده در سال ۹۸ هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان گفت: آئین دسته عزاداری عرب شهر سرخه، مهارت سنتی پخت غذای کله آش روستای بیابانک، فنون بافت و برپایی گوت یا همان سیاه‌چادر ایل سنگسری در سال ۹۸ به ثبت فهرست آثار ملی رسیدند.

جمال از ثبت منبر چوبی روستای جوین، وقفنامه عمید الملک سمنانی و تأسیسات نفتی خوریان سمنان به عنوان دیگر آثار ثبت شده در فهرست ملی ایران اسلامی نام برد و بیان کرد: در این فهرست آثاری مانند پل راه آهن بزرگ و کوچک منطقه بنه کوه شهرستان گرمسار، مجموعه درختان چنار چشمه علی دامغان و درخت چنار سوخته شاهرود دیده می‌شود.

کد خبر 4889279

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی جمال میراث فرهنگی سمنان سمنان ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا بوشهر شیوع کرونا ایلام گرگان سال جهش تولید شهرکرد سیلاب طرح غربالگری ماسک طبی بارش باران تردد وسایل نقلیه ضدعفونی مهارت سنتی پخت میراث فرهنگی استان سمنان فهرست آثار پخت غذای ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۸۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان + عکس

آفتاب‌‌نیوز :

حمیدرضا حیدری بیان کرد: در حین حفاری در عمق یک و نیم متری در این خیابان یک دیواره تاریخی مشاهده شد که قدمت آن هنوز مشخص نشده است.

وی ادامه داد: میراث‌فرهنگی به این موضوع به عنوان یک پتانسیل نگاه می‌کند و چه بسا پس از آشکارسازی آثار، سایت موزه دیگری در مرکز شهر همدان در معرض دید گردشگران داشته باشیم.

۱۰ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری عملیات پیاده راه‌سازی خیابان باباطاهر با حضور اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری آغاز شد.

عملیات پیاده راه‌سازی خیابان باباطاهر به عنوان سومین خیابان و در ادامه پیاده‌راه شدن خیابان‌های منتهی به میدان تاریخی همدان با یکصد میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.

در پی بازدید میدانی خبرنگار مهر از پروژه، متوجه نمایان شدن شواهدی از آثار تاریخی در حین اجرای این عملیات شده و انتظار می‌رود هماهنگی و همکاری بین شهرداری و اداره کل میراث‌فرهنگی همدان سبب حفظ این آثار شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان + عکس
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است
  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج
  • رونمایی از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک سمنان